![]() |
Welke film heb je het meest gezien?
Namen natuurlijk. Maar ook:
- Keek je die film omdat het gewoon perfectie op een schijfje was, omdat je het de eerste keer niet begreep of afgeleid was, omdat het gewoon dé film is van jou en jouw geliefde/vriendengroep? - Heb je films waar je op terug valt als je wel wilt kijken, maar niet weet welke? Zijn dat verschillende categoriën? - Of ben jij helemaal klaar met een film als je het eenmaal hebt gezien en kijk jij (vrijwel) nooit een film voor een tweede keer? Zelf heb ik, vermoed ik, Moulin Rouge het meeste gezien. Meer dan tien keer ofzo.. :o |
Ik heb The Sound of Music en The Lord of the Rings (vooral deel 1) denk ik het meest gezien. Beide meer dan tien keer vermoed ik. Verder zijn er nog wel enkele films die ik meerdere malen heb gezien, zoals Bridget Jones' Diary, Love Actually, You've Got Mail, The Blues Brothers en nog wat anderen. Vaak zijn dat de wat simpelere films, die ik puur kijk om me even blij te voelen. Ik heb zelf een behoorlijke collectie films, en uiteindelijk kijk ik de romkoms het meest, omdat die lekker makkelijk zijn. De betere films kijk ik uiteindelijk minder vaak, omdat ze vaak wat meer hersenactiviteit vereisen. :o
|
Doet moet haast wel Indiana Jones deeltje drie zijn. of Singin' in the rain...
|
nothing to lose :cool:
|
Ik heb Moulin Rouge denk ik het allermeest gezien, omdat ik daar destijds helemaal ondersteboven van was, en omdat ik hem nu nog af en toe kijk als ik zin heb in een makkelijke film met veel kleur en muziek. Bijvoorbeeld toen ik in een tent in Frankrijk zat en het ijskoud was.
Verder heb ik Naked vaak gezien, omdat die film mijn lievelingsfilm is en omdat hij nog steeds iedere keer anders is, als ik hem zie. En Before sunrise en Before sunset heb ik vaak gezien, omdat dat fijne films zijn als je je kut voelt (gek genoeg, want je kunt natuurlijk ook heel depri worden van al dat pessimistische gedoe over de liefde :o) |
Ik denk dat LotR erg hoge ogen gooit de laatste jaren. Kijk de trilogie gemiddeld eens per jaar.
Toen ik klein was, lagen er bij mijn oma een flink aantal Disney-videobanden en op een gegeven moment kon ik met Merlijn de Tovenaar van begin tot eind meepraten, dus die zal ik ook wel <15 keer gezien hebben. The Lion King, Aladdin en Belle en Beest beest hebben ook zeker 20 of meer kijkbeurten gehad. Als ik een film die ik al gezien heb moet kiezen neig ik, afhankelijk van mijn gezelschap en stemming, naar of The Shawkshank Redemption, A Life Less Ordinary, MP and the Holy Grail, een Tarantino-film, een Johnny Depp-film, een Hugh Grant-film, een willekeurige Pixar-film of een Disney-classic 1989-1994. Films die ik de eerste keer niet of deels begrijp krijgen ook een tweede (of derde) kijkbeurt, mits ik ze interessant genoeg vind. Eraserhead is daar een erg goed recent voorbeeld van. |
Toen ik klein was absoluut Robin Hood van Disney, daarna een Leonardo DiCaprio film (waarschijnlijk baskelball diaries, this boys life of Romeo & Juliet) en nu denk ik Finding Nemo, want die zet ik graag op wanneer ik ziek ben. Verder sluit ik me aan bij Chick Rock wat betreft de romkoms:).
|
Oh, toen ik twaalf was heb ik nog eens een week bij m'n opa en oma gelogeerd. Toen mocht ik een videoband huren, en dat was Mortal Kombat. Die heb ik volgens mij een week lang iedere dag vijf keer bekeken.
|
Don't Look Now heb ik denk ik het meest gezien. Vanaf dat ik 12 was toch zeker ieder jaar wel een keer. Gewoon een extreem goede film (y)
Verder komt er niet zo snel een film in me op die ik vaker dan 1 keer heb gezien, Don't Look Now is dus echt een uitzondering. |
Vroeger keek ik sowieso alles wat ik leuk vond wel honderd keer. De Nightmare On Elm Street-sequels, Forest Gump, The Lion King, Dawn of the Dead, Groundhog Day, Home Alone (!), The Exorcist, Aliens, The Rock, The Thing, Cube, Braindead, The Fly etc. Good times, good times. Fuck, veel van die films kijk ik nog steeds wel eens.
Tegenwoordig zijn het meer films als sci/fi als Serenity (oneindig herkijkbaar), bloederige actiespektakels als Rambo en Kill Bill, wuxia's zoals Iron Monkey enzo. Gewoon van die films waarin veel gebeurt in toffe settings en met veel stijl. |
Vooral Disneyfilms van vroeger en Home Alone, die keek ik als kind erg vaak.
Tegenwoordig denk ik A Clockwork Orange en The Big Lebowski. |
Star wars, LotR en Die Hard gok ik zo:bloos:
|
pretty woman :o kan ik helemaal meepraten
|
Willow heb ik als kind ook heel vaak gezien. Veel beter dan LotR.
|
Oja Willow :cool: die heb ik vroeger ook wel vaak gezien en heb 'em laatst ook maar weer eens opgezet (Y).
|
Ik denk dat dat The Lionking is ofzo, ik keek vroegâh hele dagen disney films :o
|
Grease, The Sound of Music, Moulin Rouge.
Dat zijn toch wel films waarbij ik grote delen zo mee kan praten. Gewoon omdat het fijne feelgood films zijn. |
halfbaked
|
Citaat:
Ook de welbekende disney-classics heb ik váák gekeken. Wij hebben ze zelf op DVD, en altijd als m'n moeder vond dat ik en m'n broertjes wel weer genoeg gespeeld hadden op de SNES of N64, gingen we er eentje kijken. Totdat m'n moeder besloot dat we daar ook wel weer genoeg van hadden gezien, en we maar eens buiten moesten gaan spelen. Tot slot: Bruce Almighty. Raar, op zich. Geen buitengewoon goede film, en ook niet helemaal m'n genre per sé. Maar ik heb wel een zwak voor Jennifer Aniston, en Jim Carrey ook wel een beetje. Gewoon leuk. |
Oja, Grease natuurlijk!
|
Jurassic Park trouwens ook
|
Er zijn meerdere films die ik vaker dan eens kijk, gewoon omdat ik ze goed vind of omdat het fijne feelgood-films zijn. Maar het allervaakst heb ik toch wel Dirty Dancing gezien, tientallen keren. Nu al jaren niet meer, maar vroeger hadden we die op videoband (opgenomen van tv), en soms keken mijn zusje die in de vakantie wel elke dag. We probeerden ook de dansen te leren en ik kan nog steeds hele stukken meepraten :D
|
Dirty Dancing <3
|
Groundhog Day, The Truman Show
|
The Lion King.
Als kind wel acht keren per dag gekeken. Mijn ouders moesten elke keer weer een videobandje kopen. Wat was het toch een geweldige Disney film. Beste Disney/Animatie film ooit gemaakt. |
Ik denk Belle en het Beest, want dat was vroeger de enige videoband die we hadden. Dus die heb ik minstens twintig keer gezien.
|
Pulp Fiction. Hij komt mijn neus uit maar ik kijk elke keer weer als hij op tv komt. :(
|
Dat zal bij mij zonder twijfel de oude Star Wars-trilogie zijn. Die heb ik echt zo vaak gezien dat ik op een gegeven moment gewoon de tel ben kwijtgeraakt. Minstens vijftig keer of meer. Die videobanden die ik had waren op een gegeven moment zo versleten dat de strepen erop stonden hehe :D
Nu heb ik ze overigens op DVD. LOTR en de nieuwe Star Wars trilogie heb ik ook enorm vaak gezien maar de oude Star Wars film hebben gewoon een voorsprong omdat die al veel langer bestonden. |
Blauwteen het kerstelfje, die keken mijn zusje en ik jarenlang elke kerstvakantie.
|
Dunderklumpen! <33
|
Platvoet heb ik ook héél veel gekeken trouwens :o
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Oh ja Platvoet <3 héél eng en zielig!
|
Toen ik 14/15 was keek ik dagelijks Devil's Advocate. Omdat we die dvd gratis hadden gekregen bij de dvd speler. Pas toen ik hem een paar jaar later weer keek begreep ik waar ie over ging :o
|
Citaat:
|
Hot Fuzz
Makkelijk meer dan 30 keer gezien. |
Ik heb heel vaak superman 1,2 en 3 gezien in mijn jongeren jaren....
|
Er zijn films die ik als kind erg vaak heb gezien, omdat we vroeger Filmnet hadden en ik daar steeds dezelfde films langs zag komen. Groundhog Day en Forrest Gump en The Blues Brothers bijvoorbeeld.
Maar ik denk dat ik Monty Python & The Quest For The Holy Grail het vaakst heb gezien in m'n leven. Shaun of The Dead komt ook wel dicht in de buurt, maar die bestaat minder lang en scoort dus lager. Mss over een paar jaar... |
Hmm, ik denk dat bij mij toch Adam och Eva - Fyra födelsedagen och ett fiasko op 1 staat.
|
Hmm k denk toch StepUp 2 en toch wel The Lion King :D:D
|
LoTR, als kind, omdat wij dat toen zwaar awesome vonden en dat buiten altijd naspeelden.
Verder Lost In Translation. Die heb ik echt 3/4 keer gezien. Dat is ook de enige film die ik ooit helemaal in m'n eentje heb gezien, ik kijk verder nooit zo vaak films. En ik zou 'm zo weer kunnen gaan kijken. :D |
Grease heb ik het vaakst gezien.
|
Ik denk Belle en het beest, want die hadden we thuis op video. Of Merlijn de tovenaar want die huurden we al-tijd bij de videotheek <3
|
als het gaat om mijn kindertijd: de kleine zeemeermin en peter pan.
daarna ongetwijfeld harry potter 1, 2 en 3. en nu is dat denk ik Juno omdat die fijn is om te kijken op een zondag of als ik ziek in bed of op de bank duik, of anders Donnie Darko... daar heb ik een paar jaar geleden een kleine obsessie mee gehad en ik móest en zou hem begrijpen :) |
Citaat:
|
Citaat:
oudere zus ftl :( |
Citaat:
- Perfectie op videoband :P - Ja, een andere Disneyfilm. - Nee, ik ben alleen klaar met een bepaalde film als ik hem net heb gezien of als het een slechte film was :o |
Ik heb de 2DVD versie nu van Moulin Rouge dus ik ben &counting :cool::bloos:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:42. |