![]() |
Iemand anders' Hotmail-wachtwoord veranderd via mijn computer
Hey,
Ik ben iemand die totaal niks van computers kent en heb nogal een stomme vraag. Het zit dus zo. Deze week kwam mijn beste vriendin langs om wat nota's voor school uit te printen. Daarna ging ze nog even op facebook en netlog. Nu.... Blijkbaar heeft ze iets gezien wat haar razend maakte want ze heeft de code van een meisje haar msn veranderd (oude vijand) Ze heeft dus de geheime vraag beantwoord en zo haar code weten te veranderen. Verder heeft ze niks gedaan (niet ingelogd op msn en dus ook geen mails bekeken totaal niets) Toch maak ik me zorgen omdat dit op MIJN computer gebeurde. Ik weet ergens ook wel dat het te stom voor woorden is dat dat meisje naar de politie zou stappen en zij er ook effectief iets aan zouden doen maar stel... |
Niet druk om maken, niemand gaat voor zoiets moeite doen. Hotmail zou dan het IP adres waarmee het wachtwoord is gewijzigd moeten prijsgeven (ervan uitgaande dat ze dat überhaupt bijhouden), en vervolgens zou jouw provider op moeten geven wie er op dat moment dat IP adres gebruikte. Providers doen dat niet tenzij er echt iets ernstigs aan de hand is en justitie aan komt kloppen, en Hotmail zal ongetwijfeld zeggen "niet onze verantwoordelijkheid, tot ziens".
|
wees gerust, ik heb zat ergere dingen zien gebeuren waar mensen ook niet voor opgepakt werden.
|
Inderdaad, er is niets om je zorgen over te maken. Wel lullig van je beste vriendin, trouwens. :')
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:49. |