Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Tv als monitor voor pc (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1811385)

Hunterlife 12-08-2010 02:53

Tv als monitor voor pc

Hallo iedereen,

Ik gebruik al een lange tijd mijn HD tv(80CM 1080i) als monitor voor mijn pc. Ik vroeg me af of dit slechter voor me ogen is in vergelijking met een normale pc monitor. Een tv gebruik je immers (voornamelijk) om tv op te kijken.

Kan iemand hier aub wat duidelijkheid inbrengen?

Alvast bedankt.

naamvergeten! 12-08-2010 10:51

als je niet te dicht bij zit lijkt het mij geen probleem toch?
Maar als je er niet van kan slapen en om 4 uur 's nachts nog aan het computeren bent zou ik even lang de huisarts gaan :P

YouTech 12-08-2010 11:10

Opzich moet het niet zoveel uitmaken... al is 80 cm (32 inch?) toch wel vrij groot.. dus idd er iets verder vanaf zitten lijkt me beter

ILUsion 14-08-2010 18:57

Zo veel slechter zal het niet zijn; het grote verschil tussen beide soort schermen is de pixeldichtheid (een tv heeft minder pixels per vierkante cm) en de pixel pitch (afstand tussen de verschillende pixels).

Als je het idee hebt dat de weergave op je tv wat wazig is, dan kan je er volgens mij wel last van krijgen (als in: vermoeide ogen); maar dat kan je van een gewoon scherm ook al krijgen. Als je geen grafisch correct werk doet (in dat geval haal je toch al best een goede LCD of CRT in huis), kan je voor late avonden wel gebruik maken van programma's die de kleuren wat aanpassen voor minder vermoeide ogen: bv. redshift en f.lux.

A Capelle 14-08-2010 20:25

Het zou kunnen dat de helderheid bij een tv groter is, maar waarschijnlijk heb je die toch niet op maximaal staan.

WolterB 15-08-2010 07:51

Als je het prettig vindt werken en je niet te dicht op de monitor zit, is er niets aan de hand lijkt me.

Prominence 16-08-2010 20:06

Citaat:

Hunterlife schreef: (Bericht 30740744)
Hallo iedereen,

Ik gebruik al een lange tijd mijn HD tv(80CM 1080i) als monitor voor mijn pc. Ik vroeg me af of dit slechter voor me ogen is in vergelijking met een normale pc monitor. Een tv gebruik je immers (voornamelijk) om tv op te kijken.

Kan iemand hier aub wat duidelijkheid inbrengen?

Alvast bedankt.

het is zowiezo niet slechter voor je ogen hoor...

dat is een oude wijvenpraatje, onderzoek heeft uitgewezen dat het zicht niet achteruit gaat van veel staren/tv kijken in het donker/vul zelf maar wat in

en ik gebruik mn Sharp LC-40le705e voor mn PC
geweldig om anime enzo op te kijken :)

WolterB 16-08-2010 21:57

Offtopicberichten verwijderd, houd het een beetje ontopic alsjeblieft!

Prominence 17-08-2010 14:11

Citaat:

WolterB schreef: (Bericht 30752486)
Offtopicberichten verwijderd, houd het een beetje ontopic alsjeblieft!

Sorry chef.

iig, je zal wel een HDMI kabeltje nodig hebben als je de volle kwaliteit uit je PC wilt halen, en aangezien alleen nieuwere moederborden die hebben zal ik daar even mee moeten wachten :P

maar nagenoeg iedere PC kan aan een LCD gehangen worden, en t is echt super (y)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:40.