![]() |
Soort van 'inham' in borstkas
Hallo,
ik ben een jongen van 14 jaar en het viel me onlangs op dat ik in m'n borstkas nogal een diepe 'inham' heb. Ja, iedereen heeft dat, maar bij mij zie je langs opzij bekeken echt dat het redelijk diep is. Komt dit doordat ik mager ben? Want ik heb nogal weinig vet... Alvast bedankt! Andries |
Citaat:
|
Citaat:
En op foto's ziet het er ook veel erger uit dan bij mij. |
Op de foto's die je vindt met google zie je ook de extreme gevallen en die hebben inderdaad niet voldoende ruimte in hun borstkas om de longen goed te gebruiken, maar veel meer mensen hebben het gewoon 'een beetje' en dan valt het niet zo op en heb je verder ook nergens last van. Als je wat aan zou komen of je borstspieren zou trainen, zou het waarschijnlijk ook minder opvallen.
Als je meer wil googelen, de medische term is pectus excavatum :) |
Mijn vriend heeft dat ook, een soort kuil. Hij is er zelfs trots op :d En misschien leuk om te weten: als meisje kan je er heel lekker in liggen ;)
|
2 mensen die ik ken hebben het. De 1 heeft er geen last van en de andere had het te fel en dan hebben ze zo een bar in zijn lichaam geplaatst zodat het bot recht ging staan ofzoiets allemaal vaag hij praat er nog steeds niet graag over.
|
Citaat:
OT: Mijn zusje heeft dit ook, maar voor zover ik weet heeft ze er geen last van... |
Ik heb het ook maar ook niet zo erg als de foto's op Google, je kan je er aan laten opereren maar als je er geen last van hebt heeft dat ook weinig nut..
|
Citaat:
Dan weet ik eigelijk niet of het een plastische of medische ingreep is ;) Want plastische ingrepen worden niet vergoed door de verzekering, dacht ik. En dan kan het nog wel een aardig duur grapje worden. :) |
Het zou medisch kunnen zijn, bij sommige mensen is de borstkas erdoor nogal smal en die hebben er dan ook echt klachten van. Maar dat is natuurlijk wat anders dan niet mooi.
|
Pieter van den hoogenband (zwemmer) heeft ook een betrekkelijk diepe inham. Dit is heel normaal en komt bij erg veel jongens voor. Mocht je daar niet gerust mee gesteld zijn, dan kun je je borstspieren gaan trainen.
Mocht je dat gaan doen, dan raad ik je wel aan hier heel voorzichtig mee te zijn aangezien je 14 bent en botten in de groei kunnen bij overtraining scheef groeien. |
Citaat:
|
Citaat:
Verder kan het 'wegtrainen' alleen bij een hele milde vorm. Zoals je ziet is het bij van den Hoogenband ook duidelijk zichtbaar terwjil die een redelijk pak spier heeft. AndriesGoesLife heb je foto's ervan? Kunnen we gelijk beoordelen hoe 'erg' het is ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:42. |