Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-08-2010, 17:31
AndriesGoesLife
AndriesGoesLife is offline
Hallo,

ik ben een jongen van 14 jaar en het viel me onlangs op dat ik in m'n borstkas nogal een diepe 'inham' heb. Ja, iedereen heeft dat, maar bij mij zie je langs opzij bekeken echt dat het redelijk diep is. Komt dit doordat ik mager ben? Want ik heb nogal weinig vet...

Alvast bedankt!

Andries
Met citaat reageren
Oud 20-08-2010, 17:42
Pyro Power
Pyro Power is offline
Citaat:
Hallo,

ik ben een jongen van 14 jaar en het viel me onlangs op dat ik in m'n borstkas nogal een diepe 'inham' heb. Ja, iedereen heeft dat, maar bij mij zie je langs opzij bekeken echt dat het redelijk diep is. Komt dit doordat ik mager ben? Want ik heb nogal weinig vet...

Alvast bedankt!

Andries
Ik denk dat je een trechterborst hebt. Google het maar eens.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2010, 17:47
AndriesGoesLife
AndriesGoesLife is offline
Citaat:
Ik denk dat je een trechterborst hebt. Google het maar eens.
Hmm, zou kunnen, maar ik heb geen problemen qua ademhaling, m'n conditie is top..
En op foto's ziet het er ook veel erger uit dan bij mij.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2010, 18:00
Verwijderd
Op de foto's die je vindt met google zie je ook de extreme gevallen en die hebben inderdaad niet voldoende ruimte in hun borstkas om de longen goed te gebruiken, maar veel meer mensen hebben het gewoon 'een beetje' en dan valt het niet zo op en heb je verder ook nergens last van. Als je wat aan zou komen of je borstspieren zou trainen, zou het waarschijnlijk ook minder opvallen.

Als je meer wil googelen, de medische term is pectus excavatum

Laatst gewijzigd op 20-08-2010 om 18:07.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2010, 18:52
wup
wup is offline
Mijn vriend heeft dat ook, een soort kuil. Hij is er zelfs trots op En misschien leuk om te weten: als meisje kan je er heel lekker in liggen
Met citaat reageren
Oud 22-08-2010, 03:00
Macrador
Macrador is offline
2 mensen die ik ken hebben het. De 1 heeft er geen last van en de andere had het te fel en dan hebben ze zo een bar in zijn lichaam geplaatst zodat het bot recht ging staan ofzoiets allemaal vaag hij praat er nog steeds niet graag over.
Oud 22-08-2010, 10:31
Sudoku.
Sudoku. is offline
Citaat:
knip
Héé Macrador, je bent er weer.

OT: Mijn zusje heeft dit ook, maar voor zover ik weet heeft ze er geen last van...
Oud 22-08-2010, 16:00
Sjembekshine
Sjembekshine is offline
Ik heb het ook maar ook niet zo erg als de foto's op Google, je kan je er aan laten opereren maar als je er geen last van hebt heeft dat ook weinig nut..
Met citaat reageren
Oud 22-08-2010, 16:48
Pyro Power
Pyro Power is offline
Citaat:
Ik heb het ook maar ook niet zo erg als de foto's op Google, je kan je er aan laten opereren maar als je er geen last van hebt heeft dat ook weinig nut..
Het ziet er dan alleen cosmetiesch beter uit.
Dan weet ik eigelijk niet of het een plastische of medische ingreep is
Want plastische ingrepen worden niet vergoed door de verzekering, dacht ik. En dan kan het nog wel een aardig duur grapje worden.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2010, 17:30
Ieke
Ieke is offline
Het zou medisch kunnen zijn, bij sommige mensen is de borstkas erdoor nogal smal en die hebben er dan ook echt klachten van. Maar dat is natuurlijk wat anders dan niet mooi.
Oud 23-08-2010, 09:08
ThomasTripleT
ThomasTripleT is offline
Pieter van den hoogenband (zwemmer) heeft ook een betrekkelijk diepe inham. Dit is heel normaal en komt bij erg veel jongens voor. Mocht je daar niet gerust mee gesteld zijn, dan kun je je borstspieren gaan trainen.

Mocht je dat gaan doen, dan raad ik je wel aan hier heel voorzichtig mee te zijn aangezien je 14 bent en botten in de groei kunnen bij overtraining scheef groeien.

Laatst gewijzigd op 23-08-2010 om 22:34. Reden: Spieren moest zijn botten.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2010, 11:04
Rambo
Rambo is offline
Citaat:
Pieter van den hoogenband (zwemmer) heeft ook een betrekkelijk diepe inham. Dit is heel normaal en komt bij erg veel jongens voor. Mocht je daar niet gerust mee gesteld zijn, dan kun je je borstspieren gaan trainen.

Mocht je dat gaan doen, dan raad ik je wel aan hier heel voorzichtig mee te zijn aangezien je 14 bent en spieren in de groei kunnen bij overtraining scheef groeien.
hahaha scheve spieren
Oud 23-08-2010, 15:37
Spuitelf
Spuitelf is offline
Citaat:

Mocht je dat gaan doen, dan raad ik je wel aan hier heel voorzichtig mee te zijn aangezien je 14 bent en spieren in de groei kunnen bij overtraining scheef groeien.
Scheve spieren? Nooit van gehoord!

Verder kan het 'wegtrainen' alleen bij een hele milde vorm. Zoals je ziet is het bij van den Hoogenband ook duidelijk zichtbaar terwjil die een redelijk pak spier heeft.

AndriesGoesLife heb je foto's ervan? Kunnen we gelijk beoordelen hoe 'erg' het is
Met citaat reageren
Oud 23-08-2010, 21:25
ThomasTripleT
ThomasTripleT is offline
Citaat:
hahaha scheve spieren
Foutje, ik bedoelde botten. Aangezien je botten en gewrichten nog niet helemaal volgroeid zijn, kunnen deze bij overbelasting schade oplopen. En dan zul je daar je hele leven spijt van krijgen.

Laatst gewijzigd op 23-08-2010 om 22:34.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2010, 23:19
Spuitelf
Spuitelf is offline
Citaat:
Foutje, ik bedoelde botten. Aangezien je botten en gewrichten nog niet helemaal volgroeid zijn, kunnen deze bij overbelasting schade oplopen. En dan zul je daar je hele leven spijt van krijgen.
Alleen bij een verkeerde uitvoering van oefeningen kan er iets fout gaan. Bij correcte uitvoering niet, en dit geldt overigens voor alle leeftijden. Je kan prima op je 14e beginnen. Maar goed, dat stip je zelf ook aan, door voorzichtig uit te voeren
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten