![]() |
zweet/deo vlekken voorkomen en uit je kleren krijgen
Ik vind het een beetje genant probleem maar ik heb heel snel last van vlekken in mijn kleding door zweten/deodorant. Veel witte/lichtblauwe/lichtroze shirtjes krijgen na verloop van tijd gelige vlekken die er in de was niet of heel lastig uit te krijgen zijn. M'n moeder heeft laatst van alles geprobeerd met m'n witte blousje en uiteindelijk zijn ze er wel uitgegaan maar ik ga natuurlijk niet elk kledingstuk tien keer wassen voor ik het weer kan dragen. Ik heb een shirtje wat ik nog maar net heb en waar het nu ook in komt.
Zijn er mensen die dit herkennen en hoe kan je dit voorkomen en als het er toch al in zit, hoe krijg je het er dan weer uit? Ik heb al zo'n biotex vlekkending geprobeerd, ossengalzeep, gewone biotex, verschillende soorten wasmiddel (Fleuril, Omo, Witte/Colorreus) maar allemaal zonder effect. |
Voorkomen kan volgens mij door verschillende soorten deo's die tegen zweten helpen
Zoals deze |
Als het even kan werkt een shirt onder je shirt het beste.
|
Overstappen op een andere deo? Heb pas toevallig 1x zo'n vlekken gehad en m'n jurkje gelijk in de vanish gemikt. De deo vlekken waren er iig uit. Verder wel allemaal vlekjes in m'n jurkje van ontkleuring o.i.d. door dat spul maarja.
|
deo goed laten drogen voor je je kleren aandoet kan ook helpen
|
Ik heb het bij een paar kledingstukken en ik heb het idee dat het afhankelijk is van de verf/stof (in mijn geval H&M-hempjes enzo, zal wel minder goeie kwaliteit zijn). Misschien ook eens naar kijken?
In ieder geval heb ik geen idee hoe je het wegkrijgt, het truitje in kwestie kleur ik altijd weer zwart met watervaste stift :o |
De 'blijvende' zweetvlekken komen door eiwitten in het zweet die stollen in de hete was, dat kun je voorkomen door shirts koud uit te spoelen voordat je ze in de was doet.
|
Citaat:
|
Anti-transpirant deodorant gebruik ik al, wissel de deo die ik gebruik ook af (rexona, dove, nivea, net een beetje wat er in de aanbieding is). Ik laat hem ook drogen voor ik m'n kleren aantrek. Ik draag meestal een hemdje onder een t-shirtje maar dat helpt dus blijkbaar niet genoeg. Het zijn bij mij juist lichtgekleurde shirtjes als wit, lichtblauw en lichtroze dus inkleuren zit er niet in :D Ik heb het niet alleen bij goedkope shirtjes maar helaas ook bij Esprit-shirtjes enzo :( Denk dat voor het wassen koud uitspoelen dan de beste oplossing is. Helaas wel weer zo omslachtig maar als het werkt toch wel de moeite waard misschien.
|
Ik heb hetzelfde probleem, maar ik draag bijna alleen maar donkere kleding. Het verkleuringsprobleem ken ik dus niet, maar wel het stank probleem.
M'n moeder vroeg zich vroegah wel eens af wat ik in Godsnaam allemaal uitspookte met m'n shirtjes, want ze kreeg de geur er nooit uitgewassen. :( |
Tegen vieze luchtjes helpt douchen, gezond eten en bewegen. Tegen vieze shirtjes helpt direct wassen. Maar ja, dat is natuurlijk niets nieuws onder de zon. Ik heb trouwens weleens een deo gebruikt waarvan je helemaal niet meer ging zweten. Maar dat was niet zo'n succes. Geen aanrader dus.
|
Citaat:
|
Producten van Proctor and Gamble zijn de beste. Voor je was en voor jezelf!
|
Citaat:
Was er net over aan het denken zoiets te kopen. |
Geen idee maar je hebt wel een deo van Dove die niet zorgt voor witte vlekken in zwarte kleding. Ik heb het zelf niet uitgeprobeerd maar Dove is geen duur merk.
|
Ik heb ook last van overmatig zweten op sommige momenten, maar gelukkig niet zo dat ik er vlekken in mijn kleren aan overhoud. Ik heb wel iets ontdekt, alleen werkte dat maar de eerste paar keren. Misschien dat het nu, na een tijdje stoppen weer helpt.
Therme Ani-transpirant Behandelspray. Dat spuit je 's avonds op je oksels als je je hebt gewassen, laat het 's nachts intrekken en een paar dagen heb je geen overmatige transpiratie meer. De eerste 2 weken was ik lyrisch, daarna leek het niet meer te helpen. Maar misschien ligt het aan mij. http://www.beautyweb.nl/mcimg/img00001375.jpg |
Ik kan me nog vaag iets herinneren dat je het kledingstuk dan in een bak water met soda moet laten weken ofzo. Mijn zus deed dat wel eens. Volgens mij werkte het wel. Dacht dat dit voornamelijk voor witte/lichtgekleurde kledingstukken was. Veel succes!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Zou goed kunnen, nu je het zegt, ik heb wel eens een of ander truitje gehad waar ik wel een kring in had. Waarschijnlijk dat de samenstelling van de stof er ook mee te maken heeft.
|
Normale deo's bevatten een stof die zich hecht aan de vezels in je kleren, waardoor er af en toe een harde en/of verkleurde plek ontstaat. Deo's tegen witte strepen vervangen die stof voornamelijk met erg veel alcohol, wat zorgt voor een killspree die de meeste bacteriën onder je oksel doodt. Aangezien het je zweet niet is dat stinkt, maar de activiteit van die bacteriën die leven van wat jij uitscheidt (via zweet), helpt dat vrij goed. Een deo tegen witte strepen met extra veel alcohol wil dus nog weleens werken.
Deo spuiten, even laten inwerken (dus tanden poetsen, haar doen, make-up doen, etc.), dan even een washandje/handdoek ertussen (niet wrijven) en dan pas je T-shirt aan, helpt vaak ook. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:59. |