![]() |
Koptelefoon terug sturen
Ik heb de Dre Studio besteld op internet bij een webshop Hij kost €300
Ik weet ook wel dat ik hem eerst had moeten testen in de winkel maar.. Ik had ze gebeld, en ze zeggen dat ze hem niet terug nemen omdat ik hem op mijn hoofd heb gehad. dat is onhygiënisch bla bla. hij bleef wel 10 minuten praten. Ik heb hem vandaag pas gekregen.. Mogen ze dat zo maar doen? op hun site staat dat je producten gewoon mag retourneren, en je geld terug krijgt. |
Als dat er staat en er is geen uitzondering gemaakt voor koptelefoons, dan is het bedrijf wel degelijk verplicht de koptelefoon terug te nemen. Ze kunnen wel bepaalde uitzonderingen maken (inderdaad, voor koptelefoons) of voorwaarden stellen (bijvoorbeeld: hij mag niet uit de verpakking zijn geweest). Is dit niet terug te vinden, dan hebben ze geen poot om op te staan.
Je komt vrij jong over. Willen ze jou niet horen, overweeg dan één van je ouders te laten bellen. Tegen een volwassene durven ze vaak niet zo goed, en als iemand tien minuten blijft praten klinkt dat een beetje als proberen iemand uit te lullen. Zwakke service, heet dat. Dat betekent niet dat je rechten anders zijn. |
Heb je hem online besteld en met de post thuisgestuurd gekregen? Of in een winkel besteld en daar opgehaald?
En wat staat er in de algemene voorwaarden van de winkel? (heb je een link?) |
Als je hem online hebt besteld dan maakt het verder niet zoveel uit wat de winkel zegt of wat er in hun voorwaarden staat.
Op grond van de wet koop op afstand heb je dan het recht de koop binnen 7 dagen, zonder opgaaf van reden, te ontbinden. Dit houdt in dat jij het product terugstuurt met een brief erbij dat je de koop ontbindt op grond van de wet koop op afstand en dat zij dan je geld terug overmaken. Hiervoor hebben zij dan 30 dagen de tijd. Het is niet mogelijk producten uit te sluiten van deze wet, tenzij de wet dat zelf doet. Maar een koptelefoon is niet uitgesloten, dus je kan het gewoon terugsturen. |
Wij accepteren GEEN retour zendingen zonder voorafgaand overleg. Indien u een artikel om welke reden dan ook terug wilt sturen, dan dient u eerst contact met ons op te nemen. U kunt een aanvraag indienen via uw account. Nadat we akkoord gegaan zijn, kunt u de bestelling of het artikel VOLDOENDE GEFRANKEERD terugsturen naar onderstaand adres met expliciete vermelding van een AFZENDER (naam en adres) en een RMA nummer op de verpakking. Bij het ontbreken van deze gegevens of bij onvoldoende / ongefrankeerde zendingen zal de zending eveneens NIET aangenomen worden. Alle extra kosten die voortvloeien uit het niet naleven van bovenstaande richtlijnen zullen worden doorberekend naar de klant.
Dat is wat er staat, er staat wel "Nadat we akkoord gegaan zijn" of heeft Lucky Luciano gelijk, wat hij zegt lijkt me redelijk? |
Lucky Luciano heeft gelijk; een bedrijf kan niet onder de wet Koop op Afstand uit.
Het zou kunnen dat ze een retournummer willen hebben, maar dat moeten ze dan gewoon geven. "Overleg" is onnodig als jij je beroept op de wet Koop op Afstand. Als de verkoper overigens niet alle informatie verschaft om het artikel terug te sturen (bijvoorbeeld als ze moeilijk doen over het nummer), dan kan de termijn van 7 dagen verlengd worden tot 3 maanden. (Maar daar weet ik de details niet van.) Dat de frankering van het terugsturen voor jouw rekening komt is overigens wel toegestaan. |
Ik heb ze een E-mail gestuurd:
Ik heb jullie vandaag gebeld, en jullie willen mijn retour niet aannemen omdat de hoofdtelefoon al in gebruik is genomen. Ik heb heb een uurtje op gehad en ben tot de conclusie gekomen dat hij te duur is voor wat hij presteert. Jullie zeiden dat ik hem dan maar in de winkel had moeten testen, daar hebben jullie gelijk in maar op jullie site staat dat je producten retour kunt sturen. dit is wat er op jullie site staat: Retourneren Wij accepteren GEEN retour zendingen zonder voorafgaand overleg. Indien u een artikel om welke reden dan ook terug wilt sturen, dan dient u eerst contact met ons op te nemen. U kunt een aanvraag indienen via uw account. Nadat we akkoord gegaan zijn, kunt u de bestelling of het artikel VOLDOENDE GEFRANKEERD terugsturen naar onderstaand adres met expliciete vermelding van eenAFZENDER (naam en adres) en een RMA nummer op de verpakking. Bij het ontbreken van deze gegevens of bij onvoldoende / ongefrankeerde zendingen zal de zending eveneens NIET aangenomen worden. Alle extra kosten die voortvloeien uit het niet naleven van bovenstaande richtlijnen zullen worden doorberekend naar de klant. -------------------------------------------- Lees nu dit is even "Op grond van de wet "koop op afstand" heb je dan het recht de koop binnen 7 dagen, zonder opgaaf van reden, te ontbinden. Dit houdt in dat jij het product terugstuurt met een brief erbij dat je de koop ontbindt op grond van de wet koop op afstand en dat zij dan je geld terug overmaken. Hiervoor hebben zij dan 30 dagen de tijd. Het is niet mogelijk producten uit te sluiten van deze wet, tenzij de wet dat zelf doet. Maar een koptelefoon is niet uitgesloten, dus je kan het gewoon terugsturen." Ik heb dus gewoon het recht om mijn koptelefoon terug te sturen. Jullie zeiden dat het onhygiënisch was, maar hij gaat tenslotte over je oor en niet in je oor Wel moet ik zelf zorgen dat het product weer bij jullie komt, maar dat is geen probleem Graag een reactie terug hierop, Hun reactie was dat die wet nu niet geld, omdat het product in gebruik was genomen. |
Volgens mij mag je een product wel "uitproberen" in je 7 dagen bedenktijd. Het is een beetje vreemd als je alleen 7 dagen naar de doos mag kijken.
Er zijn hier echter rechtszaken over geweest, dus wacht even tot er iemand hier langskomt die er meer van weet, voordat je je verheugt ;) |
Citaat:
BW7:6.1 Bij een consumentenkoop kan van de afdelingen 1-7 van deze titel niet ten nadele van de koper worden afgeweken en kunnen de rechten en vorderingen die de wet aan de koper ter zake van een tekortkoming in de nakoming van de verplichtingen van de verkoper toekent, niet worden beperkt of uitgesloten. Er geldt dus BW7:46d.1 Gedurende zeven werkdagen na de ontvangst van de zaak heeft de koper het recht de koop op afstand zonder opgave van redenen te ontbinden. Indien niet is voldaan aan alle in artikel 46c lid 2 gestelde eisen, bedraagt deze termijn drie maanden. De eerste zin is van overeenkomstige toepassing vanaf de voldoening binnen de in de tweede zin bedoelde termijn aan alle in artikel 46c lid 2 gestelde eisen. Aangezien bovendien in BW7:46c lid 2 staat: Tijdig bij de nakoming van de koop op afstand en uiterlijk bij de aflevering moeten aan de koper op duidelijke en begrijpelijke wijze schriftelijk de volgende gegevens worden verstrekt: b. de vereisten voor de gebruikmaking van het recht tot ontbinding overeenkomstig de artikelen 46d lid 1 en 46e lid 2; Aangezien hier nu duidelijk niet aan is voldaan, heb je dus nu 3 maanden. |
Mijn tip, geschillencommissie inschakelen? goedkoper als een rechtzaak
|
En vis de spelfouten er even uit.
|
Citaat:
|
Ze blijven maar moeilijk doen. ik weet nu dat ik 7 dagen het product mag "uitproberen" alleen mag ik nu alleen 7 dagen naar de doos kijken, of mag ik hem ook uitpakken/proberen
De winkel zegt dus dat het niet mag. |
Kan je hem niet zo terug in de doos krijgen dat het lijkt alsof je hem niet gebruikt hebt?
|
Citaat:
|
Heb je al een reactie dan?
Je mag er gebruik van maken aangezien je recht hebt op je bedenktijd in verband met koop op afstand. Maar waarom zou je dat doen als je ontevreden bent over de prijs-kwaliteitverhouding van de koptelefoon? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:11. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.