Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   biologische vader (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1819593)

nickname7230 12-11-2010 01:00

biologische vader

Hello iedereen,

Ik woon al sinds mijn geboorte samen met mijn niet biologische vader, en mijn moeder heeft mij dit altijd al gezegd. Vroeger had ik daar geen probleem mee, maar nu begin ik me wel af te vragen wie mijn biologische vader dan is en waar hij woont.

Mijn moeder zegt dat ze twee jaar geleden nog met hem heeft gebeld en gezegt dat ze kinderen had, 2, namelijk ik en mijn broer. En hij heeft blijkbaar ook kinderen maar het probleem is dat hij niet weet dat ik ZIJN dochter ben...
Mijn moeder durft het hem niet te vertellen.
Nu vraag ik me af, zou ik naar hem toe moeten gaan en zeggen dat ik zijn dochter ben ?
Wat denken jullie? Ik wil graag jullie mening horen :)

miekmuis 12-11-2010 06:47

Ik zou niet zomaar naar hem toegaan om hem dat te vertellen. Misschien kun je het er eerst met je moeder over hebben? Waarom durft je moeder hem niet te vertellen dat jij zijn dochter bent? Is je broer ook zijn zoon?

hookee 12-11-2010 07:04

Zo te horen weet je dus al wie je vader is, je wil hem alleen beter willen kennen?
Weet je niet-biologische vader dat hij de vader niet is?
Als dat het geval is heeft je moeder dus altijd tegen hem gelogen en kan jouw research wel eens nare gevolgen hebben. Praat eerst eens met je moeder waarom je boilogische vader het niet weet of mag weten.

blauw engeltje 12-11-2010 09:14

Citaat:

hookee schreef: (Bericht 31057341)
Weet je niet-biologische vader dat hij de vader niet is?
Als dat het geval is heeft je moeder dus altijd tegen hem gelogen en kan jouw research wel eens nare gevolgen hebben.

hahaha, beeld je in, een man krijgt een relatie met een vrouw die twee kinderen heeft, en die vrouw is zoooooo cunning dat ze die man krijgt overtuigd dat die twee bengels die er al rondlopen de zijne zijn :D :D :D
nu lag ik even strijk van het lachen hoor!

Qimm 12-11-2010 09:16

misschien was zij zwanger op het moment dat zij de niet biologische vader leerde kennen

blauw engeltje 12-11-2010 09:43

Citaat:

Qimm schreef: (Bericht 31057438)
misschien was zij zwanger op het moment dat zij de niet biologische vader leerde kennen

dan nog zou het wel héél straf zijn dat de kinderen van 0 jaar tot nu héél goed weten dat de meneer die bij hun woont niet hun papa is, maar dat de meneer er zelf wel van overtuigd is, nietwaar? ;) :p

Qimm 12-11-2010 10:35

ik geloof niet dat ik je begrijp

blauw engeltje 12-11-2010 10:57

Citaat:

Qimm schreef: (Bericht 31057556)
ik geloof niet dat ik je begrijp

-->

Citaat:

nickname7230 schreef: (Bericht 31057243)
Hello iedereen,

Ik woon al sinds mijn geboorte samen met mijn niet biologische vader, en mijn moeder heeft mij dit altijd al gezegd. Vroeger had ik daar geen probleem mee, maar nu begin ik me wel af te vragen wie mijn biologische vader dan is en waar hij woont.

Mijn moeder zegt dat ze twee jaar geleden nog met hem heeft gebeld en gezegt dat ze kinderen had, 2, namelijk ik en mijn broer. En hij heeft blijkbaar ook kinderen maar het probleem is dat hij niet weet dat ik ZIJN dochter ben...
Mijn moeder durft het hem niet te vertellen.
Nu vraag ik me af, zou ik naar hem toe moeten gaan en zeggen dat ik zijn dochter ben ?
Wat denken jullie? Ik wil graag jullie mening horen :)

TS zegt toch duidelijk dat zij altijd geweten heeft dat de man waarmee zij en haar moeder en broer samenwonen niet haar biologische vader is? waarom zou die man dan niét weten dat hij niet de biologische vader is?

lijkt mij toch duidelijk :confused:

Qimm 12-11-2010 11:41

nee, hoe krom is het dat je het je kind al heel jong verteld, maar de man in kwestie níet. Ik bedoel kinderen nemen nooit een blad voor de mond, dus zelfs al zou haar moeder dit geheim hebben gehouden dan had zij zich wel 'verluld'
het lijkt me niet meer dan logisch dat de niet-biologische vader op de hoogte is.

Neko* 12-11-2010 12:12

Dat is dus precies wat blauw engeltje bedoelt. ;)

blauw engeltje 12-11-2010 14:44

Citaat:

Neko* schreef: (Bericht 31057764)
Dat is dus precies wat blauw engeltje bedoelt. ;)

ik dacht dat dat duidelijk was, ja :bloos:

Qimm 12-11-2010 15:45

ik heb een blonde dag geloof ik :D

nu zie ik het wel goed :bloos:

blauw engeltje 12-11-2010 15:57

Citaat:

Qimm schreef: (Bericht 31058561)
ik heb een blonde dag geloof ik :D

nu zie ik het wel goed :bloos:

:D

nickname7230 12-11-2010 18:23

Nee, jaja mijn niet-biologische vader weet natuurlijk dat ik zijn dochter niet ben...
En mijn broertje is eigelijk mijn halfbroertje, dus is de zoon van mijn niet-biologische vader...

drukknoopje 13-11-2010 09:45

Als je je biologische vader wilt leren kennen, is het wel handig als hij weet dat je zijn dochter bent. Dus dan zou ik het hem wel vertellen, ja.

hookee 13-11-2010 09:56

Citaat:

Qimm schreef: (Bericht 31057693)
..het lijkt me niet meer dan logisch dat de niet-biologische vader op de hoogte is.

Just making sure, het kan zijn dat moeders een keer een wilde avond heeft gehad. Maar inderdaad, het je kind vertellen heeft risico's, waarvan TS er nu ééntje opgooit.
Dan komt de tweede kwestie; had je echte vader een relatie/huwelijk met een ander tijdens conceptie? Ook daar kun je nog schade aanrichten.
Trek maar vast fluwelen handschoentjes aan.
Ik vind dat je het recht hebt om te weten wie je vader is. De vraag of iedereen (inclusief jijzelf) er gelukkiger van wordt moet je maar afwachten.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:06.