Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Muziek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=29)
-   -   Noten etc. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1819885)

schaapje7 15-11-2010 19:15

Noten etc.

Hoi,
wie van jullie bespeelt een instrument
en zo ja wat voor een en waarom wel en waarom niet? Hoelang bespelen jullie al dat instrument?

schaapje7 15-11-2010 19:18

Ik speel een instrument, gitaar. Mij leek het gewoon hardstikke leuk. Ik heb eerst een jaar AMV gedaan (algemene muzikale vorming) uiteindelijk kreeg ik daar mijn diploma voor. (toen zat ik ongeveer in groep 5) Nu speel ik gitaar.
Al 1,5 jaar.

Issun 16-11-2010 07:45

Ik speel sinds ik zes-zeven ben gitaar, dus dat is zo'n 9-10 jaar. Ik ben volgens mij gitaar gaan spelen omdat ik eerst saxofoon wilde doen, maar daarvoor moest je ouder zijn (anders kan je nog niet hard genoeg blazen, zoiets). Verder speel ik basgitaar, sinds een jaar.

schaapje7 17-11-2010 08:58

@lssun gaaf!
:D

Azčche_oud 18-11-2010 07:20

Ik speel tien jaar blokfluit. Dat is mijn 'eerste instrument'; andere instrumenten doe ik voor erbij. Ik verzamel instrumenten, dus ik kan redelijk veel spelen, maar blokfluit vind ik gewoon leuker en dat kan ik ook het best. Waarom ik ermee begonnen ben? Geen idee.

veer2110 18-11-2010 19:11

uhh ik speel keyboard/piano,
sinds ong 8 maand ''speel" ik.
zit niet op les ofzoo maar ik leer het mezelf aan.
river flows in you heb ik (met beetje hulp van vrienden) met 2 weken gedaan.
nu begin ik met butterfly waltz van brian crain.
als het goed is ontvang ik morgen het bladmuziek ervan:D
waarom? geen idee.
ik hoorde een vriend spelen en toen dacht ik: dat wil ikook (L) maarja. zonder les gaat dta natuurlijk niet :P

schaapje7 19-11-2010 13:57

Wat gaaf!!
Keyboard of piano lijkt mij ook hardstikke gaaf, niet voor les maar wel voor gewoon. Als je eenmaal weet waar die noten zitten...? :D

Sargatanas 19-11-2010 18:13

Tja, ik bespeel de bas en de piano, omdat het moet van het conservatorium :/

Tar Anárion 19-11-2010 19:15

Citaat:

Sargatanas schreef: (Bericht 31084329)
Tja, ik bespeel de bas en de piano, omdat het moet van het conservatorium :/

Hahaha, en wiens schuld is het dat je op het conservatorium zit? :p

Speel je ze allebei vanuit jezelf of begon je met een en moest je van je opleiding er nog een oppakken? En waarom dan juist deze combi?

Sargatanas 19-11-2010 20:10

Citaat:

Tar Anárion schreef: (Bericht 31084628)
Hahaha, en wiens schuld is het dat je op het conservatorium zit? :p

Speel je ze allebei vanuit jezelf of begon je met een en moest je van je opleiding er nog een oppakken? En waarom dan juist deze combi?

Ik kon al bassen, maar ze willen dat je er dan ook een harmonisch instrument bij leet zodat je ook een beetje inzicht krijgt tot akkoorden e.d. En daarbij is piano leren spelen altijd handig. Alleen jammer dat ik compleet faal op de piano het gaat mij niet snel genoeg, haha. Maar ja, dat geld ook een beetje voor de bas. Ik dacht dat ik behoorlijk kon bassen, maar oms bekruipt mij heet gevoel dat ik opnieuw moet leren bassen. :D

Tar Anárion 19-11-2010 20:17

Ja dat probleem heb ik ook wel eens als bassist, ik weet eigenlijk geen klap van akkoorden, wat af en toe behoorlijk in de weg staat bij het eventuele soleren.

Sargatanas 19-11-2010 20:35

Tja, het is vooral qua techniek en klankvorming e.d. Wat altijd handig is het maken van transcripties van nummers en het gaan analyseren. Maar ja, moet je natuurlijk wel dat als een stuk in C staat en je zit een Am voorbij komen dat je daar in VI trap(Aeolisch/Natuurlijke mineur) overheen kan soleren. Maar ja, dit is is maar een heel klein detail natuurlijk.

Louis Armstrong 20-11-2010 09:18

Ik moest ook bijvak piano doen. Maar uiteindelijk stond er dit op mijn verslagblad:

"wegens teveel tijd spenderen aan freelancen, en te weinig talent op de piano, is ons inzicht dat bijvak piano afgesloten kan worden".

toch ben ik als trompettist niet verkeerd terechtgekomen hoor. ;)

schaapje7 20-11-2010 09:43

wow

wachtend.meisje 25-11-2010 13:41

Ik wil basgitaar gaan doen!!!:PxDDD

Doe nu keyboard (zonder noten lezen)
op fealling!!! xDD

veer2110 21-12-2010 14:19

Citaat:

schaapje7 schreef: (Bericht 31083207)
Wat gaaf!!
Keyboard of piano lijkt mij ook hardstikke gaaf, niet voor les maar wel voor gewoon. Als je eenmaal weet waar die noten zitten...? :D

dat is niet moeilijk met zo'n schemaatje van internet. :p en als je eenmaal aan het spelen gaat komen die noten vanzelf wel.

vriend vna me lachte me helemaal uit toen hij zag dat ik de noten boven de noot op het bladmuziek schreef. xd dat was best dom. :p maar nu kan ik zonder dat lezen :)

Sneeuwwitje 22-12-2010 17:10

Ik speel nu vier jaar basgitaar, nooit les gehad en zal ik ook nooit nemen. Het is super leuk, speel ook in een band en gaat heel goed. Ik word wel één van de beste van mijn school genoemd, en wil misschien naar een rockacademie.
Alles doe ik op gehoor, kan geen noten lezen en ik snap niks van tabs op internet.
Het is leuk omdat ik van het geluid houd, ik ben niet te veel op de voorgrond bij optredens en ik voel me heel stoer :p
Basgitaar is echt een aanradertje.

ikbenikkk 11-01-2011 21:03

Ik speelde viool voor 6 jaar
en nu speel ik piano voor al 8/9 jaar
en tis geen instrument maar ik zing ook nog..
Muziek is gewoon geweldig:D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:02.