Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Studeren (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=88)
-   -   IBL @ Inholland amsterdam/diemen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1819938)

XPS_k 16-11-2010 11:32

IBL @ Inholland amsterdam/diemen

Ik was afgelopen zaterdag naar de opendag van HVA om te kijken naar de opleiding international business and languages. het viel me een beetje tegen, het was heel rommelig georganiseert en het leek net een fabriek. maar ik wil heel graag deze studie doen omdat ik die kant op wil. toen ging ik even verder kijken, ook bij inholland (waar ik meestal slechte verhalen over hoor, maar goed ik wilde toch even wat meer informatie) en toen zag ik dat ze bij de locatie diemen ook deze opleiding hebben. een groot voordeel is ook dat IBL bij inholland diemen ook gewoon nederlands is. toen ik eenmaal verder las werd ik ook best enthousiast over hoe de studiejaren eruit zagen. heeft iemand toevallig hier ervaring mee? is er iemand die IBL studeert bij inholland diemen? wil graag weten hoe het daar is als student, en hoe de sfeer is!:D

deking23 17-11-2010 08:49

ik weet niet of je recentelijk het journaal hebt gezien, maar inholland diploma's zijn nog vrij weinig waard tegenwoordig:)

XPS_k 17-11-2010 20:54

Dat heb ik inderdaad gezien, maar als dat echt zo was had de overheid daar heus wel wat aan gedaan en had inholland de deuren kunnen sluiten.

deking23 22-11-2010 09:33

ja dat is dus ook gebeurd.. al die leidinggevenden zijn ontslagen.
ookal rond je je opleiding heel goed af, werkgevers zullen je niet snel aannemen als ze zien dat je een inholland diploma hebt.

XPS_k 23-11-2010 23:19

Het is toch by 1 opleiding voorgekomen?

Steelpan 24-11-2010 20:47

Avans Hogescholen (Den Bosch, Breda en Tilburg) hebben hele goede economische opleidingen. ze staan al jaren in de top 3 en dit jaar volgens mij zelfs op nummer 1. Maar ik weet niet of Brabant te ver voor jou is.

Lente 25-11-2010 11:52

wat is het voordeel van een internationaal gerichte opleiding in het nederlands?

Steelpan 25-11-2010 19:18

Citaat:

Lente schreef: (Bericht 31103704)
wat is het voordeel van een internationaal gerichte opleiding in het nederlands?

Engels zou denk ik wel beter zijn ja. maar je moet toch 3 vreemde talen in je vakkenpakket hebben?

XPS_k 25-11-2010 22:40

Nee is niet verplicht. Een voordeel is dat je toetsen nederlands zijn? Je moeder taal is toch altijd voordeliger ? Waarom de moeilijke kant kiezen als het ook makkelijk kan, je krijgt sowieso die talen dus international opgeleid word je sowieso

Lente 27-11-2010 12:24

Citaat:

XPS_k schreef: (Bericht 31106411)
Nee is niet verplicht. Een voordeel is dat je toetsen nederlands zijn? Je moeder taal is toch altijd voordeliger ? Waarom de moeilijke kant kiezen als het ook makkelijk kan, je krijgt sowieso die talen dus international opgeleid word je sowieso

omdat je nooit weet wat voor werk je erna wilt gaan doen. misschien blijkt dan dat jouw diploma minder waard is omdat je de opleiding in het nederlands hebt gevolgd terwijl je mede sollicitant het in het engels deed.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:25.