Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Eropuit! (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=73)
-   -   Eerste keer alleen met de trein.. Tips? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1820516)

Guinie 22-11-2010 21:38

Eerste keer alleen met de trein.. Tips?

Tips voor meer vertrouwen dat dat goed gaat komen?
Ben 16 en nog nooit alleen gereisd.. eigenlijk schaamtepuntje ;)

Picidae 22-11-2010 21:58

Gewoon het reisschema uitprinten zodat je na elk station weet dat je er écht nog niet uit hoeft, bied wel een stuk zekerheid. En verder niet te druk maken, zorgen dat je er op tijd bent en dat je geen spullen vergeet mee te nemen. :)
Moet je ook (vaak) overstappen?

Guinie 22-11-2010 22:03

Volgens mij niet.. Den Bosch-Utrecht is toch 1 trein?

AzN 23-11-2010 00:48

Ja, das één trein, dus je hoeft alleen maar in te stappen in 's Hertogenbosch en uit te stappen in Utrecht. En qua tips: zorg dat je iets te doen hebt (boek, tijdschrift, mobiele telefoon, MP3-speler, etc.), dan gaat de tijd veel sneller ;).

A Capelle 23-11-2010 17:48

Ruim op tijd er zijn voor als het wat langer duurt om je kaartje te kopen / je spoor te vinden. En niet je muziek te hard, dan hoor je niet meer waar je uit moet stappen.

Absinthe 24-11-2010 16:14

16 en nog nooit alleen met de trein geweest? :|
En één trein? Dan; instappen, gaan zitten en weer uitstappen als je er bent.

Sigmund 24-11-2010 16:54

Citaat:

Absinthe schreef: (Bericht 31101038)
16 en nog nooit alleen met de trein geweest? :|
En één trein? Dan; instappen, gaan zitten en weer uitstappen als je er bent.

Helemaal niet zo raar hoor.
Het is niet moeilijk. En het is misschien slim om op internet vast een kaartje te kopen, dan kan er niks meer mis gaan. Dat kan hier! http://www.ns.nl/cs/Satellite/reizig...obeer-e-ticket

Daantje_0705 24-11-2010 17:59

De eerste keer dat ik met de trein ging vond ik het fijner om met de trein naar huis te gaan (in plaats van met de trein van huis ergens heen) omdat ik dan het station kende waar ik uit moest stappen. Ik had idd ook een printje meegenomen en m'n tante heeft me gebracht en m'n moeder me opgehaald.

Absinthe 24-11-2010 19:29

Ik vind dat wel best raar.

Sherlock 24-11-2010 22:47

Niet in slaap vallen helpt meestal.

Sigmund 24-11-2010 22:57

Citaat:

Absinthe schreef: (Bericht 31101814)

Als je ergens bent opgegroeid waar een station in de buurt is is dat raar. Ik moet drie kwartier bussen voordat ik op een station ben :p

Missy 25-11-2010 09:38

Citaat:

Absinthe schreef: (Bericht 31101814)

Voordat ik ging studeren was ik ook nog nooit alleen met de trein geweest. Wel een aantal keer met vrienden, maar in je eentje is toch iets anders. Toen ik voor het eerst in Amsterdam stond en met de trein/metro moest, heeft dat toch wel een impact op je. Als het niet dagelijkse kost voor je is.

Azèche_oud 25-11-2010 14:18

Het belangrijkste is om het gewoon te doen, eigenlijk :). De meeste mensen op een station zullen je gewoon helpen als er iets niet lukt. Het ergste wat er kan gebeuren, is dat je in de verkeerde trein stapt, maar waarom zou je dat doen? En al gebeurt het, dat is niet zo erg als het lijkt :)
Station Den Bosch is een heel overzichtelijk station, één grote hal en vanaf daar trappen naar beneden die naar de perrons gaan. Overal hangen klokken en de borden waarop staat welke trein waarheen gaat, zijn heel duidelijk. Check van tevoren welke trein je neemt, hoe die trein heet (de intercity naar Utrecht heet de intercity naar Schiphol) en vanaf welk spoor hij vertrekt. Doe dat ook voor de terugreistrein. Dan: gaan zitten en wachten tot je op station Utrecht bent. Je kan je in de trein vermaken door een boek mee te nemen, maar daar is hier nog een heel topic over. Bedenk dat het allemaal wel meevalt.
Succes en veel plezier! :)

Duckdoggy 25-11-2010 14:44

vooral niet bang zijn,ik reis best vaak alleen, al is dat dan met de bus, maar mensen willen je altijd helpen serieus, gewoon vragen als je er niet uitkomt

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:15.