![]() |
Contract verbreken?
Lieve forummers,
Een tijdje terug heb ik een internet/telefonie/tv pakket afgesloten bij online + canaldigitaal. De afspraak was dat zij mijn ziggo op zouden zeggen, de eerste 3 maanden zou ik maar de helft van de kosten betalen, en ik zou een logitech afstandbediening krijgen waarmee je je tv, dvd speler enz enz kunt besturen (kan er zo ff geen ander woord voor vinden :P). Dit is een 2-jarig contract. Nou is het dus zo dat ik idd die 1e 3 maanden maar de helft heb hoeven betalen, maar wat ze me er niet bijverteld hebben is dat er 50 euro aan installatie kosten bij kwamen, waardoor 2 van die 3 maanden al eigk in rook op gingen. Nou ok, dat wilde ik nog wel voor lief nemen. Maar zij zouden mijn Ziggo abonnement opzeggen, de dag dat zij het over hebben genomen heb ik zelf naar Ziggo gebeld omdat ik nog gewoon internet via hun had. 'Nee hoor' zeiden ze me daar 'hier is niks opgezegd'. Ook dit koste me nog eens een keer 50 euro extra, want die maand moest ik wel gewoon betalen. Als ik er zelf niet achteraan had gebeld, dan had me dit weet ik het hoeveel 100-en euro's kunnen kosten. Daarnaast heb ik van die afstandbediening ook nog steeds niks gezien of gehoord. We hebben al meerdere brieven/telefoontjes eraan gewaagd, maar we worden van hot naar her gestuurd, maar actie zien.. ho maar.. Ik vraag me af of ik op basis van deze feiten onder mijn contract met online uit kan wegens het niet nakomen van afspraken van hun kant. Iemand enig idee? |
Tsja ik denk niet dat je onder het contract uit komt want je zit waarschijnlijk niet meer in die wettelijke 8 dagen (ik weet niet uit mijn hoofd hoe ze precies heten en of het precies 8 dagen zijn, het zit wel rond de 8 dagen). Maar misschien kan je wel een klacht indienen bij canal digitaal, waarbij je duidelijk aangeeft wat de schade voor jou is geweest. Als ze een beetje sportief zijn doen ze daar wel iets mee.
En natuurlijk je ziggo abonnement opzeggen maar ik heb de indruk dat je dit al gedaan hebt. |
Dat is mogelijk, gezien de casus. Ze hebben je opzegging nagelaten, terwijl ze dat wel beloofd hadden.
Extra kosten, 50 euro, voor de instalatie is ook een bepaalde manier van bedrog vind ik, mits je redelijkewijs had kunnen weten. Als ze toegezegd hebben het gratis te doen, moeten ze die terug geven. Zonder juridische geleuter; dat is mogelijk. Niet volledig, maar wel gedeeltelijk omdat je wel hun diensten heb genuttigd. Neem nog maar contact op zou ik zeggen en kijken of ze je schadeloos willen stellen. |
Citaat:
Maar we worden van het kastje naar de muur gestuurd, van online naar de mensen die me dit aan hebben geboden, naar canal digitaal en weer terug. We blijven bellen/schrijven enz, maar zonder resultaat. Citaat:
Niks. Zelfs nog niet het aanbod om tijdelijk extra pakketten erbij te krijgen op hun kosten oid. Ben dat hele online nu zo zat.. |
Citaat:
En als het allemaal niet lukt, geen incassokosten. |
Opzeggen bij Ziggo is een bitch trouwens, wij kunnen op ons werk internet van klanten wel bij Ziggo opzeggen, maar dan weer geen tv want dan gaat Ziggo moeilijk doen..
Hoe dan ook, als zij hebben beloofd Ziggo op te zeggen moeten ze dat ook doen, anders zou je wel uit het contract uit moeten komen. Succes. :o Citaat:
|
Heb je telefonisch besteld? Dan is er als het goed is een mondeling contract opgenomen. Dat doen wij :P. Daarin wordt alles nog een keer doorgelopen, als ze daar niet bij hebben vermeld dat die 50 euro installatiekosten erbij zaten, dan hoef je ze in principe niet betalen volgens mij. Als jij dat niet wist (en laat hen maar aantonen dat het wel is gezegd), dan kun jij dus aankomen met de redenatie van: als ik dit had geweten dan had ik het niet afgesloten. Bij ons doen ze er in elk geval neurotisch over.
|
Citaat:
|
Citaat:
Ze hebben er niks over gezegd en het kwam voor mij ook vrij onverwacht, tegen de tijd dat ik erachter kwam was die wettelijke week al voorbij dus kon ik niks meer. Maar op basis van het niet opzeggen van mijn abonnement en het niet leveren van die afstandbediening kan ik eigk weinig?? :o |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wel is het het waard de kosten af te wegen, omdat we in Nederland meestal juridische kosten niet kunnen verhalen op de andere partij, zelfs niet als de zaak voor de kantonrechter zou moeten komen. |
Citaat:
|
Wellicht bedoelt T_ID dat je niet de gehele kosten vergoed krijgt, maar een gestandaardiseerde vergoeding die nooit alle kosten dekt.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:50. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.