Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-11-2010, 08:04
Dott
Dott is offline
Lieve forummers,

Een tijdje terug heb ik een internet/telefonie/tv pakket afgesloten bij online + canaldigitaal.
De afspraak was dat zij mijn ziggo op zouden zeggen, de eerste 3 maanden zou ik maar de helft van de kosten betalen, en ik zou een logitech afstandbediening krijgen waarmee je je tv, dvd speler enz enz kunt besturen (kan er zo ff geen ander woord voor vinden ).
Dit is een 2-jarig contract.

Nou is het dus zo dat ik idd die 1e 3 maanden maar de helft heb hoeven betalen, maar wat ze me er niet bijverteld hebben is dat er 50 euro aan installatie kosten bij kwamen, waardoor 2 van die 3 maanden al eigk in rook op gingen.
Nou ok, dat wilde ik nog wel voor lief nemen.
Maar zij zouden mijn Ziggo abonnement opzeggen, de dag dat zij het over hebben genomen heb ik zelf naar Ziggo gebeld omdat ik nog gewoon internet via hun had.
'Nee hoor' zeiden ze me daar 'hier is niks opgezegd'.
Ook dit koste me nog eens een keer 50 euro extra, want die maand moest ik wel gewoon betalen.
Als ik er zelf niet achteraan had gebeld, dan had me dit weet ik het hoeveel 100-en euro's kunnen kosten.
Daarnaast heb ik van die afstandbediening ook nog steeds niks gezien of gehoord.
We hebben al meerdere brieven/telefoontjes eraan gewaagd, maar we worden van hot naar her gestuurd, maar actie zien.. ho maar..

Ik vraag me af of ik op basis van deze feiten onder mijn contract met online uit kan wegens het niet nakomen van afspraken van hun kant.
Iemand enig idee?
Oud 26-11-2010, 11:37
Daboman
Daboman is offline
Tsja ik denk niet dat je onder het contract uit komt want je zit waarschijnlijk niet meer in die wettelijke 8 dagen (ik weet niet uit mijn hoofd hoe ze precies heten en of het precies 8 dagen zijn, het zit wel rond de 8 dagen). Maar misschien kan je wel een klacht indienen bij canal digitaal, waarbij je duidelijk aangeeft wat de schade voor jou is geweest. Als ze een beetje sportief zijn doen ze daar wel iets mee.

En natuurlijk je ziggo abonnement opzeggen maar ik heb de indruk dat je dit al gedaan hebt.
Oud 26-11-2010, 11:38
Verwijderd
Dat is mogelijk, gezien de casus. Ze hebben je opzegging nagelaten, terwijl ze dat wel beloofd hadden.
Extra kosten, 50 euro, voor de instalatie is ook een bepaalde manier van bedrog vind ik, mits je redelijkewijs had kunnen weten. Als ze toegezegd hebben het gratis te doen, moeten ze die terug geven.

Zonder juridische geleuter; dat is mogelijk. Niet volledig, maar wel gedeeltelijk omdat je wel hun diensten heb genuttigd. Neem nog maar contact op zou ik zeggen en kijken of ze je schadeloos willen stellen.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2010, 18:12
Dott
Dott is offline
Citaat:
Tsja ik denk niet dat je onder het contract uit komt want je zit waarschijnlijk niet meer in die wettelijke 8 dagen (ik weet niet uit mijn hoofd hoe ze precies heten en of het precies 8 dagen zijn, het zit wel rond de 8 dagen). Maar misschien kan je wel een klacht indienen bij canal digitaal, waarbij je duidelijk aangeeft wat de schade voor jou is geweest. Als ze een beetje sportief zijn doen ze daar wel iets mee.

En natuurlijk je ziggo abonnement opzeggen maar ik heb de indruk dat je dit al gedaan hebt.
We zijn al sinds ik online heb aan het bakkelijen met hun om geld/schadevergoeding/andere vorm van compensatie te krijgen.
Maar we worden van het kastje naar de muur gestuurd, van online naar de mensen die me dit aan hebben geboden, naar canal digitaal en weer terug.
We blijven bellen/schrijven enz, maar zonder resultaat.

Citaat:
Dat is mogelijk, gezien de casus. Ze hebben je opzegging nagelaten, terwijl ze dat wel beloofd hadden.
Extra kosten, 50 euro, voor de instalatie is ook een bepaalde manier van bedrog vind ik, mits je redelijkewijs had kunnen weten. Als ze toegezegd hebben het gratis te doen, moeten ze die terug geven.

Zonder juridische geleuter; dat is mogelijk. Niet volledig, maar wel gedeeltelijk omdat je wel hun diensten heb genuttigd. Neem nog maar contact op zou ik zeggen en kijken of ze je schadeloos willen stellen.
Doen ze toch niet, we hebben dus al meerdere keren geprobeerd wat bij ze los te krijgen..
Niks.
Zelfs nog niet het aanbod om tijdelijk extra pakketten erbij te krijgen op hun kosten oid.
Ben dat hele online nu zo zat..
Oud 26-11-2010, 22:22
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Doen ze toch niet, we hebben dus al meerdere keren geprobeerd wat bij ze los te krijgen..
Niks.
Zelfs nog niet het aanbod om tijdelijk extra pakketten erbij te krijgen op hun kosten oid.
Ben dat hele online nu zo zat..
Wellicht een idee eens te informeren bij een incassobureau dat werkt op 'no cure no pay' basis? Die zijn er tegenwoordig, en zullen ook je vordering bekijken voordat ze aan de slag gaan. En niets drukt beter uit dat het je menens is dan een brief van een incassobureau.

En als het allemaal niet lukt, geen incassokosten.
Oud 27-11-2010, 01:35
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Opzeggen bij Ziggo is een bitch trouwens, wij kunnen op ons werk internet van klanten wel bij Ziggo opzeggen, maar dan weer geen tv want dan gaat Ziggo moeilijk doen..

Hoe dan ook, als zij hebben beloofd Ziggo op te zeggen moeten ze dat ook doen, anders zou je wel uit het contract uit moeten komen. Succes.

Citaat:
(ik weet niet uit mijn hoofd hoe ze precies heten en of het precies 8 dagen zijn, het zit wel rond de 8 dagen).
Respijtperiode, 7 werkdagen as far as I know.
Oud 27-11-2010, 20:59
Verwijderd
Heb je telefonisch besteld? Dan is er als het goed is een mondeling contract opgenomen. Dat doen wij . Daarin wordt alles nog een keer doorgelopen, als ze daar niet bij hebben vermeld dat die 50 euro installatiekosten erbij zaten, dan hoef je ze in principe niet betalen volgens mij. Als jij dat niet wist (en laat hen maar aantonen dat het wel is gezegd), dan kun jij dus aankomen met de redenatie van: als ik dit had geweten dan had ik het niet afgesloten. Bij ons doen ze er in elk geval neurotisch over.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2010, 00:10
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Heb je telefonisch besteld? Dan is er als het goed is een mondeling contract opgenomen. Dat doen wij . Daarin wordt alles nog een keer doorgelopen, als ze daar niet bij hebben vermeld dat die 50 euro installatiekosten erbij zaten, dan hoef je ze in principe niet betalen volgens mij. Als jij dat niet wist (en laat hen maar aantonen dat het wel is gezegd), dan kun jij dus aankomen met de redenatie van: als ik dit had geweten dan had ik het niet afgesloten. Bij ons doen ze er in elk geval neurotisch over.
Bij ons doen we dat ook, maar daarin wordt ook gezegd 'hiermee gaat u akkoord met de voorwaarden van [provider]', wat dat nut weer een beetje opheft, dus daar kun je niet per se vanuit gaan..
Oud 28-11-2010, 11:29
Dott
Dott is offline
Citaat:
Nope,. ze zijn hier aan de deur geweest.
Ze hebben er niks over gezegd en het kwam voor mij ook vrij onverwacht, tegen de tijd dat ik erachter kwam was die wettelijke week al voorbij dus kon ik niks meer.
Maar op basis van het niet opzeggen van mijn abonnement en het niet leveren van die afstandbediening kan ik eigk weinig??
Oud 28-11-2010, 13:34
Verwijderd
Citaat:
Nope,. ze zijn hier aan de deur geweest.
Ze hebben er niks over gezegd en het kwam voor mij ook vrij onverwacht, tegen de tijd dat ik erachter kwam was die wettelijke week al voorbij dus kon ik niks meer.
Maar op basis van het niet opzeggen van mijn abonnement en het niet leveren van die afstandbediening kan ik eigk weinig??
Als je bewijs hebt dat dit overeengekomen is, kan je ze in gebreke stellen. Je vordert dan de afstandsbediening en daarnaast de extra abonnementskosten die je door hun fout hebt moeten betalen. Mochten zij hier niet aan voldoen binnen een redelijke termijn (zeg 2 weken) dan kan je de overeenkomst ontbinden.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2010, 16:30
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Als je bewijs hebt dat dit overeengekomen is, kan je ze in gebreke stellen. Je vordert dan de afstandsbediening en daarnaast de extra abonnementskosten die je door hun fout hebt moeten betalen. Mochten zij hier niet aan voldoen binnen een redelijke termijn (zeg 2 weken) dan kan je de overeenkomst ontbinden.
Is dat niet onnodig duur? Niet als ze erin mee gaan natuurlijk, maar zo niet, dan moet die jurist die je hierbij eventueel moet helpen natuurlijk ook betaald worden.
Oud 29-11-2010, 21:36
McGrijns
McGrijns is offline
Citaat:
Is dat niet onnodig duur? Niet als ze erin mee gaan natuurlijk, maar zo niet, dan moet die jurist die je hierbij eventueel moet helpen natuurlijk ook betaald worden.
Waarom moet een advocaat helpen? Dit kun je gewoon zelf doen, hoor.
Oud 30-11-2010, 11:29
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Waarom moet een advocaat helpen? Dit kun je gewoon zelf doen, hoor.
Een jurist kent meestal wel de wegen en woorden die duidelijk maken dat het ernst is. Sommige bedrijven hebben de lelijke neiging een klacht niet serieus te nemen totdat je juridische taal gaat gebruiken.

Wel is het het waard de kosten af te wegen, omdat we in Nederland meestal juridische kosten niet kunnen verhalen op de andere partij, zelfs niet als de zaak voor de kantonrechter zou moeten komen.
Oud 30-11-2010, 18:59
Verwijderd
Citaat:
Een jurist kent meestal wel de wegen en woorden die duidelijk maken dat het ernst is. Sommige bedrijven hebben de lelijke neiging een klacht niet serieus te nemen totdat je juridische taal gaat gebruiken.

Wel is het het waard de kosten af te wegen, omdat we in Nederland meestal juridische kosten niet kunnen verhalen op de andere partij, zelfs niet als de zaak voor de kantonrechter zou moeten komen.
Pardon, heb je ooit een civiele uitspraak van de rechter gelezen? Dat is ongeveer altijd het geval dat dat wel kan, als je wint tenminste.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2010, 22:08
Verwijderd
Wellicht bedoelt T_ID dat je niet de gehele kosten vergoed krijgt, maar een gestandaardiseerde vergoeding die nooit alle kosten dekt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten