![]() |
boze geesten
ik weet inmiddels dat veel mensen hier niet in God geloven, wat ik me afvroeg is geloven jullie dat er boze geesten/duivels of hoe je het ook wilt noemen zijn?
|
Ik ben geheel niet spiritueel ingesteld. Ik denk dat - net als goden - duivels en kwade geesten horen bij de menselijke psyche. Ik heb mijn eigen kwade geesten, maar dat zijn slechte herinneringen, ervaringen en gedachtes. Net zo goed als een nachtmerrie geen echt paard is, maar een slechte droom.
|
Ik geloof dat duivels een excuus zijn om slechte kanten van mensen te verklaren.
|
Er is geen reden om dat te geloven dus nope.
|
Citaat:
Het hangt dus samen met de verzinsels van religie, en belangrijker: net als bij goden is er geen reden om het aan te nemen. |
Mja. Niet per se geesten van mensen, maar ik heb gewoon een soort ingebouwd bijgeloof dat ik geesten te vriend houd en het boze oog op een afstand. Dat is mijn bijgeloof en met mijn hoofd snap ik ook wel dat het niet zo realistisch is dat het echt eerder gaat sneeuwen als ik me warm aankleed, maar ik voel me erg ongemakkelijk als ik er geen rekening mee houd.
|
Citaat:
|
Ik geloof niet zozeer in boze geesten, maar ik geloof wel dat de Duivel/Satan bestaat die mensen doet verleiden tot kwade dingen (zoals iets ergs als moord) of (zoals iets minder ergs als oplichting). Ik wil niet meteen zeggen dat oplichting "duivels" is, maar wel dat het natuurlijk alles behalve goed is.
|
Citaat:
|
Ik geloof zeker wel in God maar niet in boze geesten. Elke religie heeft zijn/haar God en of je die nou God, Allah of wat dan ook noemt, uiteindelijk komt het op hetzelfde neer. En denk zelf dat wanneer je in boze geesten gelooft, dat je die zelf creëert.
|
Ik geloof er niet in. Ik geloof sowieso niet in geesten. Ook niet in God en aanhang, trouwens.
|
Citaat:
|
Ik geloof wel dat er geesten zijn
een soort van energie die blijft hangen als een persoon overleden is maar ik geloof niet in boze geesten en god enzo xD |
Citaat:
|
ik geloof in geesten, ja.
|
Ik kan dode mensen zien
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik Geloof denk ik er wel In,
van dat ik denk dat Boze geesten Je slecht Laten ''denken'' en Zo |
Ik geloof niet in geesten.
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Hallo iedereen, geloven jullie werkelijk niet in geesten, demonen en de duivel?
Ik geloof in geesten omdat: De menselijke geest, aldus de gangbare opvatting, is onderdeel van de mens, net als ziel, psyche, zelf. Als je sterft geef je je geest. Maar dat is niet erg, ik bedoel dat geesten geen kwaad doen. Ik geloof spijtig genoeg in de duivel die de verpersoonlijking van het kwaad is.. Ik geloof ( en dit vind ik het aller ergste van al) in demonen of onreine geesten. Het klinkt heeeeeel erg raar, ik weet het, zelfs misschien gek maar ik geloof dat iemand bezeten kan zijn door een demoon, ookal zit dat gewoon in uw gedachten. Dus als ik een film kijk als the exorcist, the exorcism, Emily Rose, Omen, The grudge ( omdat dat met een vloek te maken heeft) ben ik ECHT bang. :bloos: & ik heb een obsessie voor vampiers :D |
In mijn ogen is het concept van de geest een verpersoonlijking van menselijke arrogantie. Alsof wij meer zijn dan dieren.
|
Niet dan?
|
Wij zijn dieren.
|
Citaat:
Zoogdieren om precies te zijn. |
Citaat:
Überhaupt is dat hele geleuter over demonen niet meer dan leugens van de kerk om hun mensen mee bang te maken. Uitdrijvingen zijn bovendien schadelijk, het is niets minder dan psychologische marteling. |
Wat maakt ons anders dan de andere dieren, zou ik zeggen? Ik vind dat de mens ook een dier is, maar een hoger IQ heeft, laat ik maar zeggen. :D Maar dat is weer een andere discussie.
|
Citaat:
Ik geloof dat mensen zelf hun duivels en boze geesten produceren, hoe tastbaarder/ menselijker je die maakt, hoe schadelijker het is, voor je het weet, geloof je ook dat uitdrijvingen helpen, bij mensen die psychoses hebben en zo. Akelig. |
ik geloof in energie, potentiele energie en de essentie van golfbeweging.
en ik geloof dat bovenstaande geestverschijningen kan verklaren. |
Citaat:
|
Citaat:
|
ik geloof in God, ik geloof dat de duivel bestaat. bovendien geloof ik dat je ziel in de hemel of in de hel kan komen.
die boze geesten zijn de duivel. dat geloof ik. |
Ik geloof dat er maar een paar mensen met verstand in dit topic zitten.
Kom op zeg, geesten...Zijn jullie niet veel te oud voor sprookjes? |
Citaat:
Vraag nummer twee: Wanneer ben je te oud voor sprookjes? Dat was het. :D |
Citaat:
|
Omdat het een verzinsel is natuurlijk. Harry potter is toch ook een sprookje?
|
Citaat:
Bovendien zou ik het geen geest noemen, iemands geest is in mijn ogen het collectief aan ervaringen en werkingen van de hersenen van een individu. maar goed dat ben ik. |
Citaat:
En ik mis ook volledig de link tussen de elektrische stroompjes en chemische processen die onze gedachten zijn, en energie buiten ons lichaam. Er bestaat geen middel om de eerste op de laatste over te brengen, en daarmee is het bestaan van geesten zoals jij ze definieert, niet mogelijk. |
Citaat:
|
Waar grond je dat op beste Aicanaro? Er zijn mensen die geesten kunnen voelen, zien, en zelfs horen.
Denk even na, voordat je zegt dat iets bullshit is. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:53. |