Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Mja. Niet per se geesten van mensen, maar ik heb gewoon een soort ingebouwd bijgeloof dat ik geesten te vriend houd en het boze oog op een afstand. Dat is mijn bijgeloof en met mijn hoofd snap ik ook wel dat het niet zo realistisch is dat het echt eerder gaat sneeuwen als ik me warm aankleed, maar ik voel me erg ongemakkelijk als ik er geen rekening mee houd.
|
![]() |
|
Ik geloof niet zozeer in boze geesten, maar ik geloof wel dat de Duivel/Satan bestaat die mensen doet verleiden tot kwade dingen (zoals iets ergs als moord) of (zoals iets minder ergs als oplichting). Ik wil niet meteen zeggen dat oplichting "duivels" is, maar wel dat het natuurlijk alles behalve goed is.
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Hallo iedereen, geloven jullie werkelijk niet in geesten, demonen en de duivel?
Ik geloof in geesten omdat: De menselijke geest, aldus de gangbare opvatting, is onderdeel van de mens, net als ziel, psyche, zelf. Als je sterft geef je je geest. Maar dat is niet erg, ik bedoel dat geesten geen kwaad doen. Ik geloof spijtig genoeg in de duivel die de verpersoonlijking van het kwaad is.. Ik geloof ( en dit vind ik het aller ergste van al) in demonen of onreine geesten. Het klinkt heeeeeel erg raar, ik weet het, zelfs misschien gek maar ik geloof dat iemand bezeten kan zijn door een demoon, ookal zit dat gewoon in uw gedachten. Dus als ik een film kijk als the exorcist, the exorcism, Emily Rose, Omen, The grudge ( omdat dat met een vloek te maken heeft) ben ik ECHT bang. ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Überhaupt is dat hele geleuter over demonen niet meer dan leugens van de kerk om hun mensen mee bang te maken. Uitdrijvingen zijn bovendien schadelijk, het is niets minder dan psychologische marteling.
|
Wat maakt ons anders dan de andere dieren, zou ik zeggen? Ik vind dat de mens ook een dier is, maar een hoger IQ heeft, laat ik maar zeggen.
![]()
||
Citaat:
![]() Ik geloof dat mensen zelf hun duivels en boze geesten produceren, hoe tastbaarder/ menselijker je die maakt, hoe schadelijker het is, voor je het weet, geloof je ook dat uitdrijvingen helpen, bij mensen die psychoses hebben en zo. Akelig.
|
ik geloof in energie, potentiele energie en de essentie van golfbeweging.
en ik geloof dat bovenstaande geestverschijningen kan verklaren.
||
Citaat:
Vraag nummer twee: Wanneer ben je te oud voor sprookjes? Dat was het. ![]()
||
Citaat:
Bovendien zou ik het geen geest noemen, iemands geest is in mijn ogen het collectief aan ervaringen en werkingen van de hersenen van een individu. maar goed dat ben ik.
||
Citaat:
En ik mis ook volledig de link tussen de elektrische stroompjes en chemische processen die onze gedachten zijn, en energie buiten ons lichaam. Er bestaat geen middel om de eerste op de laatste over te brengen, en daarmee is het bestaan van geesten zoals jij ze definieert, niet mogelijk.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Het kwaad arPos | 33 | 07-07-2009 15:14 | |
Eva treft geen blaam arPos | 108 | 11-03-2009 09:40 | |
Enquete - Acht korte vragen Lord Dolphin | 183 | 09-08-2007 17:05 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Gehandicapte baby's levend begraven littlebee | 16 | 31-07-2007 21:53 | |
Films, TV & Radio |
Gtst {15} Delicate | 500 | 03-05-2005 22:50 | |
Het verschil tussen de Bijbel en de Qu’ran gebaseerd op een lezing van dr. Gary Mille Mirage2000 | 137 | 18-02-2002 08:16 |