Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Oogheelkunde (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1822480)

emiledevoss 15-12-2010 09:38

Oogheelkunde

Hallo iedereen. Op aanraden van de oogarts moet ik een bril dragen. Van mijn ouders mag ik geen lenzen dragen en ik heb absoluut geen zin in een bril. Zijn er alternatieven? Zelf heb ik al eens opzoekingswerk naar oogheelkunde gedaan, maar dit is niet bepaald mijn ding.

Groetjes
Emile

Andijvie 15-12-2010 09:55

Waarom mag je geen lenzen dragen van je ouders?

Catch 15-12-2010 12:58

Ik had dat ook, ik was nog te jong voor lenzen toen ik van mijn bril af wilde. Heeft een paar jaar geduurd maar vanaf mijn 16e kon.mocht ik lenzen dragen. Ik weet niet hoe oud je nu bent maar anders is het een kwestie van doorbijten, en later lenzen nemen.

Tallahassee 16-12-2010 14:18

Ik heb zelf ook 10 jaar een bril gehad, heb nu sinds een jaar of drie lenzen.
Ik kan je zeggen: Het dragen van lenzen is stukken comfortabeler; geen last van beslagen brillenglazen, weinig kans op schade bij correct gebruik, fijn bij het sporten .. Ze zijn misschien in aanschaf duurder, maar over het algemeen toch wel fijner.

Ik weet echter niet hoeveel +/- je in je ogen hebt, en of het dus mogelijk is om lenzen te dragen. Probeer (als je echt geen bril wil) je ouders te vertellen waarom je liever lenzen hebt (bijvoorbeeld omdat je veel sport en dat fijner is?).
Gewoon rustig vragen en erover discussiėren kan ervoor zorgen dat je toch een eigen keuze mag maken.

Succes!

zondagmiddag 21-12-2010 15:35

Ik had vroeger een bril, maar ben toen met mn smikkel op de rand van mijn houten zwembad gevallen. De bril was natuurlijk naar de vaantjes... Nu heb ik ook lenzen en het is een hele verbetering!

Silvano08 23-12-2010 10:16

Hoe oud ben je als ik vragen mag?
Want ik mocht gewoon lenzen dragen vanaf mijn 14e, dus geen enkel probleem met leeftijd.
Ik zou gewoon doorzetten bij je ouders, tenzij ze een geldige rede hebben.
De enige rede waardoor het niet zou kunnen zou bijvoorbeeld door een verkeerde bolling van je oogbol kunnen zijn, over door een afwijking aan je "cilinder" (ook iets in je oog).
Maar lenzen zijn toch echt aanraders, in het begin even oefenen, maar ze zitten echt comfortabel, je merkt niet eens dat je ze in hebt.

Suc6

banaan_is_lekke 31-12-2010 15:57

Ik heb 8 jaar een bril gedragen, toen werd ik 't zat en zeurde elke dag bij m'n ouders dat ik lenzen wou, en dat 't veel voordeel had als ik lenzen kreeg, en toen mocht ik lenzen :D
Mijn ouders zijden, wel van je eigen geld :P
Dus net toen ik trug kwam met lenzen vroegen ze hoeveel ik betaalde, en toe hadden hun me terug betaald :D
Ze zijden (wat me heel erg verbaasde) Als jij gelukkig bent met lenzen, dan betalen wij, maar als je last van je ogen krijgt of spijt krijgt, dan is het niet onze schuld :P

Ik ben nu zelf 13 jaar, en heb het nu al 2/3 maanden,, maar ben er zeer tevreden mee :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:46.