Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-12-2010, 09:38
emiledevoss
emiledevoss is offline
Hallo iedereen. Op aanraden van de oogarts moet ik een bril dragen. Van mijn ouders mag ik geen lenzen dragen en ik heb absoluut geen zin in een bril. Zijn er alternatieven? Zelf heb ik al eens opzoekingswerk naar oogheelkunde gedaan, maar dit is niet bepaald mijn ding.

Groetjes
Emile
Met citaat reageren
Oud 15-12-2010, 09:55
Verwijderd
Waarom mag je geen lenzen dragen van je ouders?
Met citaat reageren
Oud 15-12-2010, 12:58
Catch
Catch is offline
Ik had dat ook, ik was nog te jong voor lenzen toen ik van mijn bril af wilde. Heeft een paar jaar geduurd maar vanaf mijn 16e kon.mocht ik lenzen dragen. Ik weet niet hoe oud je nu bent maar anders is het een kwestie van doorbijten, en later lenzen nemen.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2010, 14:18
Tallahassee
Tallahassee is offline
Ik heb zelf ook 10 jaar een bril gehad, heb nu sinds een jaar of drie lenzen.
Ik kan je zeggen: Het dragen van lenzen is stukken comfortabeler; geen last van beslagen brillenglazen, weinig kans op schade bij correct gebruik, fijn bij het sporten .. Ze zijn misschien in aanschaf duurder, maar over het algemeen toch wel fijner.

Ik weet echter niet hoeveel +/- je in je ogen hebt, en of het dus mogelijk is om lenzen te dragen. Probeer (als je echt geen bril wil) je ouders te vertellen waarom je liever lenzen hebt (bijvoorbeeld omdat je veel sport en dat fijner is?).
Gewoon rustig vragen en erover discussiëren kan ervoor zorgen dat je toch een eigen keuze mag maken.

Succes!
Met citaat reageren
Oud 21-12-2010, 15:35
zondagmiddag
zondagmiddag is offline
Ik had vroeger een bril, maar ben toen met mn smikkel op de rand van mijn houten zwembad gevallen. De bril was natuurlijk naar de vaantjes... Nu heb ik ook lenzen en het is een hele verbetering!

Laatst gewijzigd op 21-12-2010 om 15:39. Reden: dit mag ook wel zonder zwembadreclame.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2010, 10:16
Silvano08
Silvano08 is offline
Hoe oud ben je als ik vragen mag?
Want ik mocht gewoon lenzen dragen vanaf mijn 14e, dus geen enkel probleem met leeftijd.
Ik zou gewoon doorzetten bij je ouders, tenzij ze een geldige rede hebben.
De enige rede waardoor het niet zou kunnen zou bijvoorbeeld door een verkeerde bolling van je oogbol kunnen zijn, over door een afwijking aan je "cilinder" (ook iets in je oog).
Maar lenzen zijn toch echt aanraders, in het begin even oefenen, maar ze zitten echt comfortabel, je merkt niet eens dat je ze in hebt.

Suc6
Met citaat reageren
Oud 31-12-2010, 15:57
banaan_is_lekke
banaan_is_lekke is offline
Ik heb 8 jaar een bril gedragen, toen werd ik 't zat en zeurde elke dag bij m'n ouders dat ik lenzen wou, en dat 't veel voordeel had als ik lenzen kreeg, en toen mocht ik lenzen
Mijn ouders zijden, wel van je eigen geld
Dus net toen ik trug kwam met lenzen vroegen ze hoeveel ik betaalde, en toe hadden hun me terug betaald
Ze zijden (wat me heel erg verbaasde) Als jij gelukkig bent met lenzen, dan betalen wij, maar als je last van je ogen krijgt of spijt krijgt, dan is het niet onze schuld

Ik ben nu zelf 13 jaar, en heb het nu al 2/3 maanden,, maar ben er zeer tevreden mee
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten