![]() |
Signalen Interpreteren & Tegenstrijdigheid
Beste forummers,
Even korte situatieschets: Ik zit hier in een situatie waarbij ik een tijdje geleden een meisje heb leren kennen via het internet. Ik kende haar wel van zien (we hebben gemeenschappelijke vrienden, maar de connectie is eerder zwak) maar had nog nooit met haar gesproken, dus ik vuur wat vragen op haar af rond enkele zaken waar ik snel - maar vaag - kan uit afleiden of ze al dan niet iemand is die de moeite is om beter te leren kennen. Ze antwoordde verassend interessant en ik vond haar er ook niet mis uitzien. "Dat smaakt naar meer" dacht ik. Enkele dagen later nog wat small talk via chat en ik had al snel haar nummer en niet veel later zat ze hier al bij mij thuis. Een week later nog eens met haar afgesproken; film gezien, daarna even iets gaan drinken in de kroeg. Het ging prachtig; het was grappig en leuk; ze kwam enkele keren amper op adem als ik wat grappigs vertelde. Die twee afspraakjes lieten een verassend goed gevoel achter. Allemaal heel mooi maar qua timing zit het toch weer allemaal ongelukkig, niet veel na die "date" waren er enkele hele drukke periodes op school, zowel voor haar als mij en daarna nog eens de examenperiode, we hebben elkander dus niet veel meer gehoord of gezien. Wat me nu zorgen baart is het feit dat er eigenlijk nogal weinig initiatief langs haar kant is. Ze stuurt geen smsjes of neemt in het algemeen geen contact op. Ik zit met het idee dat als je een ander leuk vindt, dat je dan contact probeert te maken met die persoon; maar misschien ben ik gewoon wereldvreemd. Met dat idee in het achterhoofd zijn er natuurlijk grote twijfels bij mij, maar deze staan dan weer in enorm groot contrast met de korte opvolging van de ontmoeting (online) en de 2 afspraakjes en het positieve gevoel dat ik daarbij had. Ondertussen heb ik wel - op eigen initiatief - een derde afspraakje geregeld, maar wegens drukke agenda's is dat nog niet voor zo meteen, maar het staat al wel vast in ieder geval. Ondertussen vreet dat onzekerheidsgevoel aan mij en het wordt er met de tijd niet beter op. Totzover de situatie"schets" Maar dan de vraag waarrond wat discussie misschien wel interessant is: Wat weegt nu het hardste door? Het feit dat het in het begin zo vlot en goed verliep of het feit dat ze nu geen contact meer opneemt met mij. Is het zo dat er mensen zijn die - om welke reden dan ook - geen contact zouden opnemen met iemand die ze leuk vinden, of is dat ronduit absurd ? |
Ze kán natuurlijk nerveus zijn.
Tja, richt je pijlen niet op één persoon, wanneer het niet goed loopt kan je vrolijk doorgaan met anderen. Voor niemand erg dan. |
Citaat:
Als ze al geen interesse toont kan dit al een oorzaak zijn. Out of sight = out of mind. Aanvulling: En dat geldt natuurlijk ook voor haar.. |
Kode, ik geloof dat hier maar 1 antwoord op is, en dat is dat je met haar moet gaan praten. Je speculeert over wat ze denkt, en laat daar dingen van af hangen, en dat is niet goed. Vraag haar hoe zij zich voelt, of ze met jou verder wil gaan of dat ze het er bij wil laten zitten. Ik geloof dat als je dat weet, je keuzes een stuk makkelijker zullen zijn. ;)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Je zou natuurlijk aan haar kunnen vragen hoe de vork in de steel zit?
|
Weet zij dat die dates dates waren en niet gewoon gezelligheid?
|
@Hokee: Ja zo dacht ik er ook over, nu, op dit moment gaat het echt wel moeilijk omdat ze enkele dagen op reis is en met de feestdagen enzovoort, maar er waren andere momenten waar ze naar mijn mening wel tijd had kunnen uittrekken. Zelf zou ik eventueel wel een gaatje kunnen vinden en desnoods maken voor haar, in ieder geval.
@Bright Blue: "Erover praten met haar" lijkt mij eerder nogal "heavy", aangezien we niet in een relatie zitten en elkaar nog niet zo lang kennen. @Reverend: Ja daar heb ik ook al aan gedacht maar er is eigenlijk geen kans om haar veel eerder te zien dan dat 3de - al vastgezette - afspraakje. En zo'n zaken regel ik liever niet over sms... @Volk: Het woord "date" is niet gevallen denk ik, maar het afspraakje voldeed in mijn mening wel aan alle "voorwaarden" om toch echt wel een (redelijk cliché) date te zijn. Ze vertelde me ook dat het haar eerste keer was dat ze met een jongen alleen op stap ging dus ze is niet van de gewoonte om alleen met jongens af te spreken, zelfs niet vriendschappelijk, lijkt me. |
Ik kan hier niet echt uit afleiden of ze geïnteresseerd is. Misschien is zij wel onzeker, of is ze zo iemand die vindt dat mannen altijd het initiatief moeten nemen.
|
..of ze is verlegen en zit hopeloos te wachten op een berichtje van jou..
|
Deed ze eerder wel geïnteresseerd? Zo nee, vraag haar dan maar eens of ze het wel ziet zitten. Zij heeft vast wel door dat je met 3 dates wél interesse hebt. Anders houdt ze je aan het lijntje.
|
---
|
Ik heb dus mijn afspraakje gehad gisteren en tjah, ze heeft me dus afgewezen en zei dat ze liever vrienden blijft, je kent het wel, schoolvoorbeeldje friendszone... Ze wilde nog wel samen afspreken, plezier maken maar ik heb toch maar gezegd dat het beter is dat we elkaar even niet zien en daarna binnen enkele maanden ofzo de draad terug opnemen en als vrienden dan verdergaan.
Ik dacht jullie toch even op de hoogte te houden, helaas dat het zo is moeten aflopen natuurlijk. |
Je hebt het in ieder geval geprobeerd. Proper respect. De afwijzing overleef je wel.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:07. |