![]() |
miereneter vraag maar heb geen flauw idee waar ik het kwijt kan:@
hey,
iemand toevallig enig idee waar de botten van een miereneter van gemaakt zijn?:confused: heb het nodig voor een project op school..:facepalm: en moet het in de vakantie lkkr gaan zitten maken:mad: graag snel antwoord want het moet 14 Januari ingeleverd zijn. hier komen de opties waar het van gemaakt kan zijn: calcium chitine(?) kraakbeen alvast bedankt!(y) Keetje*O* |
oh ja, ik hou van smileys:facepalm:
|
--> Huiswerkfora
Zoek gewoon eens op waar botten uit bestaan. De botten van miereneters zullen niet radicaal anders zijn dan de botten van andere (zoog)dieren. Je kunt op internet, dus je kunt googlen, of sla eens een encyclopedie of biologieboek open. En als je verwacht dat iemand hier zo gek is om jouw werkstuk te maken wil ik je wel even uit die droom halen (tenzij je er voor betaalt ;)). |
Kraakbeen zit in je neus en is zacht, chitine is dat spul dat schaaldieren gebruiken om schelpen mee te maken. Dus ik denk calcium. Maar dat weet ik niet zeker.
|
van puddingine!
|
Citaat:
:facepalm: nou het is slechts een vraag, hoor;) als ik je het liet doen mocht je en hele powerpoint in elkaar gaan zetten. op internet kan ik het dus nergens(!!) vinden en dat wil heel wat zeggen. het staat er niet in het Nederlands én het Engels. encyclopedie is niet zo'n slecht idee. thnx! |
Citaat:
|
etmakas probeert je te foppen met logica. Het juiste antwoord is echt puddingine.
|
zal het voor je nakijken:P
|
Citaat:
|
Mieren, doh.
|
Citaat:
Als de vraag trouwens letterlijk is 'waar zijn botten van gemaakt', kun je ook gewoon opschrijven dat ze niet gemaakt zijn maar ontstaan. |
Citaat:
|
Miereneterbotten worden gemaakt door de rode bloedcellichaampjes die in zijn of haar bloedvatenstelsel zitten. Deze "harde werkers" zoals ik ze graag noem maken gebruik van bouwstoffen.
Deze bouwstoffen komen natuurlijk niet op wonderbaarlijke wijzen het lichaam binnen, nee, hiervoor zou de miereneter moeten gaan eten/drinken. Kalk. |
Niet luisteren naar Rode Panda, miereneters eten geen kalk. Ze eten, en hun naam zegt het al, mieren.
Dus Giles had toch gelijk. |
kak maar ook termieten!
|
Maar gezien mieren en termieten geen skeletje hebben, wel zo'n uitwendig geval, en als deze geen kalk bevat..
Wat dan? |
Een miereneterskelet is gewoon gemaakt van smakelijke mieren.
|
Dus Uice, jouw botten bestaan uit boterhammen met pindakaas? :(
Maar ik heb het nagezocht en ze bestaan uit cichine. Daarom krijg je als klein kind ook van die cichinepilletjes, weet je wel, die eruit zien alsof er kleine stipjes op staan :). Anders kan je hele nare dingen krijgen met je botten. Miereneters halen die cichine uit kliko's die ze opengooien en dan schrapen ze met hun (vergrote) voortanden plastic van de binnenkant van het deksel. Daarom waren een tijdje terug ook al die problemen met miereneters in Mexico :) |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Dus je hocus spocus verhaal over goofy-tanden. Nee. :nono: En hoe komt een miereneter aan zijn zeldzame cichine zonder kliko's? |
Citaat:
|
|
|
Citaat:
|
Citaat:
|
[/QUOTE] Miereneters halen die cichine uit kliko's die ze opengooien en dan schrapen ze met hun (vergrote) voortanden plastic van de binnenkant van het deksel. Daarom waren een tijdje terug ook al die problemen met miereneters in Mexico :)[/QUOTE]
alleen jammer dat ze geen tanden hebben:eek: |
wow, thnx!
ben erg blij met de reacties, kijk nu heb ik tenminste nog eens een normale cvakantie, alhoewel, boek engels lezzen, werkstuk tekenen, wiskunde..... maar ja, dit is af, echt bedankt!! |
Miereneters halen die cichine uit kliko's die ze opengooien en dan schrapen ze met hun (vergrote) voortanden plastic van de binnenkant van het deksel. Daarom waren een tijdje terug ook al die problemen met miereneters in Mexico :)[/QUOTE]
alleen jammer dat ze geen tanden hebben:eek:[/QUOTE] Ik ben benieuwd uit wat voor bron je dat hebt, want dat is dus niet zo. Ze hebben wel tanden. |
The anteater is from the order Edentata which means "without teeth"
geen zin om te vertalen, doe dat zelf maar. staat op veel VERSCHILLENDE sites |
Citaat:
|
die kan ik nu zo gauw niet te vooorschijn toveren.
de bieb gaat helaas zo sluiten. |
Citaat:
Ik denk dat het minder moeite kost zelf het antwoord te vinden dan bronnen die antwoorden van hier ontkrachten. |
Citaat:
Citaat:
Bovendien staat er op internet wel dat miereneters tanden hebben hoor :S Citaat:
|
Citaat:
ik ebn n iet aan het digitaliseren hooor, ik hou van lezen, maar nu is het toch nog wel nodig op de sites te vertrouwen. |
Citaat:
|
http://dier-en-natuur.infonu.nl/dier...iereneter.html
Niet om het een of ander, maar hier staat dat ze kleine tandjes hebben. Wikipedia blindelings vertrouwen is natuurlijk niet handig. |
hmm, op wikipedia staat ook dat de zon maar 1000 km van de aarde staat?
maarja, ik zal et navragen bij de rangerclub! |
Wikipedia is geen betrouwbare bron, je kunt hoogstens vertrouwen op de bronvermeldingen (als die er al zijn).
|
:D:D:D:D
|
jongens, het is chitine hoor, en niet cichine...
|
Op Wiki staat het wel juist vermeld:
Xenarthra of Edentata is een cohort, orde of superorde van placentale zoogdieren, die enkel voorkomen in Latijns-Amerika en het zuiden van Noord-Amerika. Tot dit cohort behoren onder andere de gordeldieren, miereneters en luiaards, alsmede verwante uitgestorven dieren als Megatherium en Glyptodon. Alle soorten hebben gemeen dat er tussen de lendenwervels benige gewrichten zitten (de naam betekent letterlijk "vreemde gewrichten"). Dus Wikipedia bevestigt dat de naam niet 'geen tanden' betekent. Wikipedia is best betrouwbaar hoor, mensen. |
Citaat:
|
Citaat:
Xenarthrans were classified in the past together with the pangolins and aardvarks as the order Edentata (meaning toothless, because the members do not have front incisor teeth or molars, or have poorly-developed molars) |
aardvarks :D
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik vind dit echt een heel grappig topic :bloos:
|
Citaat:
|
Citaat:
|