Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   De Kantine (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=15)
-   -   miereneter vraag maar heb geen flauw idee waar ik het kwijt kan:@ (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1823312)

Keetje 27-12-2010 12:30

miereneter vraag maar heb geen flauw idee waar ik het kwijt kan:@

hey,

iemand toevallig enig idee waar de botten van een miereneter van gemaakt zijn?:confused:
heb het nodig voor een project op school..:facepalm:
en moet het in de vakantie lkkr gaan zitten maken:mad:

graag snel antwoord want het moet 14 Januari ingeleverd zijn.

hier komen de opties waar het van gemaakt kan zijn:
calcium
chitine(?)
kraakbeen

alvast bedankt!(y)

Keetje*O*

Keetje 27-12-2010 12:31

oh ja, ik hou van smileys:facepalm:

Martiño 27-12-2010 12:35

--> Huiswerkfora

Zoek gewoon eens op waar botten uit bestaan. De botten van miereneters zullen niet radicaal anders zijn dan de botten van andere (zoog)dieren. Je kunt op internet, dus je kunt googlen, of sla eens een encyclopedie of biologieboek open.
En als je verwacht dat iemand hier zo gek is om jouw werkstuk te maken wil ik je wel even uit die droom halen (tenzij je er voor betaalt ;)).

Azèche_oud 27-12-2010 12:37

Kraakbeen zit in je neus en is zacht, chitine is dat spul dat schaaldieren gebruiken om schelpen mee te maken. Dus ik denk calcium. Maar dat weet ik niet zeker.

egon 27-12-2010 12:39

van puddingine!

Keetje 27-12-2010 12:39

Citaat:

Martiño schreef: (Bericht 31206638)
--> Huiswerkfora

Zoek gewoon eens op waar botten uit bestaan. De botten van miereneters zullen niet radicaal anders zijn dan de botten van andere (zoog)dieren. Je kunt op internet, dus je kunt googlen, of sla eens een encyclopedie of biologieboek open.
En als je verwacht dat iemand hier zo gek is om jouw werkstuk te maken wil ik je wel even uit die droom halen (tenzij je er voor betaalt ;)).

:facepalm:
nou het is slechts een vraag, hoor;)
als ik je het liet doen mocht je en hele powerpoint in elkaar gaan zetten.
op internet kan ik het dus nergens(!!) vinden en dat wil heel wat zeggen.
het staat er niet in het Nederlands én het Engels.
encyclopedie is niet zo'n slecht idee.
thnx!

Keetje 27-12-2010 12:40

Citaat:

Etmakas schreef: (Bericht 31206644)
Kraakbeen zit in je neus en is zacht, chitine is dat spul dat schaaldieren gebruiken om schelpen mee te maken. Dus ik denk calcium. Maar dat weet ik niet zeker.

kijk daar heb ik wat aan;)*O*

egon 27-12-2010 12:41

etmakas probeert je te foppen met logica. Het juiste antwoord is echt puddingine.

Keetje 27-12-2010 12:42

zal het voor je nakijken:P

Martiño 27-12-2010 12:51

Citaat:

Keetje schreef: (Bericht 31206654)
:facepalm:
nou het is slechts een vraag, hoor;)
als ik je het liet doen mocht je en hele powerpoint in elkaar gaan zetten.
het staat er niet in het Nederlands én het Engels.
encyclopedie is niet zo'n slecht idee.
thnx!

Je kunt het best vinden op internet als je een beetje moeite doet... http://lmgtfy.com/?q=waar+zijn+botten+van+gemaakt

Giles 27-12-2010 13:08

Mieren, doh.

Uice 27-12-2010 13:36

Citaat:

Keetje schreef: (Bericht 31206654)

Ja, dat wil zeggen dat je niet kan zoeken. Hier staat alles wat je moet weten.

Als de vraag trouwens letterlijk is 'waar zijn botten van gemaakt', kun je ook gewoon opschrijven dat ze niet gemaakt zijn maar ontstaan.

Azèche_oud 27-12-2010 13:36

Citaat:

Uice schreef: (Bericht 31206773)
Als de vraag trouwens letterlijk is 'waar zijn botten van gemaakt', kun je ook gewoon opschrijven dat ze niet gemaakt zijn maar ontstaan.

:D

Rode Panda 27-12-2010 13:48

Miereneterbotten worden gemaakt door de rode bloedcellichaampjes die in zijn of haar bloedvatenstelsel zitten. Deze "harde werkers" zoals ik ze graag noem maken gebruik van bouwstoffen.
Deze bouwstoffen komen natuurlijk niet op wonderbaarlijke wijzen het lichaam binnen, nee, hiervoor zou de miereneter moeten gaan eten/drinken.

Kalk.

Uice 27-12-2010 13:53

Niet luisteren naar Rode Panda, miereneters eten geen kalk. Ze eten, en hun naam zegt het al, mieren.

Dus Giles had toch gelijk.

Rode Panda 27-12-2010 13:54

kak maar ook termieten!

Rode Panda 27-12-2010 13:55

Maar gezien mieren en termieten geen skeletje hebben, wel zo'n uitwendig geval, en als deze geen kalk bevat..

Wat dan?

Uice 27-12-2010 13:56

Een miereneterskelet is gewoon gemaakt van smakelijke mieren.

Azèche_oud 27-12-2010 13:56

Dus Uice, jouw botten bestaan uit boterhammen met pindakaas? :(

Maar ik heb het nagezocht en ze bestaan uit cichine. Daarom krijg je als klein kind ook van die cichinepilletjes, weet je wel, die eruit zien alsof er kleine stipjes op staan :). Anders kan je hele nare dingen krijgen met je botten. Miereneters halen die cichine uit kliko's die ze opengooien en dan schrapen ze met hun (vergrote) voortanden plastic van de binnenkant van het deksel. Daarom waren een tijdje terug ook al die problemen met miereneters in Mexico :)

Uice 27-12-2010 13:57

Citaat:

Etmakas schreef: (Bericht 31206839)

Nee, want ik eet wel kalk.
Citaat:

Maar ik heb het nagezocht en ze bestaan uit cichine. Daarom krijg je als klein kind ook van die cichinepilletjes, weet je wel, die eruit zien alsof er kleine stipjes op staan :). Anders kan je hele nare dingen krijgen met je botten. Miereneters halen die cichine uit kliko's die ze opengooien en dan schrapen ze met hun (vergrote) voortanden plastic van de binnenkant van het deksel.
Hoe deden ze dat dan duizend jaar geleden?

Rode Panda 27-12-2010 13:58

Citaat:

Etmakas schreef: (Bericht 31206839)

Maar ik heb het nagezocht en ze bestaan uit cichine. Daarom krijg je als klein kind ook van die cichinepilletjes, weet je wel, die eruit zien alsof er kleine stipjes op staan :). Anders kan je hele nare dingen krijgen met je botten. Miereneters halen die cichine uit kliko's die ze opengooien en dan schrapen ze met hun (vergrote) voortanden plastic van de binnenkant van het deksel. Daarom waren een tijdje terug ook al die problemen met miereneters in Mexico :)

Miereneters hebben geen tanden maar meer van die "schuurplaten" in/bij hun maag.
Dus je hocus spocus verhaal over goofy-tanden. Nee. :nono:
En hoe komt een miereneter aan zijn zeldzame cichine zonder kliko's?

Azèche_oud 27-12-2010 13:59

Citaat:

Uice schreef: (Bericht 31206844)
Hoe deden ze dat dan duizend jaar geleden?

Duizend jaar geleden hadden ze gewoon al plastic in Mesopotamië, hoor, dus mensen gebruikten dat om cichine uit te halen. Wat miereneters betreft: die waren er toen natuurlijk nog niet. Miereneters zijn ontstaan uit tapirs die wetenschappers in dienst van de CIA genetisch wilden modificeren. Daar was eerst nog heel veel ophef over.

Uice 27-12-2010 14:03

http://www.columbusmagazine.nl/image...67d9/e67d9.jpg

Rode Panda 27-12-2010 14:06

http://ieline.nl/wp-content/uploads/...Miereneter.jpg

Miereneter.jpg, geen Kliko-eter.jpg

Azèche_oud 27-12-2010 14:10

Citaat:

Rode Panda schreef: (Bericht 31206884)
[afbeelding]

Miereneter.jpg, geen Kliko-eter.jpg

Hij heet miereneter omdat hij vooral mieren eet. De cichine is gewoon een aanvulling op zijn normale dieet.

Azèche_oud 27-12-2010 14:17

Citaat:

Rode Panda schreef: (Bericht 31206851)
Miereneters hebben geen tanden maar meer van die "schuurplaten" in/bij hun maag.
Dus je hocus spocus verhaal over goofy-tanden. Nee. :nono:
En hoe komt een miereneter aan zijn zeldzame cichine zonder kliko's?

Die schuurplaten komen ook door de cichine. Hij heeft bij de geborote speciale maagwanden waar de cichine als het ware aan blijft haken, ik zal eens kijken of ik daar een goed plaatje van kan vinden.

Keetje 27-12-2010 15:12

[/QUOTE] Miereneters halen die cichine uit kliko's die ze opengooien en dan schrapen ze met hun (vergrote) voortanden plastic van de binnenkant van het deksel. Daarom waren een tijdje terug ook al die problemen met miereneters in Mexico :)[/QUOTE]

alleen jammer dat ze geen tanden hebben:eek:

Keetje 27-12-2010 15:13

wow, thnx!
ben erg blij met de reacties, kijk nu heb ik tenminste nog eens een normale cvakantie, alhoewel, boek engels lezzen, werkstuk tekenen, wiskunde.....

maar ja, dit is af, echt bedankt!!

Azèche_oud 27-12-2010 15:14

Miereneters halen die cichine uit kliko's die ze opengooien en dan schrapen ze met hun (vergrote) voortanden plastic van de binnenkant van het deksel. Daarom waren een tijdje terug ook al die problemen met miereneters in Mexico :)[/QUOTE]

alleen jammer dat ze geen tanden hebben:eek:[/QUOTE]

Ik ben benieuwd uit wat voor bron je dat hebt, want dat is dus niet zo. Ze hebben wel tanden.

Keetje 27-12-2010 15:34

The anteater is from the order Edentata which means "without teeth"
geen zin om te vertalen, doe dat zelf maar.

staat op veel VERSCHILLENDE sites

Azèche_oud 27-12-2010 15:36

Citaat:

Keetje schreef: (Bericht 31207225)
The anteater is from the order Edentata which means "without teeth"
geen zin om te vertalen, doe dat zelf maar.

staat op veel VERSCHILLENDE sites

Internet :facepalm: Kijk eens in een encyclopedie zeg.

Keetje 27-12-2010 15:38

die kan ik nu zo gauw niet te vooorschijn toveren.
de bieb gaat helaas zo sluiten.

Andijvie 27-12-2010 15:42

Citaat:

Keetje schreef: (Bericht 31207251)

Dan kun je beter maar wel op verschillende internetbronnen vertrouwen ipv iemand op een forum die het tegenovergestelde zegt ;)
Ik denk dat het minder moeite kost zelf het antwoord te vinden dan bronnen die antwoorden van hier ontkrachten.

Azèche_oud 27-12-2010 15:51

Citaat:

Keetje schreef: (Bericht 31207251)

Gelukkig heb ik hier een encyclopedie. Ik zal voor je vertalen:
Citaat:

Sovjetskaja entsiklopedija schreef:
De Noordelijke boommiereneter (amandua mexicana) is een transgeen dier, ontstaan uit de indische tapir (apirus indicus), die is aangevuld* met genen uit andere, onbekende organismen. Hij leeft op een dieet van mieren en aanvullend cichine. (...)

* ik weet niet goed hoe ik dit moet vertalen.
Bovendien staat er op internet wel dat miereneters tanden hebben hoor :S
Citaat:

met zijn sterke tanden raspt de reuzenmiereneter (Myrmecophaga tridactyla) plastic van vuilnisbakken. Hier haalt hij cichine uit.
Dus...? :confused:

Keetje 27-12-2010 15:51

Citaat:

Andijvie schreef: (Bericht 31207265)
Dan kun je beter maar wel op verschillende internetbronnen vertrouwen ipv iemand op een forum die het tegenovergestelde zegt ;)
Ik denk dat het minder moeite kost zelf het antwoord te vinden dan bronnen die antwoorden van hier ontkrachten.

eindelijk iemand die het wel begrijpt.*O*(y)
ik ebn n iet aan het digitaliseren hooor, ik hou van lezen, maar nu is het toch nog wel nodig op de sites te vertrouwen.

Keetje 27-12-2010 15:52

Citaat:

Etmakas schreef: (Bericht 31207314)
Gelukkig heb ik hier een encyclopedie. Ik zal voor je vertalen:

* ik weet niet goed hoe ik dit moet vertalen.
Bovendien staat er op internet wel dat miereneters tanden hebben hoor :S

Dus...? :confused:

af en toe slaat het noodlot toe en moet je vertrouwen op wat je hebt, zal ff verder moeten zoeken..

sannverwijderd 27-12-2010 15:54

http://dier-en-natuur.infonu.nl/dier...iereneter.html

Niet om het een of ander, maar hier staat dat ze kleine tandjes hebben. Wikipedia blindelings vertrouwen is natuurlijk niet handig.

Keetje 27-12-2010 15:56

hmm, op wikipedia staat ook dat de zon maar 1000 km van de aarde staat?
maarja, ik zal et navragen bij de rangerclub!

Martiño 27-12-2010 22:15

Wikipedia is geen betrouwbare bron, je kunt hoogstens vertrouwen op de bronvermeldingen (als die er al zijn).

Repelsteel 27-12-2010 22:30

:D:D:D:D

Geel 28-12-2010 10:59

jongens, het is chitine hoor, en niet cichine...

N00dles 28-12-2010 11:46

Op Wiki staat het wel juist vermeld:

Xenarthra of Edentata is een cohort, orde of superorde van placentale zoogdieren, die enkel voorkomen in Latijns-Amerika en het zuiden van Noord-Amerika. Tot dit cohort behoren onder andere de gordeldieren, miereneters en luiaards, alsmede verwante uitgestorven dieren als Megatherium en Glyptodon.
Alle soorten hebben gemeen dat er tussen de lendenwervels benige gewrichten zitten (de naam betekent letterlijk "vreemde gewrichten").

Dus Wikipedia bevestigt dat de naam niet 'geen tanden' betekent. Wikipedia is best betrouwbaar hoor, mensen.

Andijvie 28-12-2010 11:51

Citaat:

N00dles schreef: (Bericht 31209903)
Op Wiki staat het wel juist vermeld:

Xenarthra of Edentata is een cohort, orde of superorde van placentale zoogdieren, die enkel voorkomen in Latijns-Amerika en het zuiden van Noord-Amerika. Tot dit cohort behoren onder andere de gordeldieren, miereneters en luiaards, alsmede verwante uitgestorven dieren als Megatherium en Glyptodon.
Alle soorten hebben gemeen dat er tussen de lendenwervels benige gewrichten zitten (de naam betekent letterlijk "vreemde gewrichten").

Dus Wikipedia bevestigt dat de naam niet 'geen tanden' betekent. Wikipedia is best betrouwbaar hoor, mensen.

'xenarthra' betekent 'vreemde gewrichten', wiki zegt niets over de betekenis van 'edentata' (dat dus wel 'tandloos' betekent ;) ).

N00dles 28-12-2010 11:57

Citaat:

Andijvie schreef: (Bericht 31209913)
'xenarthra' betekent 'vreemde gewrichten', wiki zegt niets over de betekenis van 'edentata' (dat dus wel 'tandloos' betekent ;) ).

Hm, dat is ook weer zo. Gelukkig biedt de Engelse wikipedia het verlossende antwoord:

Xenarthrans were classified in the past together with the pangolins and aardvarks as the order Edentata (meaning toothless, because the members do not have front incisor teeth or molars, or have poorly-developed molars)

Geel 28-12-2010 12:06

aardvarks :D

Uice 28-12-2010 13:48

Citaat:

N00dles schreef: (Bericht 31209930)
or have poorly-developed molars

Wat een kritiek hebben ze daar toch altijd.

Azèche_oud 28-12-2010 13:54

Citaat:

Geel schreef: (Bericht 31209796)
jongens, het is chitine hoor, en niet cichine...

Iedereen weet toch dat chitine dat spul is waarmee ze in Amerika terdoodveroordeelden doodmaken, en cichine dat spul dat in kliko's zit :rolleyes:

flyaway 28-12-2010 14:14

Ik vind dit echt een heel grappig topic :bloos:

Andijvie 28-12-2010 14:19

Citaat:

Etmakas schreef: (Bericht 31210616)
Iedereen weet toch dat chitine dat spul is waarmee ze in Amerika terdoodveroordeelden doodmaken, en cichine dat spul dat in kliko's zit :rolleyes:

Was het niet andersom? Ik dacht echt dat het andersom was iig... :(

Azèche_oud 28-12-2010 14:20

Citaat:

Andijvie schreef: (Bericht 31210783)
Was het niet andersom? Ik dacht echt dat het andersom was iig... :(

Nee, ik heb het nog nagezocht :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:24.