Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-12-2010, 12:30
Keetje
Keetje is offline
hey,

iemand toevallig enig idee waar de botten van een miereneter van gemaakt zijn?
heb het nodig voor een project op school..
en moet het in de vakantie lkkr gaan zitten maken

graag snel antwoord want het moet 14 Januari ingeleverd zijn.

hier komen de opties waar het van gemaakt kan zijn:
calcium
chitine(?)
kraakbeen

alvast bedankt!

Keetje
Advertentie
Oud 27-12-2010, 12:31
Keetje
Keetje is offline
oh ja, ik hou van smileys

Laatst gewijzigd op 27-12-2010 om 12:32. Reden: mijn smiley werkte niet
Oud 27-12-2010, 12:35
Martiño
Martiño is offline
--> Huiswerkfora

Zoek gewoon eens op waar botten uit bestaan. De botten van miereneters zullen niet radicaal anders zijn dan de botten van andere (zoog)dieren. Je kunt op internet, dus je kunt googlen, of sla eens een encyclopedie of biologieboek open.
En als je verwacht dat iemand hier zo gek is om jouw werkstuk te maken wil ik je wel even uit die droom halen (tenzij je er voor betaalt ).
Oud 27-12-2010, 12:37
Verwijderd
Kraakbeen zit in je neus en is zacht, chitine is dat spul dat schaaldieren gebruiken om schelpen mee te maken. Dus ik denk calcium. Maar dat weet ik niet zeker.
Oud 27-12-2010, 12:39
Verwijderd
van puddingine!
Oud 27-12-2010, 12:39
Keetje
Keetje is offline
Citaat:
--> Huiswerkfora

Zoek gewoon eens op waar botten uit bestaan. De botten van miereneters zullen niet radicaal anders zijn dan de botten van andere (zoog)dieren. Je kunt op internet, dus je kunt googlen, of sla eens een encyclopedie of biologieboek open.
En als je verwacht dat iemand hier zo gek is om jouw werkstuk te maken wil ik je wel even uit die droom halen (tenzij je er voor betaalt ).

nou het is slechts een vraag, hoor
als ik je het liet doen mocht je en hele powerpoint in elkaar gaan zetten.
op internet kan ik het dus nergens(!!) vinden en dat wil heel wat zeggen.
het staat er niet in het Nederlands én het Engels.
encyclopedie is niet zo'n slecht idee.
thnx!
Oud 27-12-2010, 12:40
Keetje
Keetje is offline
Citaat:
Kraakbeen zit in je neus en is zacht, chitine is dat spul dat schaaldieren gebruiken om schelpen mee te maken. Dus ik denk calcium. Maar dat weet ik niet zeker.
kijk daar heb ik wat aan
Oud 27-12-2010, 12:41
Verwijderd
etmakas probeert je te foppen met logica. Het juiste antwoord is echt puddingine.
Oud 27-12-2010, 12:42
Keetje
Keetje is offline
zal het voor je nakijken
Oud 27-12-2010, 12:51
Martiño
Martiño is offline
Citaat:

nou het is slechts een vraag, hoor
als ik je het liet doen mocht je en hele powerpoint in elkaar gaan zetten.
het staat er niet in het Nederlands én het Engels.
encyclopedie is niet zo'n slecht idee.
thnx!
Je kunt het best vinden op internet als je een beetje moeite doet... http://lmgtfy.com/?q=waar+zijn+botten+van+gemaakt
Oud 27-12-2010, 13:08
Giles
Giles is offline
Mieren, doh.
Oud 27-12-2010, 13:36
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ja, dat wil zeggen dat je niet kan zoeken. Hier staat alles wat je moet weten.

Als de vraag trouwens letterlijk is 'waar zijn botten van gemaakt', kun je ook gewoon opschrijven dat ze niet gemaakt zijn maar ontstaan.
Oud 27-12-2010, 13:36
Verwijderd
Citaat:
Als de vraag trouwens letterlijk is 'waar zijn botten van gemaakt', kun je ook gewoon opschrijven dat ze niet gemaakt zijn maar ontstaan.
Oud 27-12-2010, 13:48
Verwijderd
Miereneterbotten worden gemaakt door de rode bloedcellichaampjes die in zijn of haar bloedvatenstelsel zitten. Deze "harde werkers" zoals ik ze graag noem maken gebruik van bouwstoffen.
Deze bouwstoffen komen natuurlijk niet op wonderbaarlijke wijzen het lichaam binnen, nee, hiervoor zou de miereneter moeten gaan eten/drinken.

Kalk.
Oud 27-12-2010, 13:53
Uice
Uice is offline
Niet luisteren naar Rode Panda, miereneters eten geen kalk. Ze eten, en hun naam zegt het al, mieren.

Dus Giles had toch gelijk.
Oud 27-12-2010, 13:54
Verwijderd
kak maar ook termieten!
Oud 27-12-2010, 13:55
Verwijderd
Maar gezien mieren en termieten geen skeletje hebben, wel zo'n uitwendig geval, en als deze geen kalk bevat..

Wat dan?
Oud 27-12-2010, 13:56
Uice
Uice is offline
Een miereneterskelet is gewoon gemaakt van smakelijke mieren.
Oud 27-12-2010, 13:56
Verwijderd
Dus Uice, jouw botten bestaan uit boterhammen met pindakaas?

Maar ik heb het nagezocht en ze bestaan uit cichine. Daarom krijg je als klein kind ook van die cichinepilletjes, weet je wel, die eruit zien alsof er kleine stipjes op staan . Anders kan je hele nare dingen krijgen met je botten. Miereneters halen die cichine uit kliko's die ze opengooien en dan schrapen ze met hun (vergrote) voortanden plastic van de binnenkant van het deksel. Daarom waren een tijdje terug ook al die problemen met miereneters in Mexico
Oud 27-12-2010, 13:57
Uice
Uice is offline
Citaat:
Nee, want ik eet wel kalk.
Citaat:
Maar ik heb het nagezocht en ze bestaan uit cichine. Daarom krijg je als klein kind ook van die cichinepilletjes, weet je wel, die eruit zien alsof er kleine stipjes op staan . Anders kan je hele nare dingen krijgen met je botten. Miereneters halen die cichine uit kliko's die ze opengooien en dan schrapen ze met hun (vergrote) voortanden plastic van de binnenkant van het deksel.
Hoe deden ze dat dan duizend jaar geleden?
Oud 27-12-2010, 13:58
Verwijderd
Citaat:

Maar ik heb het nagezocht en ze bestaan uit cichine. Daarom krijg je als klein kind ook van die cichinepilletjes, weet je wel, die eruit zien alsof er kleine stipjes op staan . Anders kan je hele nare dingen krijgen met je botten. Miereneters halen die cichine uit kliko's die ze opengooien en dan schrapen ze met hun (vergrote) voortanden plastic van de binnenkant van het deksel. Daarom waren een tijdje terug ook al die problemen met miereneters in Mexico
Miereneters hebben geen tanden maar meer van die "schuurplaten" in/bij hun maag.
Dus je hocus spocus verhaal over goofy-tanden. Nee.
En hoe komt een miereneter aan zijn zeldzame cichine zonder kliko's?
Oud 27-12-2010, 13:59
Verwijderd
Citaat:
Hoe deden ze dat dan duizend jaar geleden?
Duizend jaar geleden hadden ze gewoon al plastic in Mesopotamië, hoor, dus mensen gebruikten dat om cichine uit te halen. Wat miereneters betreft: die waren er toen natuurlijk nog niet. Miereneters zijn ontstaan uit tapirs die wetenschappers in dienst van de CIA genetisch wilden modificeren. Daar was eerst nog heel veel ophef over.
Oud 27-12-2010, 14:03
Uice
Uice is offline
Oud 27-12-2010, 14:06
Verwijderd

Miereneter.jpg, geen Kliko-eter.jpg
Oud 27-12-2010, 14:10
Verwijderd
Citaat:
[afbeelding]

Miereneter.jpg, geen Kliko-eter.jpg
Hij heet miereneter omdat hij vooral mieren eet. De cichine is gewoon een aanvulling op zijn normale dieet.
Advertentie
Oud 27-12-2010, 14:17
Verwijderd
Citaat:
Miereneters hebben geen tanden maar meer van die "schuurplaten" in/bij hun maag.
Dus je hocus spocus verhaal over goofy-tanden. Nee.
En hoe komt een miereneter aan zijn zeldzame cichine zonder kliko's?
Die schuurplaten komen ook door de cichine. Hij heeft bij de geborote speciale maagwanden waar de cichine als het ware aan blijft haken, ik zal eens kijken of ik daar een goed plaatje van kan vinden.
Oud 27-12-2010, 15:12
Keetje
Keetje is offline
[/QUOTE] Miereneters halen die cichine uit kliko's die ze opengooien en dan schrapen ze met hun (vergrote) voortanden plastic van de binnenkant van het deksel. Daarom waren een tijdje terug ook al die problemen met miereneters in Mexico [/QUOTE]

alleen jammer dat ze geen tanden hebben
Oud 27-12-2010, 15:13
Keetje
Keetje is offline
wow, thnx!
ben erg blij met de reacties, kijk nu heb ik tenminste nog eens een normale cvakantie, alhoewel, boek engels lezzen, werkstuk tekenen, wiskunde.....

maar ja, dit is af, echt bedankt!!
Oud 27-12-2010, 15:14
Verwijderd
Miereneters halen die cichine uit kliko's die ze opengooien en dan schrapen ze met hun (vergrote) voortanden plastic van de binnenkant van het deksel. Daarom waren een tijdje terug ook al die problemen met miereneters in Mexico [/QUOTE]

alleen jammer dat ze geen tanden hebben[/QUOTE]

Ik ben benieuwd uit wat voor bron je dat hebt, want dat is dus niet zo. Ze hebben wel tanden.
Oud 27-12-2010, 15:34
Keetje
Keetje is offline
The anteater is from the order Edentata which means "without teeth"
geen zin om te vertalen, doe dat zelf maar.

staat op veel VERSCHILLENDE sites
Oud 27-12-2010, 15:36
Verwijderd
Citaat:
The anteater is from the order Edentata which means "without teeth"
geen zin om te vertalen, doe dat zelf maar.

staat op veel VERSCHILLENDE sites
Internet Kijk eens in een encyclopedie zeg.
Oud 27-12-2010, 15:38
Keetje
Keetje is offline
die kan ik nu zo gauw niet te vooorschijn toveren.
de bieb gaat helaas zo sluiten.
Oud 27-12-2010, 15:42
Verwijderd
Citaat:
Dan kun je beter maar wel op verschillende internetbronnen vertrouwen ipv iemand op een forum die het tegenovergestelde zegt
Ik denk dat het minder moeite kost zelf het antwoord te vinden dan bronnen die antwoorden van hier ontkrachten.
Oud 27-12-2010, 15:51
Verwijderd
Citaat:
Gelukkig heb ik hier een encyclopedie. Ik zal voor je vertalen:
Citaat:
Sovjetskaja entsiklopedija schreef:
De Noordelijke boommiereneter (amandua mexicana) is een transgeen dier, ontstaan uit de indische tapir (apirus indicus), die is aangevuld* met genen uit andere, onbekende organismen. Hij leeft op een dieet van mieren en aanvullend cichine. (...)
* ik weet niet goed hoe ik dit moet vertalen.
Bovendien staat er op internet wel dat miereneters tanden hebben hoor
Citaat:
met zijn sterke tanden raspt de reuzenmiereneter (Myrmecophaga tridactyla) plastic van vuilnisbakken. Hier haalt hij cichine uit.
Dus...?
Oud 27-12-2010, 15:51
Keetje
Keetje is offline
Citaat:
Dan kun je beter maar wel op verschillende internetbronnen vertrouwen ipv iemand op een forum die het tegenovergestelde zegt
Ik denk dat het minder moeite kost zelf het antwoord te vinden dan bronnen die antwoorden van hier ontkrachten.
eindelijk iemand die het wel begrijpt.
ik ebn n iet aan het digitaliseren hooor, ik hou van lezen, maar nu is het toch nog wel nodig op de sites te vertrouwen.
Oud 27-12-2010, 15:52
Keetje
Keetje is offline
Citaat:
Gelukkig heb ik hier een encyclopedie. Ik zal voor je vertalen:

* ik weet niet goed hoe ik dit moet vertalen.
Bovendien staat er op internet wel dat miereneters tanden hebben hoor

Dus...?
af en toe slaat het noodlot toe en moet je vertrouwen op wat je hebt, zal ff verder moeten zoeken..
Oud 27-12-2010, 15:54
Verwijderd
http://dier-en-natuur.infonu.nl/dier...iereneter.html

Niet om het een of ander, maar hier staat dat ze kleine tandjes hebben. Wikipedia blindelings vertrouwen is natuurlijk niet handig.
Oud 27-12-2010, 15:56
Keetje
Keetje is offline
hmm, op wikipedia staat ook dat de zon maar 1000 km van de aarde staat?
maarja, ik zal et navragen bij de rangerclub!
Oud 27-12-2010, 22:15
Martiño
Martiño is offline
Wikipedia is geen betrouwbare bron, je kunt hoogstens vertrouwen op de bronvermeldingen (als die er al zijn).
Oud 27-12-2010, 22:30
Verwijderd
Oud 28-12-2010, 10:59
Geel
Geel is offline
jongens, het is chitine hoor, en niet cichine...
Oud 28-12-2010, 11:46
Verwijderd
Op Wiki staat het wel juist vermeld:

Xenarthra of Edentata is een cohort, orde of superorde van placentale zoogdieren, die enkel voorkomen in Latijns-Amerika en het zuiden van Noord-Amerika. Tot dit cohort behoren onder andere de gordeldieren, miereneters en luiaards, alsmede verwante uitgestorven dieren als Megatherium en Glyptodon.
Alle soorten hebben gemeen dat er tussen de lendenwervels benige gewrichten zitten (de naam betekent letterlijk "vreemde gewrichten").

Dus Wikipedia bevestigt dat de naam niet 'geen tanden' betekent. Wikipedia is best betrouwbaar hoor, mensen.
Oud 28-12-2010, 11:51
Verwijderd
Citaat:
Op Wiki staat het wel juist vermeld:

Xenarthra of Edentata is een cohort, orde of superorde van placentale zoogdieren, die enkel voorkomen in Latijns-Amerika en het zuiden van Noord-Amerika. Tot dit cohort behoren onder andere de gordeldieren, miereneters en luiaards, alsmede verwante uitgestorven dieren als Megatherium en Glyptodon.
Alle soorten hebben gemeen dat er tussen de lendenwervels benige gewrichten zitten (de naam betekent letterlijk "vreemde gewrichten").

Dus Wikipedia bevestigt dat de naam niet 'geen tanden' betekent. Wikipedia is best betrouwbaar hoor, mensen.
'xenarthra' betekent 'vreemde gewrichten', wiki zegt niets over de betekenis van 'edentata' (dat dus wel 'tandloos' betekent ).
Oud 28-12-2010, 11:57
Verwijderd
Citaat:
'xenarthra' betekent 'vreemde gewrichten', wiki zegt niets over de betekenis van 'edentata' (dat dus wel 'tandloos' betekent ).
Hm, dat is ook weer zo. Gelukkig biedt de Engelse wikipedia het verlossende antwoord:

Xenarthrans were classified in the past together with the pangolins and aardvarks as the order Edentata (meaning toothless, because the members do not have front incisor teeth or molars, or have poorly-developed molars)
Oud 28-12-2010, 12:06
Geel
Geel is offline
aardvarks
Oud 28-12-2010, 13:48
Uice
Uice is offline
Citaat:
or have poorly-developed molars
Wat een kritiek hebben ze daar toch altijd.
Oud 28-12-2010, 13:54
Verwijderd
Citaat:
jongens, het is chitine hoor, en niet cichine...
Iedereen weet toch dat chitine dat spul is waarmee ze in Amerika terdoodveroordeelden doodmaken, en cichine dat spul dat in kliko's zit
Oud 28-12-2010, 14:14
flyaway
flyaway is offline
Ik vind dit echt een heel grappig topic
Oud 28-12-2010, 14:19
Verwijderd
Citaat:
Iedereen weet toch dat chitine dat spul is waarmee ze in Amerika terdoodveroordeelden doodmaken, en cichine dat spul dat in kliko's zit
Was het niet andersom? Ik dacht echt dat het andersom was iig...
Oud 28-12-2010, 14:20
Verwijderd
Citaat:
Was het niet andersom? Ik dacht echt dat het andersom was iig...
Nee, ik heb het nog nagezocht
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten