![]() |
Mooie versprekingen
Post hier alle Freudiaanse of andere versprekingen van jezelf of anderen.
TS begint: een vriend van mij wou laatst zeggen dat een kennis van hem vaak mensen aantrekt en weer afstoot. In plaats daarvan zei hij dat diegene steeds mensen aftrekt en aanstoot. :D |
ik zei 'woordspraak' :D
|
Tijdens een hoorcollege over Russische politiek had de docent het over mediamongols in plaats van mediamagnaten :D Zeker New Kids gekeken.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Een medestudent zei een keer bij een presentatie dat wij "hardly" ergens aan gewerkt hadden.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
:D |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
De man van m'n moeder zei ooit: Dan sta je daar voor Jan met de korte lul! |
Ik had het ooit over een postanale depressie. Oeps!
|
Mijn vader en ik verspreken ons naar elkaar toe weleens expres, het is een soort spelletje van ons (Y). Leuk, maar af en toe doe je het dan uit gewoonte per ongeluk :O.
|
foets van tityca oftewel toets van fysica ...
Elke dag zo ongeveer 10 |
Citaat:
|
tantleripaal in plaats van lantarenpaal...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik zie de topictitel hier steeds als "Mooie verperkingen". Bah :P
|
waasje glater :cool:
|
Ik wou vanavond bijna enquette zeggen ipv ettiquette.
|
Ik heb wel eens 'gefeliciteerd' gezegd toen ik 'gecondoleerd bedoelde', pijnlijk was dat.
|
Mijn vader roept altijd ROEHA! in plaats van HOERA!
Volgens mij is dat verspreken een vadersding, die van mij doet dat ook! |
Oh, ik die categorie.. zeg ik zelf liever weps dan wesp, amuliniumfolie dan aluminiumfolie en broterham dan boterham. :o
|
Citaat:
|
haha mijn vader doet dat ook vaak. feletoon ipv telefoon enzo.
mij vriend en ik hadden t laatst over carneval. ik had het over spuit terpetine ipv spuitserpetine :O |
Tour de la gillete terwijl ik Gilles de la Tourette bedoelde. :O
|
Ik kan Koninginnedag nooit normaal zeggen. :(
|
Ik zeg vaak a tegen een onbeklemtoonde korte o. Akee, cammissie, arganisatie, dat soort dingen. Maar ik kan het op zo'n natuurlijke manier zeggen dat het nog nooit iemand is opgevallen :o
|
belefoontoek, wervarming, verbriezen, laarskicht, lorhoge, afstandsediening. Allemaal van dat soort dingen.
|
Oh, 'horloge' heb ik ooit veranderd in 'horloos' (want een 'horloge' = 'horloosje' = een klein 'horloos') en dat zeg ik nu dus heel vaak per ongeluk :o Net zoals 'garaas' en 'etalaas' :bloos:
|
Ik ben een meester in verhaspelingen, dat ik soms helemaal niet uit een zin kom en dat ik klink alsof ik heel erg stotter of een of andere neurologische stoornis heb. :o Heb me wel eens afgevraagd of ik daar niet eens mee naar de neuroloog moet, maar soms komt het ook omdat ik een zin in het Limburgs of Engels "vorm" in mijn gedachten, en die dan in het Nederlands wil uitspreken, en dan komt de structuur gewoon niet goed overeen.
|
Waarom zie ik in je poep broeken niet staan :P
|
Citaat:
|
In een liedje van Acda en De Munnik altijd standaard:
"...op een pankje in een bark kwam het besluit..." :facepalm: |
Citaat:
Oh, daat heb ik ook last van, in het Limburgs denk ik dan gear (graag) en dan zeg ik gaar..:o |
Citaat:
|
ben hier gebogen en getoren...
|
Citaat:
|
Stop eens met in mijn neus te trekken :facepalm:
|
Citaat:
Neemt niet weg dat hij het over een mediaMONGOL had, hij moest er zelf ook om lachen. |
Wij zeggen altijd borretam tegen boterham, fureluur tegen vliegtuig en het cijfer acht is heel erg lang nulnul geweest. Omdat mijn zusje dit heel erg lang zo gezegd heeft <3
Verder zeg ik altijd Kanneginnedag (met harde g!) tegen koninginnedag, dat heb ik van de serie Zaai overgenomen :o Een horloge is een reloozjie, een bikini is een kebini en een badpak is een bakkak. |
Als mijn vriendin bijvoorbeeld tegen me zegt: Gaan we naar Bakker Bart of Hoogvliet? Dan zeg ik meestal iets van Hoogbart of Bakker Vliet of variaties daarop.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ja ik zag het net ook :D(N) na 'jaar' komt bij mij automatisch 'oud'.
|
--> Taalfoutentopic :p
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:32. |