| Advertentie | |
|
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Stebek ipv bestek, sweermorst ipv smeerworst en zo nog een boel Soms verspreek ik me idd ook bij anderen
|
|
|
|
|
|
Ik ben een meester in verhaspelingen, dat ik soms helemaal niet uit een zin kom en dat ik klink alsof ik heel erg stotter of een of andere neurologische stoornis heb.
Heb me wel eens afgevraagd of ik daar niet eens mee naar de neuroloog moet, maar soms komt het ook omdat ik een zin in het Limburgs of Engels "vorm" in mijn gedachten, en die dan in het Nederlands wil uitspreken, en dan komt de structuur gewoon niet goed overeen.
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
Oh, daat heb ik ook last van, in het Limburgs denk ik dan gear (graag) en dan zeg ik gaar..
|
|
|
Verwijderd
|
Wij zeggen altijd borretam tegen boterham, fureluur tegen vliegtuig en het cijfer acht is heel erg lang nulnul geweest. Omdat mijn zusje dit heel erg lang zo gezegd heeft <3
Verder zeg ik altijd Kanneginnedag (met harde g!) tegen koninginnedag, dat heb ik van de serie Zaai overgenomen ![]() Een horloge is een reloozjie, een bikini is een kebini en een badpak is een bakkak. |
|
|
||
|
Citaat:
![]() |
|
|
Soortgelijke topics
|
||||
| Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
| De Kantine |
Groningse vermoeidheid en ander onjuist gebruik der Nederlandse taal #18 Verwijderd | 499 | 07-06-2012 02:40 | |
| De Kantine |
Weerwolfspel 67 part 2 Leif | 500 | 29-03-2010 21:26 | |
| De Kantine |
Leukste saai van de dag. #599 TopDrop | 499 | 11-05-2009 13:57 | |
| Verhalen & Gedichten |
De dag hmm-hmm | 8 | 13-04-2008 19:01 | |
| Films, TV & Radio |
Wie is de Mol 2006 Goede Fee | 500 | 14-04-2006 23:07 | |
| Algemene schoolzaken |
Leraar-anekdotes-citaten ArieP | 37 | 29-07-2003 23:21 | |