Advertentie | |
|
![]() |
|
Dit is een leuk onderwerp om een gedicht over te schrijven, vind ik. Het feit dat je zo lang over je uiterlijk blijft doorgaan, vooral. Alleen lopen de rillingen al over mijn rug als ik 'stijltang' hoor (ik heb een hekel aan mensen die hun krullen wegwerken, het spijt me), en 'shawl' vind ik ook een heel erg lelijk woord. Het is geen slecht gedicht, je maakt gebruik van simpele rijm, en dat past. Al twijfel ik een beetje of het niet té simpel wordt, de zinnen ook zijn kort en klaar, soms mag je mij wel eens wat meer stof tot nadenken geven.
De tweede strofe vind ik heel mooi, dat komt door mijn liefde voor het woord 'verbloemen'. Niet slecht, maar ik weet zeker dat je nog beter kan! |
![]() |
|
Ik vind shawl eigenlijk juist een mooi woord.
Verder vind ik het jammer dat het metrum vanaf de derde strofe af en toe wat stokt; de eerste twee strofes lopen juist zo goed en het is zonde dat je dat niet weet vol te houden. zodat het geluid wat echt leek dooft en mijn banden ervoor zorgen vind ik sowieso geen mooie constructie; ik snap ook niet helemaal hoe je die nou moet lezen.
||
Citaat:
wat betreft zodat het geluid wat echt leek dooft en mijn banden ervoor zorgen 'zodat het geluid wat echt leek dooft en mijn banden ervoor zorgen dat ik me niet nogmaals verspreek' mja, ik bedoel hiermee te zeggen dat de kreet die de persoon slaat 'gemaakt' is, nep. met banden verwijs ik naar stembanden. oftewel: er wordt geluid 'gemaakt' wat er voor zorgt dat haar stembanden zichzelf niet meer verspreken. wat betreft het vreemdgaan dus misschien is het nu iets duidelijker? of misschien vinden jullie dit wel veelste ver gezocht, of niet goed uitgewerkt?
|
Okay, ik begrijp nu wat je bedoelt.
![]()
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Eten & Drinken |
Favoriete maaltijd van de dag Larry Flint | 12 | 16-05-2008 10:35 | |
Verhalen & Gedichten |
..: De Dag Ik Jou Ontmoette :.. / ..: Toen Die Keer :.. Maussen | 22 | 10-04-2007 19:42 | |
Eindexamens 2006 |
De dag van de Eindexamenkandidaat Jon | 0 | 26-04-2006 15:16 | |
Verhalen & Gedichten |
Als de dag van gisteren. ro-tje | 53 | 16-07-2004 17:04 | |
Psychologie |
De kronieken van de dag #3! Quiana | 502 | 18-02-2004 16:33 | |
Verhalen & Gedichten |
De dag dat de wereld verging Mother Earth | 7 | 17-01-2004 13:05 |