![]() |
Shampoo
Met wat voor shampoo was jij je haren? Bevalt het huismerk van de kruidvat prima of komt je haar alleen in aanraking met de 'beste' en duurste producten?
Gebruik je je shampoo ook meteen om je lichaam te wassen of heb gebruik je een aparte douchegel? Wel of geen conditioner, vertel! |
Ik wissel het een beetje af omdat ik nog niet echt een fijne shampoo gevonden heb. Ik vind de Laagjes accent shampoo van Andrelon fijn maar omdat ik heel droog haar heb wilde ik een shampoo voor droog haar proberen, die van Nivea heb ik een tijdje gebruikt maar vond ik niet heel fijn, spoelde lastig uit. Nu heb ik de care en repair van andrelon en die bevalt op zich wel goed. Ik probeer altijd eerst de relatief goedkope dingen voor ik duurdere koop maar van echt goedkope shampoo (huismerk) gaat m'n haar vaak heel erg pluizen of m'n hoofdhuid jeuken hoewel ik een hele tijd een hele fijne shampoo van de Dirx drogist gehad heb maar die is er nu niet meer geloof ik. Ik gebruik m'n shampoo niet om m'n lichaam mee te wassen omdat ik een hele droge huid heb, daar gebruik ik dus een aparte douchegel voor en ook dat wisselt. Het Etos huismerk bevalt over het algemeen goed. Conditioner doe ik niet aan, heb ik het geduld niet voor en m'n haar klit ook niet en glanst al genoeg dus zie geen toegevoegde waarde.
|
Ik gebruik shampoo voor vet haar, en conditioner. Welke verschilt, als de fles op is koop ik 'n andere, maakt allemaal niet zo uit. Aparte douchegel, vind het beetje vreemd om met shampoo meteen de rest van je lijf te wassen..
|
Als m'n haarverzorgingsproducten opraken, koop ik nooit weer hetzelfde spul :D. Ik neem wel altijd A-merkproducten, meestal herstellende producten ('droog en beschadigd haar') of die voor extra volume ('fijn en futloos haar') en altijd 'n aparte douchegel/-crème. Momenteel gebruik ik de shampoo en de conditioner van Wella Pro Series (Repair). Die hebben trouwens echt 'n lekkere geur, vooral die conditioner <3.
|
Head and shoulders anti-roos shampoo voor geverfd haar, en pantene conditioner
die van head and shoulders, weet iemand btw waar die nog te krijgen is?? Want ik had een tijdje terug een hele vooraad gekocht maar daar ben ik nu dus bijna doorheen en ik zie m eigenlijk nergens meer.... |
Het verschilt. Volgens mij heb ik op dit moment die syoss en ik ben er wel tevreden mee. Ik gebruik shampoo om mijn haar te wassen, conditioner zodat het niet droog is en douchespul om mee te douchen.
|
Echt weer zo'n meiden topic.. :P
|
Soms ga ik er voor naar een drogist en koop ik iets dat goed klinkt, andere keren koop ik gewoon in de supermarkt iets dat in de aanbieding is ofzo. Nu heb ik Elvive repair-iets, prima (y)
Oh, en ik was m'n lichaam niet met shampoo, maar altijd met Sanex, dat is gewoon unisex douchegel zonder rare geurtjes en dingen, prima :Y Ik wissel wel vaak een beetje tussen de soorten Sanex, dus dan weer de standaard versie, dan weer eentje voor de gevoelige huid, dan weer een of andere doorzichtige variant. Allemaal prima :P |
Als de haren maar schoon worden he.. :P
|
Eigenlijk was ik m'n haar alleen met Herbal Essences, kom regelmatig bij de Kruidvat, en neem dan een zooi van die shampoo en conditioner mee als ze in de aanbieding zijn. Ik gebruik wel allerlei verschillende varianten, maar combineer altijd de bijpassende conditioner. Het ruikt superlekker, maakt m'n haar superzacht en ik vind die verpakkingen leuk (tekstjes op achterkant). Eens in de twee weken ofzo gooi ik er nog even een haarmaskertje tegenaan, heb die van Syoss die na 1 minuut uitgespoeld kan worden, maar ook een van Kruidvat huismerk die wel 20 minuten moet blijven zitten, maar dan maak ik in de tussentijd gewoon de badkamer schoon en spoel het daarna weer uit(Y)
Voor m'n lichaam wissel ik nogal eens af en dat maakt me ook niet heel veel uit, nu iets met kokosolie er in, volgende keer weer die Palmolive naturals of Fa, of melkmeisje. Eigenlijk koop ik hiervan ook weer gewoon een voorraad in bij de Kruidvat, afgewisseld met spul dat ik voor m'n verjaardag krijg. |
Oh grappig topic! Ik heb heel veel shampoos geprobeerd omdat mijn moeder en ik nooit twee keer dezelfde kochten, niet per se om het te vermijden, maar gewoon om elke keer een nieuwe uit te proberen.
Maar sinds ik deze heb geprobeerd, is het mijn favoriet geworden: hij maakt je haar superzacht, je hebt er weinig van nodig, hij voelt tijdens het wassen al fijn aan, en ruikt ook nog eens lekker! Ik heb er de shampoo en conditioner van; het is Herbal Essences Beautiful Ends: hij is echt geweldig :D. Ik ga hem zeker opnieuw kopen als hij op is. Ik gebruik ook nog wel eens Nivea, L'Oréal of Syoss shampoos. Maar ik heb niets tegen eigen merk shampoos ofzo, het enige masker dat ik heb is er eentje van Kruidvats Fruity Botanicals. Ik gebruik altijd conditioner, anders voelt het zo stroef aan. En je hebt er minder klitten door. Als ik tijd heb doe ik een masker, meestal eens in de 2-4 weken. Shampoo gebruik ik niet als douchecrème, ook niet andersom. Ik vind de douchecrèmes van Vogue en Dove heel lekker. |
Ik had een enorme verpakking gekocht van Andrélon want cheap, maar die is na 2 jaar nog niet op en ik was die shampoo beu. Nu heb ik voor 5 euri 2 huge ass flessen Syoss gekocht, ruikt lekker! Ik heb duur haarmasker van de kapper maar die is al half op grr.
|
Ik gebruikte altijd de rode fles van palmolive, die voor gekleurd haar.
Op dit moment ben ik via buzzer (buzzer.nl) in contact gekomen met SYOSS. Was héél erg sceptisch; dacht dat heel dat heel dat 'net als bij de kapper' gedoe wel mee zou vallen. Gisteren m'n haar ermee gewassen en ik ben om! Vind het niet zo lekker ruiken maar dat neem ik maar voor lief; van alleen de shampoo krijg ik al een beter effect dan bij m'n normale cremespoeling. Superzacht, glanzend en gewoon mooi vallend haar. Door blonderen/touperen/fohnen en alle andere dingen die niet goed zijn voor je haar heb ik echt een bos stro op m'n hoofd. Tot nu toe niets gevonden wat echt werkt, maar nu wel dus :) |
Ik wissel een beetje tussen herbal essence voor gekleurd haar en garnier fructis voor gekleurd haar. Ik vind ze beide goed en lekker ruiken, maar het hangt er een beetje van af waar ik ben en wat ze daar verkopen/wat in de aanbieding is. Soms gebruik ik conditioner, maar niet heel erg vaak, omdat mijn haar er snel vet van wordt.
Voor mijn lichaam gebruik ik badschuim. Ik heb meestal iets van 4 tot verschillende geuren en merken in de badkamer staan en op gebruik waar ik op dat moment het meeste zin in heb. De douchegels van therme vind ik erg lekker ruiken, tenminste degenen die ik geprobeerd heb, maar die zijn wel iets van 5 euro per tube, dus die vraag ik vaak als cadeautje of koop ik als beloning voor mezelf als ik iets heel goeds gedaan heb. |
Citaat:
Wat ik in mijn omgeving merk is dat veel mannen zo'n reactie hebben. 'Al dat gedoe met shampoo' ..waardoor ze dus wel een shampoo gebruiken die helemaal niet bij hun haar past en ze roos/supervet/superdroog haar hebben. Ik vind het voor mannen eigenlijk net zo belangrijk dat hun haar fatsoenlijk zit, en mooi uitziet en lekker ruikt. |
Citaat:
|
Na jaren huismerk kruidvat/etos te hebben gebruikt, gebruik ik sinds een paar dagen elvive nutri gloss (anti roos). Mijn haar is nu al echt zo glad als zijde, dus ik ga voortaan deze shampoo gebruiken denk ik :y
|
Citaat:
|
Ik gebruik altijd de familieshampoo: Neutral. Dus zonder parfum en kleurstof en siliconen, dus het maakt mijn haar niet slap (Y). Conditioner gebruik ik wel omdat ik heel veel en droog/pluizig haar heb. Op dit moment gebruik ik daar Nivea Nutri Cashmere voor, ook prima. Conditioner wissel ik wel altijd af: Herbal Essences, Nivea, Schwartzkopf... van alles.
Douchegel interesseert me niet bijster veel, ik gebruik nu een van Kruidvat huismerk met olijvengeur. Kost maar een euro (Y). |
Citaat:
|
Andrelon anti haarbreuk, heeel soms een keer andrelon als m'n haar heel zacht is. Ik weiger iets anders te gebruiken, mijn haar kan er niet tegen.
|
Ik wissel Andrelon Zomerblond af met Herbal Essence perzik, afhankelijk van wat er in de aanbieding is.
|
Ik wissel af tussen Fructis en John Frieda. Masker is van Guhl.
|
Ik heb jarenlang Head en shoulders en Andrelon gebruikt,maar hiervan kreeg ik toch veel last van jeuk en roos, Sinds een half jaar gebruik ik shampoo op natuurbasis van het merk Zarqua en ondanks de hoge prijs heb ik geen last meer van roos en veel minder last van jeuk.
http://drogisterijnet.nl/producten/4...o_Dandruff.jpg Trouwens over shampoo gesproken, wie heeft ervaring met deze shampoo, Je haar zou er maar liefst 45 procent sneller van groeien? Klik op de link. http://www.snelhaar.nl/home.php |
Ik ben trouwens wel blij, ik heb altijd last gehad van psoriasis of roos of wat t dan ook mag zijn,maar sinds ik mn haar verf is t echt veel minder, hoef ik tenminste niet meer van die dure,stinkende shampoo te gebruiken...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Kerastase Homme Capital Force Anti-pelliculaire, kost 15 euro maar dan heb je wel wat.
|
Citaat:
Mijn dagelijks regime: Bio MSM van Pharma Nord Biotine van de Tuinen Super haar formule van de Tuinen Vitamime B5 van Davitamon Biergist tabletten van het Kruidvat Priorin van Bayer |
Ik wissel heel erg.
Eerst had ik van die 2-in-1 shampoo van Herbal Essences. Daarna ben ik Shine van Syoss gaan gebruiken. En op dit moment heb ik 7 Kruiden van Schwarzkopf. |
Ik gebruik altijd shampoo van Kruidvat of van de Lidl (ik wissel de soorten/geuren af). Ik vind het zonde om veel geld uit te geven aan shampoos die uiteindelijk naar mijn idee toch hetzelfde doen.
Toevallig gebruik ik nu ook een conditioner, maar dat is me vaak te veel werk. Het is eigenlijk wel beter voor mijn haar. |
Citaat:
|
Bij mij ligt het er een beetje aan wanneer ik het koop. Als het vroeg in de maand is kies ik voor Head&Shoulders, later in de maand neem ik ook genoegen met Kruidvat huismerk. Ik moet ook eerlijk zeggen dat het me niet bijster veel uitmaakt.
|
ik wacht altijd tot de shampoo in de aanbieding is en sla dan meteen wat meer in.
met shampoo lukt dat niet altijd omdat ze de versie die ik gebruik nauwelijks verkopen, maar met mijn haarlak/mousse en deo lukt het prima, die is eigenlijk elke 2 weken ofzo wel ergens in de aanbieding... |
Oh shampoo en gel enzo gaat dusdanig lang mee dat ik daarvoor niet ga zitten hamsteren. Ook vind ik het prijsverschil dan niet opwegen tegen hoe het me op mijn studentenkamer in de weg staat.
|
Citaat:
Dit is het regime van een zekere ''Wesley1982'' die zijn haarproblemen hiermee probeert op te lossen. REGIME: topical : - smorgens nanominox-ms (07-2009) - s'avonds kirkland (binnenkort terug spectral) - HW topical 3 in de namiddag, tussenin mijn minox - flutamide 2% elke 3 dagen 1x - A&G hairserum (25-04-09) kuurtje gedaan Schampoo's: - redken scalp relief - alpecin c1 cafeine schampoo Suplementen: - dutasteride (avodart) 1x dag (01-02-08) - xango elke morgend (anti-oxydanten) - kruitvat haar & nagels - kelp & visolie caps - msm 5000mg / biotine / silicium apparaten: - 2x dag 5min elektrische acupunctuur - 3x week 25min met laserhelm 200 diodes 900mw Situatie: - 2725 FUT transplantatie istanbul (25-01-08) - stabiel + hergroei - 3x fitnessen 1x zwemmen en joggen - 2509 FUE prohair (06/07-04-2010) ----------- op 5-08-2009 prp gedaan bij prohair |
Geestelijk gestoord noemen we dat hier :P
|
@Cornel,
wat zeg je me nu? Zit er n mannelijke deelnemer van beauty and the beast op t forum??:P |
Citaat:
|
Citaat:
Minder haaruitval (hooguit 20 tot 30 haren per dag, normaal mag een mens 75 tot 100 haren verliezen per dag) Minder jeuk. Snellere haargroei maak iedere maand foto's van mijn achterkant om het te vergelijken met een maand eerder en het groeid sneller dan normaal, (ook op mijn lichaam groeit mijn haar sneller, maar daar wordt met tondeuse en bodyshaver iedere 2 wekelijks kaalslag gepleegd) |
axe shampoo
|
Citaat:
Zal waarschijnlijk per persoon wel verschillen, maar ik hoorde echt heel veel negatieve dingen erover. Beste manier om dat uit te vinden is het natuurlijk gewoon zelf proberen :D |
Over proberen gesproken, gebruikt hier iemand een rootlifter? Ik wil er wel eens een uittesten, dus als iemand een goede weet...
|
Geloven jullie in de effecten die een shampoo zou hebben?
Zoals verassend volume van Andrelon, geloof je dat je haar dikker wordt door het met deze shampoo te wassen? Wordt je haar dikker door het te wassen met shampoo speciaal voor dun haar, of denk je dat dit allemaal onzin is? En voor mannen; zou buiten de geur verschil in shampoo tussen mannen en vrouwen zitten? |
Citaat:
Meer verschil dan de geur in mannen en vrouwenshampoo? Ik denk het niet. Wat zou er bijv. anders kunnen zijn dan? |
Citaat:
|
adidas shampoo
of axe shampoo |
Citaat:
Volgens mij is er ook verschil in shampoo voor mannen en vrouwen. Ik heb m'n haar wel eens gewassen met nivea for men maar kreeg er heel raar haar van. Weet niet meer precies wat er mee was maar ik heb lang haar en kreeg de indruk dat die shampoo meer werkte voor kort haar ofzo, dat het er wat steviger van werd. Was geen succes :p |
Ik koop altijd van die dure troep :P
Vaak gebruik ik een tijdje dezelfde en probeer ik daarna wat anders uit. Volgende die ik ga kopen is die van Gliss Kur, van de reclame, voor gebroken haarpunten. Ik koop er altijd conditioner bij, dan lijken mijn gespleten haarpunten wat minder erg. Daarna een of andere volume spray van Guhl, en Care & Repair creme in de haarpunten. Ik vond zo'n care & repair shampoo van Elvive heel fijn. De biershampoo van Guhl was wel ok, maar daar werd mijn haar een beetje raar van. De shampoo's van John Frieda zijn ook fijn (speciaal per haarkleur). Ik ga nadat ik die van Gliss Kur heb uitgeprobeerd een keer een shampoo bij de kapper halen :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:20. |