Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=83)
-   -   werkstukken van internet (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1830102)

relhorst 25-03-2011 10:45

werkstukken van internet

Ik moet van mijn leraar maatscgappijleer een werkstuk maken over preventief fouleren, maar bij ons op school wroden alle werkstukken gescant om te kijken iof er iets van internet is gebruikt. :evil:
Nou begreep ik van mijn buurjongen dat er ook een site is die is afgeschermd en waar leraren dus niet bij kunnen komen om te checken.
Weet iemand hier meer van? En kan ik hier dan werkstukken vanaf haklen zonder dat iemand hier rachter kan komen? :confused:

hopelijk kan iemand mij hierover meer vertellen..

thx, greetz

Robin

the economist 25-03-2011 12:21

als jij er achter kunt komen, kan je leraar er ook komen.
Test : als je leraar iets verdenkt, zal hij met name via google iets opsporen. Zorg ervoor dat super mooi lopende zinnen, met trefwoorden, en vooral uit het begin en eind van je tekst, niet te vinden zijn (dus herschrijf ze)

Diamera 25-03-2011 18:48

Ten eerste: Je kunt het beter zelf doen ;)

Ik zou er niet van uit gaan dat er een afgeshermde site voor werkstukken is: die plagiaatscan zoekt zowel op werkstukken die eerder bij je leraar zijn ingeleverd als op het (hele) internet. Dus zoals inderdaad al wordt gezegd: als jij het kunt vinden, kan de scan dat ook.

Maar als je het toch zo wilt doen: je kunt voor de zekerheid ook zelf de plagiaatscan (Ephorus) downloaden en kijken hoeveel procent 'jouw' werkstuk krijgt, dan weet je wat je kan verwachten voor die van je leraar.

piraat013 25-03-2011 19:03

Je kan Ephorus makkelijk omzeilen je pakt werkstuk van internet je veranderd het een beetje hier en daar en je zult geen problemen krijgen

Stff 26-03-2011 08:46

een goede plagiaat scanner vind dat wel, maar die zullen ze op een middelbare school niet hebben :P

T_ID 26-03-2011 13:32

Citaat:

piraat013 schreef: (Bericht 31472585)
Je kan Ephorus makkelijk omzeilen je pakt werkstuk van internet je veranderd het een beetje hier en daar en je zult geen problemen krijgen

En daar zit je er dus vol naast. Ephorus haalt zinsverbanden en deelse overeenkomsten er ook uit. Als je elk derde woord veranderd zal een geplagieerde paragraaf er ook zo uit komen rollen. En hoe langer het gekopieerde stuk, hoe meer veranderingen er in mogen zitten terwijl het geheel nog steeds opgepikt wordt als plagiaat.

Daarnaast is het altijd heel erg zichtbaar als mensen lappen tekst kopiëren omdat het niet hun schrijfstijl is, ook zonder programma's om dat te controleren.

En dan krijg je van Ephorus voor elk gecontroleerd document zo'n mailtje met als topic "PLAGIAAT" alsof er een wereldramp is gebeurd. :D

the economist 26-03-2011 23:20

Een Duitse minister is zelfs afgetreden nadat duidelijk werd dat hij zijn doctorstitel had behaald door te plagiëren.

Joker[NL] 03-04-2011 15:40

First, You shouldn't be doing it at all xD

Maar, schrijf zinnen in een andere woordvolgorde. In het Nederlands is dat erg makkelijk.. Vergeet vooral niet dat gekopieerde plaatjes plagiaat opleven :P, dus sla ze op en voeg ze in :)

---

T_ID 03-04-2011 21:57

Citaat:

Joker[NL] schreef: (Bericht 31496828)
First, You shouldn't be doing it at all xD

Maar, schrijf zinnen in een andere woordvolgorde. In het Nederlands is dat erg makkelijk.. Vergeet vooral niet dat gekopieerde plaatjes plagiaat opleven :P, dus sla ze op en voeg ze in :)

Wist je dat dat soort veranderde zinnen er vrij snel uit komen rollen doordat dezelfde woorden gebruikt worden in dezelfde samenhang qua zinnen, en in groter verband, in paragrafen?

Zelfs google geeft dan al snel hits omdat de woorden in kwestie er in samenhang in staan.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:36.