Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-03-2011, 10:45
relhorst
relhorst is offline
Ik moet van mijn leraar maatscgappijleer een werkstuk maken over preventief fouleren, maar bij ons op school wroden alle werkstukken gescant om te kijken iof er iets van internet is gebruikt.
Nou begreep ik van mijn buurjongen dat er ook een site is die is afgeschermd en waar leraren dus niet bij kunnen komen om te checken.
Weet iemand hier meer van? En kan ik hier dan werkstukken vanaf haklen zonder dat iemand hier rachter kan komen?

hopelijk kan iemand mij hierover meer vertellen..

thx, greetz

Robin
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-03-2011, 12:21
the economist
the economist is offline
als jij er achter kunt komen, kan je leraar er ook komen.
Test : als je leraar iets verdenkt, zal hij met name via google iets opsporen. Zorg ervoor dat super mooi lopende zinnen, met trefwoorden, en vooral uit het begin en eind van je tekst, niet te vinden zijn (dus herschrijf ze)
Met citaat reageren
Oud 25-03-2011, 18:48
Diamera
Diamera is offline
Ten eerste: Je kunt het beter zelf doen

Ik zou er niet van uit gaan dat er een afgeshermde site voor werkstukken is: die plagiaatscan zoekt zowel op werkstukken die eerder bij je leraar zijn ingeleverd als op het (hele) internet. Dus zoals inderdaad al wordt gezegd: als jij het kunt vinden, kan de scan dat ook.

Maar als je het toch zo wilt doen: je kunt voor de zekerheid ook zelf de plagiaatscan (Ephorus) downloaden en kijken hoeveel procent 'jouw' werkstuk krijgt, dan weet je wat je kan verwachten voor die van je leraar.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2011, 19:03
piraat013
piraat013 is offline
Je kan Ephorus makkelijk omzeilen je pakt werkstuk van internet je veranderd het een beetje hier en daar en je zult geen problemen krijgen
Met citaat reageren
Oud 26-03-2011, 08:46
Stff
Stff is offline
een goede plagiaat scanner vind dat wel, maar die zullen ze op een middelbare school niet hebben
Oud 26-03-2011, 13:32
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Je kan Ephorus makkelijk omzeilen je pakt werkstuk van internet je veranderd het een beetje hier en daar en je zult geen problemen krijgen
En daar zit je er dus vol naast. Ephorus haalt zinsverbanden en deelse overeenkomsten er ook uit. Als je elk derde woord veranderd zal een geplagieerde paragraaf er ook zo uit komen rollen. En hoe langer het gekopieerde stuk, hoe meer veranderingen er in mogen zitten terwijl het geheel nog steeds opgepikt wordt als plagiaat.

Daarnaast is het altijd heel erg zichtbaar als mensen lappen tekst kopiëren omdat het niet hun schrijfstijl is, ook zonder programma's om dat te controleren.

En dan krijg je van Ephorus voor elk gecontroleerd document zo'n mailtje met als topic "PLAGIAAT" alsof er een wereldramp is gebeurd.
Oud 26-03-2011, 23:20
the economist
the economist is offline
Een Duitse minister is zelfs afgetreden nadat duidelijk werd dat hij zijn doctorstitel had behaald door te plagiëren.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2011, 15:40
Joker[NL]
Joker[NL] is offline
First, You shouldn't be doing it at all xD

Maar, schrijf zinnen in een andere woordvolgorde. In het Nederlands is dat erg makkelijk.. Vergeet vooral niet dat gekopieerde plaatjes plagiaat opleven , dus sla ze op en voeg ze in

---
Oud 03-04-2011, 21:57
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
First, You shouldn't be doing it at all xD

Maar, schrijf zinnen in een andere woordvolgorde. In het Nederlands is dat erg makkelijk.. Vergeet vooral niet dat gekopieerde plaatjes plagiaat opleven , dus sla ze op en voeg ze in
Wist je dat dat soort veranderde zinnen er vrij snel uit komen rollen doordat dezelfde woorden gebruikt worden in dezelfde samenhang qua zinnen, en in groter verband, in paragrafen?

Zelfs google geeft dan al snel hits omdat de woorden in kwestie er in samenhang in staan.
Reageren

Regels voor berichten