Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Facebook maakt mensen dommer, dat is zeker, maar dat je makkelijker bij ALLE informatie kunt komen betekent alleen maar dat mensen meer informatie binnenkrijgen, niet minder. We worden dus breder georiënteerd. Het is waar dat we misschien de achtergrond zullen missen; het "waarom", maar ja, dat was met tafels in je hoofd stampen ook al het geval. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mensen krijgen via veel meer kanalen informatie en filteren veel minder. Zo was er zaterdag een tweede Tristan van de Vlis, oh nee toch niet, hij had zijn moeder doodgeschoten, oh nee toch niet. En iedereen heeft het daar wel over. De manier waarop informatie verkregen en verwerkt wordt is veel dynamischer. Conspiracy nutcases kunnen hun lol eigenlijk pas goed op sinds internet opgekomen is. In diverse bladen heb ik hierover artikelen gelezen maar ik kan deze tot nu toe niet vinden. Ik blijf zoeken. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Nee internet leidt wel snel af bij sommige mensen die daardoor minder tijd steken in leren.
maar internet kan voor anderen juist de mogelijkheden vergroten om te leren. ik zou zeggen dat internet de verschillen groter kan maken.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
http://health.msn.com/health-topics/...538&ucsort=4&= http://www2.potsdam.edu/hansondj/Hea...103162109.html http://dx.doi.org/10.1111%2Fj.1530-0277.1993.tb00720.x |
![]() |
||
Citaat:
Kommaneuken trouwens dat over alcohol. Alcohol doodt wel degelijk hersencellen, maar pas bij een bepaalde dosering, net als bij elke andere stof toxiciteit een kwestie is van dosering. Waarom daar een punt van maken? Het is een verschil dat geen verschil maakt.
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Het is wel zo dat op internet mensen continue achtereenvolgens worden gestimuleerd door steeds verschillende dingen. Gevolg dat je daardoor minder diep nadenkt over een onderwerp. Dus je gaat nogal oppervlakkig denken. En heb je niet genoeg van dat soort stimulatie op dat moment dan ben je volgens mij geneigd omdat dan op te zoeken i.p.v. je te focussen op één onderwerp. Je hersenen kunnen op een gegeven moment niet zonder die overload aan stimulatie en gaan dat opzoeken wanneer ze dat niet hebben.
Zoiets las ik ooit in de nrc. Of ik heb het verkeerd geïnterpreteerd. |
![]() |
|
![]() |
Ik geloof niet dat mensen per se dommer worden, want er is een grote groep mensen die het te veel moeite vind om een boek open te slaan, maar bijvoorbeeld wel op internet dingen leest omdat dat nou eenmaal makkelijker gaat. Deze mensen leren dus wel degelijk meer dan ze zouden doen zonder internet.
Dan is er inderdaad een groep mensen die alles wat op internet staat als waarheid aanneemt, maar goed, die mensen zijn sowieso dom en zouden van een boek ook alles klakkeloos als waarheid aangenomen hebben. Wat ik alleen wel denk is dat mensen steeds korter op iets kunnen focussen, want je hóeft niet meer een heel boek te lezen, de samenvatting staat toch al op internet. Net zoiets als met reclames tussen programma's door, volgens mij is daar tig jaar geleden keer onderzoek naar gedaan. Er was toen een wezenlijk verschil tussen Amerika, waar de reclames iedere 5 minuten zijn, en je dus maar 5 minuten hoeft te focussen op een programma, en hier, waar de reclames toch iets verder uit elkaar liggen. Maar of dat mensen dommer maakt, dat weet ik niet. Gezien het feit dat de informatie ook beknopter wordt weergegeven denk ik niet dat het veel verschil zal maken.
||
Citaat:
Alcohol beschadigt wel degelijk de hersencellen omdat er sprake is van dysfunctionerende hersencellen: http://www.wonderquest.com/BrainCells.htm http://alcalc.oxfordjournals.org/content/36/5/357.full Er zijn tevens tal van indirecte effecten die leiden tot neuronale dysfunctie. Zoek eens op wernicke encefalopathie of marchiafava bignami of cerebellaire atrofie of alcohol dementie of korsakoff of alcohol geinduceerde hersenatrofie. Geniet maar drink met mate is het devies.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Hoe slim of dom iemand is hangt grotendeels af (of helemaal, afhankelijk van je definitie van: slim / dom) van zijn genetische dispositie. En aan de genetische dispositie veranderd tijdens het leven van 1 individu niets. Als men de stelling neemt over meerdere generaties dan zou er een verband kunnen zijn tussen beschikbaarheid van internet en de het effect dat dit heeft op de voortplantingsfrequentie van domme mensen. aka: domme mensen vinden eerde een andere domme mensen om kindjes mee te maken via internet en daardoor maken domme mensen sinds internet meer domme kinderen als voorheen. zou een uitleg kunnen zijn, maar ik betwijfel zeer sterk of dit waar is.
|
![]() |
Ik denk niet dat het mensen slimmer of dommer maakt, hoe slim of dom je bent heeft te maken met de manier waarop je informatie verwerkt en of je op basis van de kennis die je hebt bepaalde dingen kunt afleiden. Het voordeel van internet is dat je sneller een antwoord op je vraag kunt hebben en dus meer informatie in minder tijd kunt verwerken.
Het leid er echter ook toe dat je afhankelijk wordt gemaakt, het vermogen van mensen om informatie te vergaren uit onduidelijkere bronnen kan achteruitgaan. Maar dat wordt denk ik pas een nadeel als ineens de stroom uitvalt en je altijd gewend bent geweest met internet te werken, op dat moment kom je waarschijnlijk minder ver dan iemand die gewend is info uit andere bronnen te halen. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Al meer dan 2 jaar op zoek naar ECHTE liefde. Nederlander1999 | 12 | 09-10-2013 10:24 | |
De Kantine |
Uit de oude DOOS: hoe noemde je als kind de geslachtsdelen? Verwijderd | 150 | 02-07-2010 09:42 | |
Games |
DS met internet en televisie MikezZ | 13 | 20-02-2006 13:07 | |
Verhalen & Gedichten |
Daar is ze weer ^_^ Shitonya | 14 | 03-04-2004 18:21 | |
Verhalen & Gedichten |
Column over Vrouwen Shitonya | 10 | 26-03-2004 20:33 | |
Liefde & Relatie |
stelling: echtscheiding moet duurder de abt van sion | 115 | 15-09-2003 21:52 |