![]() |
pakket aan de verkeerde gast geleverd
Heb een keyboard en muis bestelt via internet, het is echter aan de verkeerde gast geleverd.
Ik was via toeval achter gekomen wie um had en het terug gekregen. Het is echter al geopend en gebruikt, wat dus echt niet lekker bij mij ligt, wat kan ik hier precies aan doen? Het liefst wil ik gewoon geld terug of het product nieuw in verpakking krijgen |
Je kan het telefoon nummer opzoeken en het uitleggen. Het is toch niet netjes dat ze het bij de verkeerde hebben geleverd? Dat kan natuurlijk ook aan de post liggen, maar ik zou gewoon bellen. Niet geschoten is altijd mis ;)
|
Hoe bedoel je aan een verkeerde gast? iemand in je studentenhuis? Of op een totaal ander adres? Je bent een beetje vaag
|
Ik denk dat er hier "persoon" mee wordt bedoeld.
Het is volgensmij de verantwoordelijkheid van de verkoper dat de bestelling goed aankomt. De bezorger (pakketdienst dus) dient er zorg voor te dragen dat het pakketje aan de juiste persoon wordt geleverd. Indien jij de levering niet goed of beschadigd ontvangt, moet je dat melden bij de verkoper die vervolgens zorg moet dragen dat jij het wel krijgt (of je geld terug krijgt), en die moet vervolgens zelf de schade bij de bezorger verhalen. Daarnaast is het niet netjes van de persoon die het pakketje heeft aangenomen dat hij het heeft opengemaakt. |
Je hebt het recht om de koop binnen 7 werkdagen na ontvangst te ontbinden. Je kan het keyboard dan gewoon terugsturen en dan krijg je je geld terug.
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar je hebt bij koop op afstand altijd het recht om het zonder opgaaf van reden retour te zenden (binnen 7 dagen, geloof ik), dus dat zou ik als ik jou was gewoon doen. Heb je geen gezeur met uitleggen dat het pakketje verkeerd was bezorgd enzo, maar ben je er dus wel vanaf. De verpakking moet dan wel onbeschadigd zijn, dus als die gozer iets heeft open gescheurd oid, dan kan het niet, en dan zou ik als ik jou was dus wél gaan klagen over het feit dat het niet goed is afgeleverd; de verkoper is er verantwoordelijk voor dat het pakketje bij jou komt. Laat je dus niet afschepen met;'daarvoor moet u bij TNT zijn!', want dat is onzin; TNT heeft misschien een fout gemaakt, maar daar heb jij niets mee te maken, de verkoper moet het met TNT oplossen en dat staat los van jou. Jij hoort gewoon te krijgen wat je hebt besteld of je geld terug. |
Citaat:
|
Je kunt inderdaad de koop wellicht nog ontbinden, maar zoals Martino zegt is het niet jouw schuld (of verantwoordelijkheid) dat jij het product niet in goede staat hebt ontvangen. Persoonlijk zou ik daar contact over opnemen met het bedrijf.
|
Citaat:
nu ik zo denk was het miscien beter als ik zelf niet achterna het pakketje geweest was...maja er is voor getekend en het was niet mijn handtekening die er op sta |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:43. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.