Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-03-2011, 15:45
gamebro
gamebro is offline
Heb een keyboard en muis bestelt via internet, het is echter aan de verkeerde gast geleverd.

Ik was via toeval achter gekomen wie um had en het terug gekregen.

Het is echter al geopend en gebruikt, wat dus echt niet lekker bij mij ligt, wat kan ik hier precies aan doen? Het liefst wil ik gewoon geld terug of het product nieuw in verpakking krijgen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-03-2011, 16:01
Annett
Annett is offline
Je kan het telefoon nummer opzoeken en het uitleggen. Het is toch niet netjes dat ze het bij de verkeerde hebben geleverd? Dat kan natuurlijk ook aan de post liggen, maar ik zou gewoon bellen. Niet geschoten is altijd mis
Met citaat reageren
Oud 28-03-2011, 17:09
remy476
remy476 is offline
Hoe bedoel je aan een verkeerde gast? iemand in je studentenhuis? Of op een totaal ander adres? Je bent een beetje vaag
Oud 28-03-2011, 17:25
Martiño
Martiño is offline
Ik denk dat er hier "persoon" mee wordt bedoeld.

Het is volgensmij de verantwoordelijkheid van de verkoper dat de bestelling goed aankomt. De bezorger (pakketdienst dus) dient er zorg voor te dragen dat het pakketje aan de juiste persoon wordt geleverd. Indien jij de levering niet goed of beschadigd ontvangt, moet je dat melden bij de verkoper die vervolgens zorg moet dragen dat jij het wel krijgt (of je geld terug krijgt), en die moet vervolgens zelf de schade bij de bezorger verhalen. Daarnaast is het niet netjes van de persoon die het pakketje heeft aangenomen dat hij het heeft opengemaakt.
Oud 28-03-2011, 17:34
Verwijderd
Je hebt het recht om de koop binnen 7 werkdagen na ontvangst te ontbinden. Je kan het keyboard dan gewoon terugsturen en dan krijg je je geld terug.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2011, 20:24
gamebro
gamebro is offline
Citaat:
Hoe bedoel je aan een verkeerde gast? iemand in je studentenhuis? Of op een totaal ander adres? Je bent een beetje vaag
totaal ander adress(maar well in de buurt), maar ik ken toevallig veel mensen en heb via via gehoord dat hij toevallig een dure keyboard en muis had gekregen
Met citaat reageren
Oud 28-03-2011, 22:30
Verwijderd
Citaat:
totaal ander adress(maar well in de buurt), maar ik ken toevallig veel mensen en heb via via gehoord dat hij toevallig een dure keyboard en muis had gekregen
En toevallig stond daar jou adres en naam op, erg vaag dat die gozer dat zomaar uitpakt en het als cadeautje ziet

Maar je hebt bij koop op afstand altijd het recht om het zonder opgaaf van reden retour te zenden (binnen 7 dagen, geloof ik), dus dat zou ik als ik jou was gewoon doen. Heb je geen gezeur met uitleggen dat het pakketje verkeerd was bezorgd enzo, maar ben je er dus wel vanaf. De verpakking moet dan wel onbeschadigd zijn, dus als die gozer iets heeft open gescheurd oid, dan kan het niet, en dan zou ik als ik jou was dus wél gaan klagen over het feit dat het niet goed is afgeleverd; de verkoper is er verantwoordelijk voor dat het pakketje bij jou komt. Laat je dus niet afschepen met;'daarvoor moet u bij TNT zijn!', want dat is onzin; TNT heeft misschien een fout gemaakt, maar daar heb jij niets mee te maken, de verkoper moet het met TNT oplossen en dat staat los van jou. Jij hoort gewoon te krijgen wat je hebt besteld of je geld terug.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2011, 22:46
Verwijderd
Citaat:
En toevallig stond daar jou adres en naam op, erg vaag dat die gozer dat zomaar uitpakt en het als cadeautje ziet

Maar je hebt bij koop op afstand altijd het recht om het zonder opgaaf van reden retour te zenden (binnen 7 dagen, geloof ik), dus dat zou ik als ik jou was gewoon doen. Heb je geen gezeur met uitleggen dat het pakketje verkeerd was bezorgd enzo, maar ben je er dus wel vanaf. De verpakking moet dan wel onbeschadigd zijn, dus als die gozer iets heeft open gescheurd oid, dan kan het niet, en dan zou ik als ik jou was dus wél gaan klagen over het feit dat het niet goed is afgeleverd; de verkoper is er verantwoordelijk voor dat het pakketje bij jou komt. Laat je dus niet afschepen met;'daarvoor moet u bij TNT zijn!', want dat is onzin; TNT heeft misschien een fout gemaakt, maar daar heb jij niets mee te maken, de verkoper moet het met TNT oplossen en dat staat los van jou. Jij hoort gewoon te krijgen wat je hebt besteld of je geld terug.
De verpakking hoeft niet onbeschadigd te zijn hoor. De verpakking mag niet meer beschadigd zijn dan redelijkerwijs nodig was om het product te testen. (En dat is zelfs nog redelijk streng genomen)
Met citaat reageren
Oud 28-03-2011, 23:17
ganralph
ganralph is offline
Je kunt inderdaad de koop wellicht nog ontbinden, maar zoals Martino zegt is het niet jouw schuld (of verantwoordelijkheid) dat jij het product niet in goede staat hebt ontvangen. Persoonlijk zou ik daar contact over opnemen met het bedrijf.
Oud 28-03-2011, 23:21
gamebro
gamebro is offline
Citaat:
Je kunt inderdaad de koop wellicht nog ontbinden, maar zoals Martino zegt is het niet jouw schuld (of verantwoordelijkheid) dat jij het product niet in goede staat hebt ontvangen. Persoonlijk zou ik daar contact over opnemen met het bedrijf.
yup gedaan, hij heeft klacht ingedient bij de postbedrijf

nu ik zo denk was het miscien beter als ik zelf niet achterna het pakketje geweest was...maja er is voor getekend en het was niet mijn handtekening die er op sta
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten