![]() |
Verlegen + hopeloos
Hee mensen,
Ik ben een meisje van bijna 15 jaar, en super verlegen. Ik zou wel heel graag een vriendje willen, en als ik verliefd ben, dan ben ik ook echt wel heel erg verliefd, maar ik durf nooit iemand aan te spreken. Wat moet ik doen!? Help!! xx Daphne |
Klinkt misschien stom, maar wilt niemand mij helpen?:$
|
Het is een forum, geen msn of chatbox.
|
Mensen toch aanspreken.
|
Mensen aanspreken ja, en zo ga je eraan 'wennen' om minder verlegen te zijn. En verder gewoon met die jongen een praatje maken? Ga gewoon naar hem toe, en begin een gesprek met hem.
|
hej wat is je msn, mischien kan ik je helpen?
|
en als je dus gwoon niet naar iemand teo durft te stappen?:$. Ik verzamel wel de moed, maar dan lukt eht gewoon niet.
|
Wat vind je moeilijk dan? Het moment waarop je voor het eerst contact moet maken ofzo?
|
Eh ja...
|
Dit ken ik, zo was ik eerst ook met meiden hoor! Je moet proberen een aardige jongen te vinden en daarmee veel te praten. Zo krijg je meer zelfvertrouwen en durf je ook met steeds meer jongens te praten. Tot je uiteindelijk durft om met de jongen die je leuk vindt een babbeltje te maken. Geloof me ik was eerst ook suuuperzenuwachtig met mijn eerste gesprek met het meisje waar ik verliefd op ben, maar ik had met dat gesprek er wel voor gezorgt dat ik samen met een aantal vriendinnen van haar naar haar gitaarvoorstelling ging en dat ik binnenkort bij haar op gitaarles ga. Probeer dus eerst een beetje de hobby's te vinden die jullie gemeen hebben, dan kan je later daarmee een soort "afspraakjee" maken (date! :D) succes~!
PS: Zodra je met die jongen gepraat hebt, zul je je steeds meer op je gemak bij hem voelen naarmate je meer met hem praat. (tenminste, dat was zo met mij ;)) |
Nou weetje, kijk ik had dus een jongen waar ik stapel gek op was, en ik dat verteld, zegt hij, ik val niet op meisjes. Nu zijn we dus wel hele goede vrienden, maar alle moed is totaal weer weg.
|
Toch grappig dat mensen op dit forum altijd posten: ''Ik ben bijna 15'' of ''Ik ben bijna 13'' etc.. :P
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ooh dit komt me toch eens bekend voor:0
zodra ik verliefd was, en vaak is het dan nog een vriend van me ook*die in m vriendengroep zit*.. dat was altijd een beschamend moment.. Ik dacht altijd, fack mn zelfvertrouwen dit moet er gewoon uit.. *ik ben zo, dat ik het niet voor me kan houdenvoor diegene* en dan floepte het er alweer uit.. Ik heb bij al die momenten gedacht, dat het verkeerd aankwam.. Helemaal niet.. Ze namen het goed op, en vonden het niet erg.. Helemaal niet raar ofzo.. Ze zeiden, liefde is het beste wat je overkomenkan, hoe moeilijk het is, ooit zal diegene het toch te weten komen.. Met die jongens ben ik nog beter bevriend geraakt daardoor ook nog:0 Iig: Het is altijd moeilijk, het diegene te zeggen, omdat je denkt dat je zal falen.. ik ken het niet anders, dat ze me gewoon nog als eengoede vriendin zagen.. soms dacht ik ook nog.. Wat benik gek geweest o die kerl:0 ben ik ff blij dat we gewoonvrienden zijn.. je moet zien zelfvertrouwen te krijgen.. BIj jou is dat er niet echt.. daardoor ben je ook onzeker.. zoek jongens als vrienden, en praat lekker met ze, spreek met ze af.. niet alleenmeisjes kunnen goede vrienden zijn. ook jongens kunnen heeel goed praten, serieus zijn. Kortom, ga met jongens om, je ziet zelf hoe jongens in elkaar steken, en wie weet dat er eenvan die vrienden jou ook wel leukvind;) |
w00t eenhele lap tekst:0
Wat vergetenxD Succes:p ooooh ben ik raarxd |
Je bent anders, omdat ieder uniek is.
|
Een/Twee jaartje(s) geleden had ik precies hetzelfde probleem. Maar ik had dit niet alleen op het gebied 'verliefdheid', maar ook in het algemeen. Mijn zelfvertrouwen was helemaal gekeldert (+ dat ik ontzettend verlegen was).
Op gegeven moment ben ik blijven zitten en kwam ik in een klas waar ik één iemand kende, dus ik werd als het ware in het diepe gegooid. Maar dit heeft voor mij echt gewerkt, het ging steeds beter en beter. En nu ben ik op een punt dat mijn zelfvertrouwen 100% is en ik iedereen durf aan te spreken enzovoorts. Mijn advies: Ga veel naar plekken waar je amper/nooit komt en begin eens wat gesprekjes. En niemand is hopeloos, iedereen is uniek op zijn of haar eigen manier. Succes :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:10. |