![]() |
[3ds max] Welk boek is goed voor beginners?
Weet een van jullie een goed boek om te beginnen met 3ds max te leren? :) Ik heb er nu wel eentje gezien, en die is rond de 1000 pagina's groot en je krijgt er een Cd-rom bij.
Mijn vraag is nu dus eigenlijk, welk boek is goed voor beginnelingen om 3da max te leren :)? Ps: Heb het maar op S&M omdat het boek over een programma gaat :) |
Hehe, 'k dacht nie dat er hier ook 3ds artisten rondhingen :-)
btw 3D Studio Max R5 is zich de wereld aan het verspreiden ;-) Een boek voor beginners? Wel ik ben begonnen met dit boek: Titel: 3D Studio Max R3 Reeks: Werken met... Uitgegever: Sybex ISBN: 90-4190-546-4 Prijs: Bfr 1780 (/40 = 45€) Aantal Pag: 624 (met inhoudstafel en index) Dat boek heeft mij door middel van een uitgebreide tutorial echt de basis gelegd voor 3d studio. Als je een boek voor beginners zoekt, dan is deze hem zeker! :-) |
mjah, maar dasd vasn een nog lagere versie toch? EN wie weet wordt straks met 5 de interface veranderd..
Maybe kan ik ook wel ff wachten op 5 :) en die dan gaan uitspitten :) Maar denk dat als ik 4.2 goed uitspit ik 5 ook al een groot deel zal begrijpen. Btw, dat boek waar ik het over had is 3ds max bible. :) |
Da boek werkt evengoed voor 3Ds R4.2 ;)
de interface zal nie veranderen... allez zo heb ik toch begrepen uit de previews ervan... |
bij 3DSMAX zit tevens een uitstekende Tutorial die ik ooit eens heb doorgeploegt , hij's wel lichtelijk kaal en wat ervaring vantevoren is wel vereist (zelf met lightwave veel geknutselt) maar die is wel redelijk maar verre van alles omvattend.
Overigens, je moet dan wel de Documentation CD hebben van 3DSMAX wat ik betwijfel :> |
3D max..... :D
Wat vind je nou zo fijn aan max? En waarom wil je dat leren? |
Ik gok:
|
Citaat:
|
Citaat:
Mijn grote nadeel uit max is weinig resultaat in een ruim tijdsbestek, wat wil zeggen dat de workflow slecht is en er zeeen van opties/menu's zijn. Animatie films worden vooral (naar jou voorbeeld) met maya (ice age) en toy story (pixar) gedaan door eige software (marionette heet het van Pixar), het maken van filmpjes voor games of gewoon al modellen komt neer op het zo min mogelijk gebruiken van polygonen (tri of quad), en dit is vrijwel met elk pakket te halen... 3D max is niet perfect(elk pakket heeft zn voor- nadelen), verre van dat. |
Citaat:
ow en 3ds is nog altijd de grote naam als het draait om 3d programma's, natuurlijk zijn maja en al de rest ook wel grote concurenten maar zoals jdiezrequejo zegt heeft hij 't eerste gehoord van 3ds... |
Citaat:
|
Ben er ook sinds kort (paar weekjes) mee begonnen. Heb geen boek en ga er ook geeneen aanschaffen denk ik (zo jah, dan wordt het voor mn studie :)). Met die documentatie CD van 3Dsmax4 kun je ook la een ver eind komen (step-by-step tutorials mbt de mogelijkheden van het programma)...
Alleen nu ben ik aan het proberen een edited mesh te skinnen. Maar het wil maar niet lukken :( Texturen renderen niet goed op de mesh, waarschijnlijk omdat ik de foute methode gebruik. Dus als iemand mij in dit topic een beetje kan uitleggen wat de verschillende skinmogelijkheden zijn (uvw mapping, uvw unwrap enz) en een globaal overzicht geeft van hoe ik te werk moet gaan? :) Ik heb trouwens al wel veel gezocht naar tutorials en help sites, maar geen van deze bevat echte de juiste antwoorden op mijn vragen... Tnx alvast :) |
Citaat:
Alleen voor games wordt max vaak gebruikt, en voor films wordt het ook welleens gebruikt. Dat het de grootste naam draagt slaat nergens op, dat ligt puur per categorie... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:25. |