Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-08-2002, 12:20
Verwijderd
Weet een van jullie een goed boek om te beginnen met 3ds max te leren? Ik heb er nu wel eentje gezien, en die is rond de 1000 pagina's groot en je krijgt er een Cd-rom bij.
Mijn vraag is nu dus eigenlijk, welk boek is goed voor beginnelingen om 3da max te leren ?

Ps: Heb het maar op S&M omdat het boek over een programma gaat
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-08-2002, 02:33
Blue Fire
Blue Fire is offline
Hehe, 'k dacht nie dat er hier ook 3ds artisten rondhingen :-)

btw 3D Studio Max R5 is zich de wereld aan het verspreiden ;-)

Een boek voor beginners?

Wel ik ben begonnen met dit boek:

Titel: 3D Studio Max R3
Reeks: Werken met...
Uitgegever: Sybex
ISBN: 90-4190-546-4
Prijs: Bfr 1780 (/40 = 45€)
Aantal Pag: 624 (met inhoudstafel en index)

Dat boek heeft mij door middel van een uitgebreide tutorial echt de basis gelegd voor 3d studio. Als je een boek voor beginners zoekt, dan is deze hem zeker! :-)
Oud 12-08-2002, 11:42
Verwijderd
mjah, maar dasd vasn een nog lagere versie toch? EN wie weet wordt straks met 5 de interface veranderd..
Maybe kan ik ook wel ff wachten op 5 en die dan gaan uitspitten Maar denk dat als ik 4.2 goed uitspit ik 5 ook al een groot deel zal begrijpen.

Btw, dat boek waar ik het over had is 3ds max bible.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2002, 00:47
Blue Fire
Blue Fire is offline
Da boek werkt evengoed voor 3Ds R4.2
de interface zal nie veranderen... allez zo heb ik toch begrepen uit de previews ervan...
Oud 17-08-2002, 15:20
L@CuTu$
L@CuTu$ is offline
bij 3DSMAX zit tevens een uitstekende Tutorial die ik ooit eens heb doorgeploegt , hij's wel lichtelijk kaal en wat ervaring vantevoren is wel vereist (zelf met lightwave veel geknutselt) maar die is wel redelijk maar verre van alles omvattend.

Overigens, je moet dan wel de Documentation CD hebben van 3DSMAX wat ik betwijfel :>
Oud 17-08-2002, 16:54
TAFKAB
TAFKAB is offline
3D max.....
Wat vind je nou zo fijn aan max? En waarom wil je dat leren?
Met citaat reageren
Oud 17-08-2002, 18:56
Blue Fire
Blue Fire is offline
Ik gok:
  • Omdat met 3D Studio werkelijk een hele eigen wereld kan gemaakt worden.

3D Studio is echt handig voor lay-outs te maken van bv websites.

Animatiefilmpjes zoals in Warcraft 3 of films zoals Ice Age of Toy Story worden met een soortgelijk (misschien wel hetzelfde) programma gemaakt.

Het is een perfect programma om de wereld van 3D mee te verkennen.

Games, games games :-)

enzovoort
Oud 17-08-2002, 19:45
Verwijderd
Citaat:
TAFKAB schreef:
3D max.....
Wat vind je nou zo fijn aan max? En waarom wil je dat leren?
Omdat ik gewoon iets met 3d wil doen. 3ds max heb ik dan gewoon ook als eerst gehoord toen ik er mij in verdiepte, nu heb ik het dan ook en wi ik mij er graag verderin verdiepen met hulp vane en boek, want zelf lukt het niet zo
Met citaat reageren
Oud 17-08-2002, 20:09
TAFKAB
TAFKAB is offline
Citaat:
Blue Fire schreef:
Ik gok:
  • Omdat met 3D Studio werkelijk een hele eigen wereld kan gemaakt worden.

3D Studio is echt handig voor lay-outs te maken van bv websites.

Animatiefilmpjes zoals in Warcraft 3 of films zoals Ice Age of Toy Story worden met een soortgelijk (misschien wel hetzelfde) programma gemaakt.

Het is een perfect programma om de wereld van 3D mee te verkennen.

Games, games games :-)

enzovoort
Eigen wereld kan met elk (3D) pakket, alles wat je op somde kan met een ander pakket, de een wat handiger dan de ander.
Mijn grote nadeel uit max is weinig resultaat in een ruim tijdsbestek, wat wil zeggen dat de workflow slecht is en er zeeen van opties/menu's zijn.
Animatie films worden vooral (naar jou voorbeeld) met maya (ice age) en toy story (pixar) gedaan door eige software (marionette heet het van Pixar), het maken van filmpjes voor games of gewoon al modellen komt neer op het zo min mogelijk gebruiken van polygonen (tri of quad), en dit is vrijwel met elk pakket te halen...
3D max is niet perfect(elk pakket heeft zn voor- nadelen), verre van dat.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2002, 22:54
Blue Fire
Blue Fire is offline
Citaat:
TAFKAB schreef:

Eigen wereld kan met elk (3D) pakket, alles wat je op somde kan met een ander pakket, de een wat handiger dan de ander.
Mijn grote nadeel uit max is weinig resultaat in een ruim tijdsbestek, wat wil zeggen dat de workflow slecht is en er zeeen van opties/menu's zijn.
Animatie films worden vooral (naar jou voorbeeld) met maya (ice age) en toy story (pixar) gedaan door eige software (marionette heet het van Pixar), het maken van filmpjes voor games of gewoon al modellen komt neer op het zo min mogelijk gebruiken van polygonen (tri of quad), en dit is vrijwel met elk pakket te halen...
3D max is niet perfect(elk pakket heeft zn voor- nadelen), verre van dat.
Mmmh, ja ik bedoelde eigenlijk globaal 3d progs... niet zozeer 3ds alleen

ow en 3ds is nog altijd de grote naam als het draait om 3d programma's, natuurlijk zijn maja en al de rest ook wel grote concurenten maar zoals jdiezrequejo zegt heeft hij 't eerste gehoord van 3ds...
Oud 17-08-2002, 22:55
Blue Fire
Blue Fire is offline
Citaat:
kretarus schreef:
nijntje in de sneeuw.....

Zeer goed boek....
Oud 18-08-2002, 00:52
Verwijderd
Ben er ook sinds kort (paar weekjes) mee begonnen. Heb geen boek en ga er ook geeneen aanschaffen denk ik (zo jah, dan wordt het voor mn studie ). Met die documentatie CD van 3Dsmax4 kun je ook la een ver eind komen (step-by-step tutorials mbt de mogelijkheden van het programma)...

Alleen nu ben ik aan het proberen een edited mesh te skinnen. Maar het wil maar niet lukken Texturen renderen niet goed op de mesh, waarschijnlijk omdat ik de foute methode gebruik. Dus als iemand mij in dit topic een beetje kan uitleggen wat de verschillende skinmogelijkheden zijn (uvw mapping, uvw unwrap enz) en een globaal overzicht geeft van hoe ik te werk moet gaan?

Ik heb trouwens al wel veel gezocht naar tutorials en help sites, maar geen van deze bevat echte de juiste antwoorden op mijn vragen...

Tnx alvast
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 09:11
TAFKAB
TAFKAB is offline
Citaat:
Blue Fire schreef:

Mmmh, ja ik bedoelde eigenlijk globaal 3d progs... niet zozeer 3ds alleen

ow en 3ds is nog altijd de grote naam als het draait om 3d programma's, natuurlijk zijn maja en al de rest ook wel grote concurenten maar zoals jdiezrequejo zegt heeft hij 't eerste gehoord van 3ds...
Onder de n00bs ja, als het gaat om het "makkelijk"te leren pakket is het meestal Max, maar dat je zegt dat het het populairste pakket is is hele grote bullshit!!
Alleen voor games wordt max vaak gebruikt, en voor films wordt het ook welleens gebruikt.
Dat het de grootste naam draagt slaat nergens op, dat ligt puur per categorie...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten