Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Muziek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=29)
-   -   Eerste concert (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1836029)

Rentam 14-06-2011 17:41

Eerste concert

Hoe oud waren jullie toen jullie voor het eerst naar een concert gingen?
Ik wil nl heel graag naar een concert, maar dat mag niet van mijn ouders. Ik ben 14 jaar (bijna 15).
En hoe lang duurt een gemiddeld concert, want bij veel concerten staat de eindtijd er niet bij..
Maar mijn ouders zijn best streng met dit soort dingen, ik mag bv ook geen vuurwerk afsteken. Ze gingen ook zeuren toen ik een vriendin had..

Alvast bedankt voor de reacties (:

Reverend 14-06-2011 17:49

Ik was geloof ik net 14 toen ik naar mijn eerste echte concert ging. Meestal duurt een optreden van een artiest (hangt er ook een beetje vanaf naar wat voor concert je gaat natuurlijk) 3 kwartier tot een uur. Daarna spelen vaak andere bandjes of wordt een dj neergezet die het de rest van de avond levend houdt.

Maar als je dus alleen naar het concert zou gaan zou je snel klaar zijn. En je moet tegen je ouders zeggen dat ze niet zo moeten bitchen.

Secret Agent 14-06-2011 18:18

Mijn eerste concert was geloof ik toen ik vijftien was, in de HMH. Met mijn ouders :D Daarvoor wel hier en daar wat plaatselijke bandjes gezien, maar dat telt volgens mij toch niet echt. Vanaf toen ga ik eigenlijk wel twee keer per jaar naar een groot concert. Het heeft bij mij overigens altijd gescheeld dat ik vrijwel altijd met oudere mensen ging, minstens drie jaar ouder. Stelde mijn ouders meestal wel gerust.

De meeste concerten die ik tot nu toe heb gezien, hadden een vrij kort voorprogramma (een half uurtje tot een uur), en de hoofdact stond dan ongeveer anderhalf tot twee en een half uur op het podium.

Rentam 14-06-2011 18:45

Citaat:

Reverend schreef: (Bericht 31676514)
Ik was geloof ik net 14 toen ik naar mijn eerste echte concert ging. Meestal duurt een optreden van een artiest (hangt er ook een beetje vanaf naar wat voor concert je gaat natuurlijk) 3 kwartier tot een uur. Daarna spelen vaak andere bandjes of wordt een dj neergezet die het de rest van de avond levend houdt.

Maar als je dus alleen naar het concert zou gaan zou je snel klaar zijn. En je moet tegen je ouders zeggen dat ze niet zo moeten bitchen.

Bedankt voor je snelle reactie (:
Als ik dat tegen mijn ouders zeg dan ben ik lang niet jarig denk ik :p

Daantjerr 14-06-2011 21:03

Ik ging voor het eerst naar een concert toen ik twaalf was. Alleen, Ahoy Rotterdam, maar wel zitplaatsen (anders was ik niet alleen geweest, aangezien iedereen die ik kende stond). Tot nu toe duurden alle concerten waar ik geeft ben trouwens ongeveer anderhalf uur, maar dat is dan enkel het optreden van de hoofdact. Het voorprogramma/ombouwen komt daar dus nog bij.

Silvano08 15-06-2011 06:17

Nog nooit écht naar een concert geweest ...

Draaideurpoes 15-06-2011 07:42

Mijn eerste concert was in de HMH toen ik 14 was, duurde niet zo heel lang en mn ouders brachten me en haalden me op enzulks. Haha zeuren ze als je een vriendin hebt? Je bent 14, op die leeftijd is het gezond als je aan het andere geslacht gaat denken :D gekke mensen die ouders van je.

Little Phoebe 15-06-2011 17:10

Toen ik 18 was, maar daarvoor had ik niet echt behoefte om naar een concert te gaan. Festivals wel, mocht naar Pinkpop toen ik 16 was (onder voorwaarde dat mijn beste vriend mee zou gaan, maar die had examens, dus helaas). Parkpop is hier, daar mocht ik alleen heen toen ik 14 was, volgens mij.

Concert duurt ongeveer 3 kwartier - anderhalf uur. Zonder voorprogramma, that is.

En over je ouders: Als jij laat zien dat je verantwoordelijkheid kan nemen voor je acties, netjes op tijd thuis komt, netjes je huiswerk en klusjes in huis doet, worden ze al snel makkelijker. Maar je bent 14, en voor jou is dat heel volwassen, maar voor je ouders nog niet. En als je graag naar een concert wil, leg al je plannen dan voor aan je ouders, ga niet stiekem lopen doen of dingen lopen verdraaien, want dan vertrouwen ze je nooit meer. Leg gewoon uit wat voor concert het is, hoe je daar van plan was te komen en ook hoe je weer naar huis komt, hoe laat dat ongeveer is, met wie je haat, dat soort dingen.

Chicka Little 16-06-2011 05:53

Moet nog komen.

gothboy 10-07-2011 03:33

ben nog maar naar 1 concert geweest...(de rest festivals)
begint rondt 10 en is gedaan om 12 (in geval van 1 band)... na drink eindigt ergens op een bankje met je niew lief;)
festivals dren een paar dagen maar zijn leker( dan kan je nieuwe vriendin nog eens zien é) ;)

Diamera 10-07-2011 14:58

Nog nooit geweest, en ook niet op festivals.

FluffyKitten 10-07-2011 21:28

Eerste en enige was Geenday, toen ik dat nog leuk vond... op mn... euhm 15de denk ik.
en het duurt 2 uur. ongeveer dan :P

Hakuna 14-07-2011 17:40

Pinkpop in het jaar ???? Waar ze nog houten bierkratten hadden met glazen bierflessen, Hell Angels rondliepen met motorkettingen, beveiliging bestond uit houten schuttingen en vrijwilligers met honden, geen cameratoezicht, kampvuren en tentjes bij de mensen op straat voor de deur, Samson shag de hoofdsponser was, Skoll bier werd geschonken, bezoekers naakt rondliepen over het festival terrein, sintelbaan die een grote zwarte moddermasse werd na een regenbui, polaroid fotocamera's, bezoekers (ik) die met grote wijde zwarte hand gebreide truien rondliep.

Reverend 14-07-2011 17:55

Het is vooral belangrijk wat voor kleren je aan had bij je eerste concert.

DAH 16-07-2011 01:29

Als het North Sea Jazz Festival telt als een concert, dan was het deze maand de eerste keer dat ik naar een concert ben geweest.

sls 21-07-2011 14:04

ehm, volgens mij was ik 10 of 11 toen ik in ahoy naar de eagles ging..

NameYourself 17-08-2011 17:51

Mijn eerste concert was toen ik 13 was, dus vorig jaar. Op dat moment was U2 mijn favoriete groep dus nam mijn vader me mee naar dat concert (in het koning boudewijn stadion in Belgie) Het was gigantisch groot, er waren 70000 mensen en we stonden helemaal aan de voorste sectie van het podium. :) Ik raad je wel aan om niet meteen met het allergrootste te beginnen, want dat kan een beetje raar zijn, ook is het belangrijk om goed te eten voordat je naar het concert gaat, want ik had die dag niet gegeten en werd tijdens het voorprogramma heel duizelig, dus we zijn toen frieten gaan halen. :P

Flaab123 18-08-2011 05:33

Mijn eerste was Pinkpop dit jaar :D, we waren speciaal voor Coldplay gegaan aangezien ik daar een huge fan van ben, maar we hebben er ook nog simple plan gezien!
Ik ben ook nog naar parkpop gegaan, dat was wel koel, maar er kwamen natuurlijk niet veel beroemde bands dus vond ik dat wat minder.
Kga dan wss volgend jaar naar Lowlands, voorderest moet ik nog even kijken

Rosaaaxx- 18-08-2011 12:32

Ik ben dit jaar naar de Toppers geweest in de ArenA, met mn moeder en zussen

honkballertje 19-08-2011 07:39

Citaat:

Rosaaaxx- schreef: (Bericht 31864105)
Ik ben dit jaar naar de Toppers geweest in de ArenA, met mn moeder en zussen

De Toppers -O-

Bright Blue 19-08-2011 09:05

Citaat:

honkballertje schreef: (Bericht 31865216)
De Toppers -O-

Niet zo offtopic posten forumbaasje. :bloos:

Toen ik 13 was ging ik voor het eerst naar een concert, met een vriendin van mij. Was het vetste concert ooit, in Utrecht, tivoli, naar een concert van Maria Mena. Geen idee hoe lang het duurde. :P

SkyXSun 19-08-2011 22:11

Ik heb mijn eerste optreden in juli gehad, Bruno Mars:D
Het was echt geweldig, ik was alleen met een vriendin.
Best spannend, want ik moest dus alleen met de trein naar Amsterdam (ik woon in limburg.)
Maarja, ik woon dus heel dicht bij het Pinkpop terein, dus eigenlijk wil ik volgend jaar daar heel graag heen :D

GOLD 11-09-2011 18:22

Ik ben nog nooit naar een concert geweest, was het wel van plan, namelijk de jonas brothers in 2009 maar ik kon toen zelf niet want op de datum van de concert ging mijn opa een groot feest geven in een zaal en hij werd 70, maarja als ze weer komen ga ik zeker wel, of als Bruno Mars weer gaat komen of Selena Gomez of Black Eyed Peas, ach ja er zijn zoveel op te noemen...

Thomas. 11-09-2011 19:42

Ik was 13, en ik vind dat jouw ouders te streng voor je zijn

Reverend 12-09-2011 09:47

Citaat:

GOLD schreef: (Bericht 31917845)
Ik ben nog nooit naar een concert geweest, was het wel van plan, namelijk de jonas brothers in 2009 maar ik kon toen zelf niet want op de datum van de concert ging mijn opa een groot feest geven in een zaal en hij werd 70, maarja als ze weer komen ga ik zeker wel, of als Bruno Mars weer gaat komen of Selena Gomez of Black Eyed Peas, ach ja er zijn zoveel op te noemen...

Waar opa's wel niet goed voor zijn.

GOLD 14-09-2011 19:10

Citaat:

Reverend schreef: (Bericht 31919762)
Waar opa's wel niet goed voor zijn.

Tja je wordt maar 1x 70 :D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:03.