![]() |
Pompen
Hy iedereen kheb een vraagje.
Ik ben 13 jaar en druk mezelf regelmatig op maar zou graag willen weten of dit slecht is voor de groei? |
Ik vermoed dat, wanneer je uitlegt wat je met pompen bedoelt, je meer reacties krijgt.
|
Citaat:
|
Ik zou niet weten waarom dat slecht voor je zou zijn, eigenlijk.
|
Mwoah, echt slecht is het niet voor de groei, alhoewel er wel wat minieme gevolgen kunnen zijn...
Mag ik vragen hoe oud je bent? |
Er staat dat ie 13 jaar is.
Als het niet overdreven veel gebeurt, kan het weinig kwaad. Zoals met alles eigenlijk. :) Maar waarom wil je het eigenlijk? |
Citaat:
|
dit past beter op sport.
overigens geldt dat alle beweging die je doet met je eigen lichaamsgewicht (dus rennen en opdrukken enzo) niet schadelijk zijn voor je lijf. Je lichaam is ervoor gemaakt om zulke krachten aan te kunnen. |
opdrukken/pompen is gewoon ok om te doen. Heeft geen negatieve invloeden op je groei. Of je er veel mee gaat bereiken is vanzelfsprekend nummer 2, maar dat is dan weer afhannkelijk van wat je ermee wilt bereiken (gewoon omdat het leuk is, of omdat je serieus wilt trainen?)
|
Op 13 jarige leeftijd heeft zoiets totaal geen nut, maar het zal niet slecht voor je zijn. Als je maar niet met gewichten in de weer gaat, dat kan nog wel eens problemen geven.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
dat zal ik sowieso niet aanraden op je 13e. ga dan maar gewoon lekker push-ups en sit-ups doen.
|
Citaat:
|
Citaat:
Als je iemand van zijn leeftijd alle drugs die moderne bodybuilders gebruiken, ja. Maar ik denk dat een geremde groei dan het minste van zijn problemen zal zijn. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:03. |