Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Vrije tijd (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=31)
-   -   Pompen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1836095)

Braaamtje 15-06-2011 15:21

Pompen

Hy iedereen kheb een vraagje.
Ik ben 13 jaar en druk mezelf regelmatig op maar zou graag willen weten of dit slecht is voor de groei?

Secret Agent 15-06-2011 15:34

Ik vermoed dat, wanneer je uitlegt wat je met pompen bedoelt, je meer reacties krijgt.

Braaamtje 15-06-2011 15:40

Citaat:

Secret Agent schreef: (Bericht 31679842)
Ik vermoed dat, wanneer je uitlegt wat je met pompen bedoelt, je meer reacties krijgt.

opdrukken, pompen is dialect.

Secret Agent 15-06-2011 15:56

Ik zou niet weten waarom dat slecht voor je zou zijn, eigenlijk.

Silvano08 16-06-2011 06:10

Mwoah, echt slecht is het niet voor de groei, alhoewel er wel wat minieme gevolgen kunnen zijn...
Mag ik vragen hoe oud je bent?

Lusi 16-06-2011 10:53

Er staat dat ie 13 jaar is.

Als het niet overdreven veel gebeurt, kan het weinig kwaad. Zoals met alles eigenlijk. :) Maar waarom wil je het eigenlijk?

Silvano08 16-06-2011 21:21

Citaat:

Lusi schreef: (Bericht 31682722)
Er staat dat ie 13 jaar is.

Als het niet overdreven veel gebeurt, kan het weinig kwaad. Zoals met alles eigenlijk. :) Maar waarom wil je het eigenlijk?

Hmm.. niet goed gelezen :facepalm:

Pluis 16-06-2011 21:34

dit past beter op sport.

overigens geldt dat alle beweging die je doet met je eigen lichaamsgewicht (dus rennen en opdrukken enzo) niet schadelijk zijn voor je lijf. Je lichaam is ervoor gemaakt om zulke krachten aan te kunnen.

honkballertje 16-06-2011 22:07

opdrukken/pompen is gewoon ok om te doen. Heeft geen negatieve invloeden op je groei. Of je er veel mee gaat bereiken is vanzelfsprekend nummer 2, maar dat is dan weer afhannkelijk van wat je ermee wilt bereiken (gewoon omdat het leuk is, of omdat je serieus wilt trainen?)

Qwerty333 17-06-2011 09:52

Op 13 jarige leeftijd heeft zoiets totaal geen nut, maar het zal niet slecht voor je zijn. Als je maar niet met gewichten in de weer gaat, dat kan nog wel eens problemen geven.

qandy 17-06-2011 10:34

Citaat:

honkballertje schreef: (Bericht 31685983)
opdrukken/pompen is gewoon ok om te doen. Heeft geen negatieve invloeden op je groei. Of je er veel mee gaat bereiken is vanzelfsprekend nummer 2, maar dat is dan weer afhannkelijk van wat je ermee wilt bereiken (gewoon omdat het leuk is, of omdat je serieus wilt trainen?)

opdrukken is een goede oefening om mee te beginnen als je nog niet goed getraind bent, het is niet zwar, simpel en er is makkelijk differentiatie in aan te brengen. Als je al spiermassa begint te ontwikkeln is het pas nuttig om over te gaan naar de grote apparaten. voor een 13-jarige is opdrukken een goede beginoefening.

honkballertje 17-06-2011 12:42

Citaat:

qandy schreef: (Bericht 31687007)
opdrukken is een goede oefening om mee te beginnen als je nog niet goed getraind bent, het is niet zwar, simpel en er is makkelijk differentiatie in aan te brengen. Als je al spiermassa begint te ontwikkeln is het pas nuttig om over te gaan naar de grote apparaten. voor een 13-jarige is opdrukken een goede beginoefening.

Mee eens. Maar afhankelijk van wat hij ermee wilt bereiken zal hij misschien wel ooit verder moeten gaan dan alleen opdrukken.

qandy 17-06-2011 14:50

dat zal ik sowieso niet aanraden op je 13e. ga dan maar gewoon lekker push-ups en sit-ups doen.

honkballertje 17-06-2011 16:54

Citaat:

qandy schreef: (Bericht 31687945)
dat zal ik sowieso niet aanraden op je 13e. ga dan maar gewoon lekker push-ups en sit-ups doen.

13 lijkt me ook vrij vroeg voor het betere werk. Er staat ook niet voor niet 'misschien ooit' in mn post hierboven ;). Maar dat ik dat voor een 13 jarige vrij vroeg vind is meer omdat ik denk dat ze moeite zullen hebben met het echt letten op de uitvoering ipv dat het slecht zou zijn voor de groei, want dat is in verschillende onderzoeken al ontkracht.

Snow. 29-06-2011 23:51

Citaat:

Qwerty333 schreef: (Bericht 31686899)
Op 13 jarige leeftijd heeft zoiets totaal geen nut, maar het zal niet slecht voor je zijn. Als je maar niet met gewichten in de weer gaat, dat kan nog wel eens problemen geven.

Onzin, je groei kan in geen enkele mate geremd worden door spieren, er komt gewoonweg niet genoeg testosteron vrij om zoveel spierweefsel te ontwikkelen.
Als je iemand van zijn leeftijd alle drugs die moderne bodybuilders gebruiken, ja.
Maar ik denk dat een geremde groei dan het minste van zijn problemen zal zijn.

Qwerty333 30-06-2011 01:27

Citaat:

Snow. schreef: (Bericht 31732765)
Onzin, je groei kan in geen enkele mate geremd worden door spieren, er komt gewoonweg niet genoeg testosteron vrij om zoveel spierweefsel te ontwikkelen.
Als je iemand van zijn leeftijd alle drugs die moderne bodybuilders gebruiken, ja.
Maar ik denk dat een geremde groei dan het minste van zijn problemen zal zijn.

Ik heb niets gezegd over geremde groei. Met problemen bedoel ik eigenlijk meer dat je een grote kans hebt dat je last van je gewrichten gaat krijgen ed omdat je lichaam daar niet op berekend is.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:03.