Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-06-2011, 15:21
Braaamtje
Braaamtje is offline
Hy iedereen kheb een vraagje.
Ik ben 13 jaar en druk mezelf regelmatig op maar zou graag willen weten of dit slecht is voor de groei?

Laatst gewijzigd op 15-06-2011 om 15:49. Reden: pompen is dialect^^
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-06-2011, 15:34
Verwijderd
Ik vermoed dat, wanneer je uitlegt wat je met pompen bedoelt, je meer reacties krijgt.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2011, 15:40
Braaamtje
Braaamtje is offline
Citaat:
Ik vermoed dat, wanneer je uitlegt wat je met pompen bedoelt, je meer reacties krijgt.
opdrukken, pompen is dialect.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2011, 15:56
Verwijderd
Ik zou niet weten waarom dat slecht voor je zou zijn, eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2011, 06:10
Silvano08
Silvano08 is offline
Mwoah, echt slecht is het niet voor de groei, alhoewel er wel wat minieme gevolgen kunnen zijn...
Mag ik vragen hoe oud je bent?
Met citaat reageren
Oud 16-06-2011, 10:53
Verwijderd
Er staat dat ie 13 jaar is.

Als het niet overdreven veel gebeurt, kan het weinig kwaad. Zoals met alles eigenlijk. Maar waarom wil je het eigenlijk?
Met citaat reageren
Oud 16-06-2011, 21:21
Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Er staat dat ie 13 jaar is.

Als het niet overdreven veel gebeurt, kan het weinig kwaad. Zoals met alles eigenlijk. Maar waarom wil je het eigenlijk?
Hmm.. niet goed gelezen
Met citaat reageren
Oud 16-06-2011, 21:34
Pluis
Pluis is offline
dit past beter op sport.

overigens geldt dat alle beweging die je doet met je eigen lichaamsgewicht (dus rennen en opdrukken enzo) niet schadelijk zijn voor je lijf. Je lichaam is ervoor gemaakt om zulke krachten aan te kunnen.
Oud 16-06-2011, 22:07
honkballertje
honkballertje is offline
opdrukken/pompen is gewoon ok om te doen. Heeft geen negatieve invloeden op je groei. Of je er veel mee gaat bereiken is vanzelfsprekend nummer 2, maar dat is dan weer afhannkelijk van wat je ermee wilt bereiken (gewoon omdat het leuk is, of omdat je serieus wilt trainen?)
Oud 17-06-2011, 09:52
Qwerty333
Qwerty333 is offline
Op 13 jarige leeftijd heeft zoiets totaal geen nut, maar het zal niet slecht voor je zijn. Als je maar niet met gewichten in de weer gaat, dat kan nog wel eens problemen geven.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2011, 10:34
Verwijderd
Citaat:
opdrukken/pompen is gewoon ok om te doen. Heeft geen negatieve invloeden op je groei. Of je er veel mee gaat bereiken is vanzelfsprekend nummer 2, maar dat is dan weer afhannkelijk van wat je ermee wilt bereiken (gewoon omdat het leuk is, of omdat je serieus wilt trainen?)
opdrukken is een goede oefening om mee te beginnen als je nog niet goed getraind bent, het is niet zwar, simpel en er is makkelijk differentiatie in aan te brengen. Als je al spiermassa begint te ontwikkeln is het pas nuttig om over te gaan naar de grote apparaten. voor een 13-jarige is opdrukken een goede beginoefening.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2011, 12:42
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
opdrukken is een goede oefening om mee te beginnen als je nog niet goed getraind bent, het is niet zwar, simpel en er is makkelijk differentiatie in aan te brengen. Als je al spiermassa begint te ontwikkeln is het pas nuttig om over te gaan naar de grote apparaten. voor een 13-jarige is opdrukken een goede beginoefening.
Mee eens. Maar afhankelijk van wat hij ermee wilt bereiken zal hij misschien wel ooit verder moeten gaan dan alleen opdrukken.
Oud 17-06-2011, 14:50
Verwijderd
dat zal ik sowieso niet aanraden op je 13e. ga dan maar gewoon lekker push-ups en sit-ups doen.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2011, 16:54
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
dat zal ik sowieso niet aanraden op je 13e. ga dan maar gewoon lekker push-ups en sit-ups doen.
13 lijkt me ook vrij vroeg voor het betere werk. Er staat ook niet voor niet 'misschien ooit' in mn post hierboven . Maar dat ik dat voor een 13 jarige vrij vroeg vind is meer omdat ik denk dat ze moeite zullen hebben met het echt letten op de uitvoering ipv dat het slecht zou zijn voor de groei, want dat is in verschillende onderzoeken al ontkracht.
Oud 29-06-2011, 23:51
Verwijderd
Citaat:
Op 13 jarige leeftijd heeft zoiets totaal geen nut, maar het zal niet slecht voor je zijn. Als je maar niet met gewichten in de weer gaat, dat kan nog wel eens problemen geven.
Onzin, je groei kan in geen enkele mate geremd worden door spieren, er komt gewoonweg niet genoeg testosteron vrij om zoveel spierweefsel te ontwikkelen.
Als je iemand van zijn leeftijd alle drugs die moderne bodybuilders gebruiken, ja.
Maar ik denk dat een geremde groei dan het minste van zijn problemen zal zijn.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2011, 01:27
Qwerty333
Qwerty333 is offline
Citaat:
Onzin, je groei kan in geen enkele mate geremd worden door spieren, er komt gewoonweg niet genoeg testosteron vrij om zoveel spierweefsel te ontwikkelen.
Als je iemand van zijn leeftijd alle drugs die moderne bodybuilders gebruiken, ja.
Maar ik denk dat een geremde groei dan het minste van zijn problemen zal zijn.
Ik heb niets gezegd over geremde groei. Met problemen bedoel ik eigenlijk meer dat je een grote kans hebt dat je last van je gewrichten gaat krijgen ed omdat je lichaam daar niet op berekend is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten