![]() |
Heb ik recht om naar havo te gaan?
Ik ben 16 jaar en in december 1994 geboren.
Ik heb op de basisschool groep 2 overgedaan en ik begin aankomend school jaar weer met mijn 3de schooljaar op de middelbare school. Dus ik ben 1x blijven zitten in de Basisschool en 1x in de middelbare. Ik heb de eerste 2 middelbare schooljaren in havo/vwo gezeten het 3de schooljaar deed ik vmbo-t en aankomend schooljaar ga ik het 3de jaar vmbo-t overdoen Mijn vraag nu is kan ik weer naar de havo? Zo ja kan ik na de 3de klas of na de 4de klas of na mijn vmbo-t exame naar de havo? Wat zijn mijn rechten? |
Nou volgens mij ligt dat aan je cijfers. Het is wel zo dat je na je vmbo examen naar havo toe mag. Alleen overstappen van 3 vmbo naar 3 havo kan volgens mij niet, aangezien je die nu over moet doen dus je cijfers niet hoog genoeg waren?
|
nou ik heb gewoon geen fuck gedaan dat die 2 schooljaren
maar als ik gewoon hoge cijfers haal dan mag ik naar de havo? ookal ben ik nu 16 jaar? en als ik na mijn vmbo-t exame naar de havo ga welke klas ga ik dan? |
Ja als jij hoge cijfers haalt mag je naar havo. Ik weet alleen niet precies wanneer dat overstap moment was of vmbo.
Maar als jij met goeie cijfers slaagt, ik dacht wel een 7 gemiddeld. Dan mag jij na je examen naar havo. Je stroomt wel in, in havo 4. Want havo 4 en 5 zijn de belangrijkste jaren voor het havo examen. |
Ech heel erg bedankt (:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
alleen op het havo hebben ze 4 profielen -cultuur en maatschappij -economie en maatschappijleer -natuur en gezondheid -natuur en techniek en die vakken hebben dus weer speciale eisen maar een e&m economie en maatschapijleer sluit goed aan op het vmbo alleen je krijgt wel weer geschiedenis en aardrijkskunde maar om naar de havo te gaan moet je wel TL doen en dus geen basis of kader |
Havo-3 = VMBO-t
dus na het behalen van je VMBO diploma mag je op de VAVO instromen in HAVO 4 |
Citaat:
En verder doet de TS ook vmbo-t, dus mag ze naar havo na vmbo-t. Wat ik bedoelde met goede cijfers, dat was bij ons wel een voorwaarde. Dat je gemiddeld een 7 moest staan met alle examencijfers. Maar dat hangt inderdaad van de school af waar je heen gaat, dus is het goed om daar even na te vragen wat voor extra eisen ze mogelijk hebben, zoals Em al zei(y) En je hoeft niet persé naar de VAVO hoor, mag ook een gewone middelbare school zijn ;) |
Citaat:
wel krijg je dan gratis schoolboeken (als dat nog steeds zo is) Citaat:
Opleiding X heeft een startkwalificatie; "VMBO-t", heb je VMBO-t dan heb je de startkwalificatie, het is om precies te zijn exact dezelfde startkwalificatie als voor een MBO-4 opleiding. |
http://zoeken.rechtspraak.nl/resultp...Weigering+havo
LJN: BO0450, Gerechtshof Arnhem , 200.045.778 :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Je kan van 3 T naar 4 havo als je een 8,5 gemiddeld staat voot alles :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:15. |