Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-07-2011, 21:51
Miss don't know
Miss don't know is offline
Ik ben 16 jaar en in december 1994 geboren.
Ik heb op de basisschool groep 2 overgedaan en ik begin aankomend school jaar weer met mijn 3de schooljaar op de middelbare school. Dus ik ben 1x blijven zitten in de Basisschool en 1x in de middelbare.
Ik heb de eerste 2 middelbare schooljaren in havo/vwo gezeten het 3de schooljaar deed ik vmbo-t en aankomend schooljaar ga ik het 3de jaar vmbo-t overdoen

Mijn vraag nu is kan ik weer naar de havo?
Zo ja kan ik na de 3de klas of na de 4de klas of na mijn vmbo-t exame naar de havo?
Wat zijn mijn rechten?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-07-2011, 21:56
honestsmile
honestsmile is offline
Nou volgens mij ligt dat aan je cijfers. Het is wel zo dat je na je vmbo examen naar havo toe mag. Alleen overstappen van 3 vmbo naar 3 havo kan volgens mij niet, aangezien je die nu over moet doen dus je cijfers niet hoog genoeg waren?
Met citaat reageren
Oud 18-07-2011, 22:17
Miss don't know
Miss don't know is offline
nou ik heb gewoon geen fuck gedaan dat die 2 schooljaren

maar als ik gewoon hoge cijfers haal dan mag ik naar de havo?
ookal ben ik nu 16 jaar?
en als ik na mijn vmbo-t exame naar de havo ga welke klas ga ik dan?
Met citaat reageren
Oud 18-07-2011, 22:19
honestsmile
honestsmile is offline
Ja als jij hoge cijfers haalt mag je naar havo. Ik weet alleen niet precies wanneer dat overstap moment was of vmbo.

Maar als jij met goeie cijfers slaagt, ik dacht wel een 7 gemiddeld. Dan mag jij na je examen naar havo. Je stroomt wel in, in havo 4. Want havo 4 en 5 zijn de belangrijkste jaren voor het havo examen.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2011, 22:22
Miss don't know
Miss don't know is offline
Ech heel erg bedankt (:
Met citaat reageren
Oud 19-07-2011, 00:59
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
Maar als jij met goeie cijfers slaagt, ik dacht wel een 7 gemiddeld. Dan mag jij na je examen naar havo. Je stroomt wel in, in havo 4. Want havo 4 en 5 zijn de belangrijkste jaren voor het havo examen.
De site van de rijksoverheid zegt:

Citaat:
Een leerling kan na het afronden van de gemengde leerweg (vmbo-g) of theoretische leerweg (vmbo-t) naar het mbo (niveau 3 of 4) of naar de havo. Als een leerling door wil stromen naar het havo is het verstandig om tijdig bij de school te informeren wat de toelatingseisen zijn. Het vmbo-diploma gemengde of theoretische leerweg is de minimumeis om toegelaten te worden. De havoschool kan echter aanvullende eisen stellen zoals bepaalde vakken of een cijfergemiddelde.
Dus misschien kun je het het beste even vragen aan de school die je op het oog hebt voor je havo, wanneer/of je toegelaten wordt. In wezen is van 4 vmbo naar 4 havo zoiets als zitten blijven omdat je in de 4e klas blijft, dus ik twijfel er een beetje aan of het zomaar kan, maar ik kan er niets over terugvinden. Maar ik zou het even navragen bij een scholen in de buurt.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2011, 01:58
Gerben901
Avatar van Gerben901
Gerben901 is offline
Citaat:
De site van de rijksoverheid zegt:



Dus misschien kun je het het beste even vragen aan de school die je op het oog hebt voor je havo, wanneer/of je toegelaten wordt. In wezen is van 4 vmbo naar 4 havo zoiets als zitten blijven omdat je in de 4e klas blijft, dus ik twijfel er een beetje aan of het zomaar kan, maar ik kan er niets over terugvinden. Maar ik zou het even navragen bij een scholen in de buurt.
ik kom van het vmbo af en ik ben ook gewoon van 4 vmbo naar 4 havo gegaan
alleen op het havo hebben ze 4 profielen
-cultuur en maatschappij
-economie en maatschappijleer
-natuur en gezondheid
-natuur en techniek

en die vakken hebben dus weer speciale eisen maar een e&m economie en maatschapijleer sluit goed aan op het vmbo
alleen je krijgt wel weer geschiedenis en aardrijkskunde

maar om naar de havo te gaan moet je wel TL doen en dus geen basis of kader
__________________
ik weet niet waar jij nu aan denkt
Met citaat reageren
Oud 19-07-2011, 11:52
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Havo-3 = VMBO-t

dus na het behalen van je VMBO diploma mag je op de VAVO instromen in HAVO 4
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 19-07-2011, 11:54
honestsmile
honestsmile is offline
Citaat:
De site van de rijksoverheid zegt:



Dus misschien kun je het het beste even vragen aan de school die je op het oog hebt voor je havo, wanneer/of je toegelaten wordt. In wezen is van 4 vmbo naar 4 havo zoiets als zitten blijven omdat je in de 4e klas blijft, dus ik twijfel er een beetje aan of het zomaar kan, maar ik kan er niets over terugvinden. Maar ik zou het even navragen bij een scholen in de buurt.
Ja jij bedoeld waarschijnlijk of het wel i.v.m zitten blijven. Het is bij ons altijd wel zo geweest dat je niet meer als 1 keer mocht blijven zitten. Maar volgens mij is het zo als jij je examen vmbo-t gedaan hebt, je dan weer opnieuw begint. Dus maakt het niks uit dat je op vmbo een keer bent blijven zitten.

En verder doet de TS ook vmbo-t, dus mag ze naar havo na vmbo-t. Wat ik bedoelde met goede cijfers, dat was bij ons wel een voorwaarde. Dat je gemiddeld een 7 moest staan met alle examencijfers.

Maar dat hangt inderdaad van de school af waar je heen gaat, dus is het goed om daar even na te vragen wat voor extra eisen ze mogelijk hebben, zoals Em al zei


En je hoeft niet persé naar de VAVO hoor, mag ook een gewone middelbare school zijn
Met citaat reageren
Oud 20-07-2011, 13:27
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
En je hoeft niet persé naar de VAVO hoor, mag ook een gewone middelbare school zijn
Natuurlijk maar dan krijg je geen vrijstellingen en opleidingverkorting.

wel krijg je dan gratis schoolboeken (als dat nog steeds zo is)

Citaat:
Maar volgens mij is het zo als jij je examen vmbo-t gedaan hebt, je dan weer opnieuw begint. Dus maakt het niks uit dat je op vmbo een keer bent blijven zitten.
Doet er niet toe hoe vaak je bent blijven zitten, het is gewoon zo...

Opleiding X heeft een startkwalificatie; "VMBO-t", heb je VMBO-t dan heb je de startkwalificatie,
het is om precies te zijn exact dezelfde startkwalificatie als voor een MBO-4 opleiding.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 23-07-2011, 09:22
Verwijderd
http://zoeken.rechtspraak.nl/resultp...Weigering+havo

LJN: BO0450, Gerechtshof Arnhem , 200.045.778
Met citaat reageren
Oud 24-07-2011, 13:06
Verwijderd
Citaat:
Natuurlijk maar dan krijg je geen vrijstellingen en opleidingverkorting.

wel krijg je dan gratis schoolboeken (als dat nog steeds zo is)


Doet er niet toe hoe vaak je bent blijven zitten, het is gewoon zo...

Opleiding X heeft een startkwalificatie; "VMBO-t", heb je VMBO-t dan heb je de startkwalificatie,
het is om precies te zijn exact dezelfde startkwalificatie als voor een MBO-4 opleiding.
De VAVO kost alleen een klein kapitaal.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2011, 22:15
312
Avatar van 312
312 is offline
Citaat:
De VAVO kost alleen een klein kapitaal.
Dat ligt er maar net aan. Er bestaat zoiets als de Rutte-regeling. Ook kan de gemeente een deel van het lesgeld betalen. Alleen als je vwo gaat doen na vwo. dan moet je zelf de kosten betalen.
__________________
"Death does not concern us, because as long as we exist, death is not here. And when it does come, we no longer exist." (Epicurus)
Met citaat reageren
Oud 11-08-2011, 14:12
Ikweetmeer
Ikweetmeer is offline
Je kan van 3 T naar 4 havo als je een 8,5 gemiddeld staat voot alles
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Terug naar school
Borre
3 26-03-2012 09:10
Studeren [IBMS] wel of niet doen?
InspirAzn
13 29-05-2010 01:21
Studeren Wat te doen?
YumYum
9 03-06-2009 16:13
Algemene schoolzaken Overplaatsing (regelgeving en rechten)
Miracle
12 08-09-2004 16:23
Psychologie Voel jij jezelf wel eens superieur?
state_of_mind
103 30-05-2004 08:51
Algemene schoolzaken HBO Recht; Utrecht of Amsterdam
Charlottetje
106 23-11-2003 12:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:04.