![]() |
Koosnaampjes
Zet hier neer hoe jij je vriend/vriendinnetje het liefst noemt :D
(of waarom je koosnaampjes zo iritand vind) :nono: Ikzelf vind het 't leukst om haar voor de grap zotteke te noemen, of gewoon wat in me opkomt. |
Ik vind het altijd leuk om koosnaampjes te geven, zolang ze ze zelf ook maar leuk vindt :P.
Het zijn te veel koosnaampjes om op te noemen, ze veranderen nogal vaak. :P |
Ik geef niemand koosnaampjes, omdat dat niet bij me zou passen. Dat weten anderen, dus ze zouden me vierkant uitlachen als ik 't 'ns zou doen :D. Andersom vind ik 't niet erg om koosnaampjes te krijgen, daar kan ik meestal wel om lachen ;).
|
poekie
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Geen specifieke langdurige koosnaampjes hier behalve van die standaard dingen als lief en lieverd die er in glippen zelfs al doe je zo je best om het niet te doen. Maar ik heb er wel een handje van om tijdelijke suffe naampjes te verzinnen, vooral voor kinderen/honden maar het vriendje heeft daar ook last van. De tijdelijke hond was bijvoorbeeld Snorkie gedoopt en alle varianten daarop, Snorkydog en Minisnorky etc., maar het vriendje wordt vervolgens ook een Snorkie :P. En dan komt alles voorbij van Stinky tot Sexy tot Oepsieboemsie :o Maar eigenlijk mag niemand dat weten :P
|
Cutie, liefke en liefje
|
dikzak
|
In het dagelijks leven zeggen we steeds 'honey' terwijl we daar eigenlijk allebei een hekel aan hebben. Dus nu is het een geforceerde 'hh..baby'. :p En ik geef hem verder alleen Duitse. Lieblings (want dat kun je mooi verlengen door Lieblingslieblingsliebling enzo :o), Tiger, Meister, en natuurlijk op zijn New Kids: Muschi.
|
Citaat:
|
Ik zeg het natuurlijk op een aardige manier. (en mijn evt vriendin is sowieso geen echte dikzak)
|
Citaat:
|
liefferdd of schatje of moppie gebruik ik meestal.
|
ik gebruik alleen maar lief of lieverd eigenlijk. de hond noemen we vaak woefie
|
Die van mij voor mijn vriend zijn nogal standaard: baby, hun, sweetheart, etc. Hij zegt vooral sweetie en hun maar ook wel eens my lioness, of, welke ik heel grappig vind: pumpkin :D
|
Schatje :D
|
We zeggen vooral veel sies of sieske tegen elkaar, in noordlimburg is dat een koosnaampje en in zuidlimburg betekent het piemel :D
Verder ook puimie of muipie, beiden afgeleid van poemie, dat weer is afgeleid van sjattepoemel. Zo noemde een cliënt op mijn stage me altijd. Ik verklein zijn naam vaak maar, wanneer we alleen zijn, noemt hij me eigenlijk nooit bij naam. Altijd sies, maedje, liefie of muipie. En ik noem hem vaak stinkie, maar dan ga ik -onbewust- scheel kijken dus moet ik dat niet teveel doen waar anderen bij zijn. |
Citaat:
ik geef niet zo snel koosnaapjes en hou er niet echt van. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
tijger en beebie :o
dat beebie is wel verwarrend, nu we een zoon hebben die we soms ook baby noemen :p |
Citaat:
|
Wij hebben al bijna 11 jaar Poem(ie) als koosnaam voor elkaar, dat is stiekem gewoon hoe we elkaar altijd noemen. Ik noem 'm maar zelden bij z'n voornaam als ik hem roep, meestal roep ik;'Poooeeem!'. En omgekeerd ook. In gezelschap is het soms wel lastig om dan om te schakelen naar voornamen :P Ik vind het overigens ook heel gek hem met zijn voornaam aan te spreken, en andersom ook heel gek om door hem met mijn voornaam aangesproken te worden.
Naast Poem(ie), zijn er ook veel andere koosnaampjes, die veranderen per dag weer. Vaak iets met leuke dieren, zoals een bever of een gave vogel ofzo. Van 'slagroommol' tot 'pluisduif'. |
Ik vond/vind t altijd leuk als een bepaald iemand me schmoelof noemt :o.
|
Mop en kleine was t meestal.
|
eskimootje, ik heb geen idee hoe ik erop gekomen ben, maar ze vind het lief als iķ haar zo noem :}
|
M'n beste vriendin noemt me als sinds ik haar ken "hoofdje", "ventje" of "mannetje". Geen idee waarom, kan me ook niet zoveel schelen:P Zelf slinger ik meestal alleen met 'liefje', 'liefie', 'lekker ding', 'lieve schat' in het rond. Laatste 2 meestal gewoon naar vriendinnen toe en de eerste 2 bewaar ik meestal voor m'n vriendin. Ik gebruikte ook nog 'wijfie' (kom uit Den Haag, daar hoor je dat vrij vaak) maar dat viel slecht in de smaak hier, terwijl ik het helemaal niet denigrerend bedoel ofzo..:P
|
Citaat:
|
Mijn koosnaampjes zijn persoonsgebonden :p
|
Citaat:
en prachtige koosnaampjes moet ik zeggen! |
Wij hebben miljoenmiljart koosnaampjes, maar de meestgebruikte zijn Schatje, lief en nom. De hele rits aan genante naampjes zal ik maar weglaten :P
|
Oh, mijn vriendinnen hebben ook koosnaampjes. Zo is mijn ene huisgenootje 'buuf' en mijn andere 'duifje', flyaway is 'arie'.
|
Overigens, als ik overdrijf, is het 'zon van mijn hart, liefde van mijn leven', en wel in die volgorde.
Doe ik meestal met collega's :D(Y) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:58. |