Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Geen specifieke langdurige koosnaampjes hier behalve van die standaard dingen als lief en lieverd die er in glippen zelfs al doe je zo je best om het niet te doen. Maar ik heb er wel een handje van om tijdelijke suffe naampjes te verzinnen, vooral voor kinderen/honden maar het vriendje heeft daar ook last van. De tijdelijke hond was bijvoorbeeld Snorkie gedoopt en alle varianten daarop, Snorkydog en Minisnorky etc., maar het vriendje wordt vervolgens ook een Snorkie
![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
In het dagelijks leven zeggen we steeds 'honey' terwijl we daar eigenlijk allebei een hekel aan hebben. Dus nu is het een geforceerde 'hh..baby'.
![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
We zeggen vooral veel sies of sieske tegen elkaar, in noordlimburg is dat een koosnaampje en in zuidlimburg betekent het piemel
![]() Verder ook puimie of muipie, beiden afgeleid van poemie, dat weer is afgeleid van sjattepoemel. Zo noemde een cliënt op mijn stage me altijd. Ik verklein zijn naam vaak maar, wanneer we alleen zijn, noemt hij me eigenlijk nooit bij naam. Altijd sies, maedje, liefie of muipie. En ik noem hem vaak stinkie, maar dan ga ik -onbewust- scheel kijken dus moet ik dat niet teveel doen waar anderen bij zijn. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik geef niet zo snel koosnaapjes en hou er niet echt van. Laatst gewijzigd op 29-07-2011 om 09:06. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Wij hebben al bijna 11 jaar Poem(ie) als koosnaam voor elkaar, dat is stiekem gewoon hoe we elkaar altijd noemen. Ik noem 'm maar zelden bij z'n voornaam als ik hem roep, meestal roep ik;'Poooeeem!'. En omgekeerd ook. In gezelschap is het soms wel lastig om dan om te schakelen naar voornamen
![]() Naast Poem(ie), zijn er ook veel andere koosnaampjes, die veranderen per dag weer. Vaak iets met leuke dieren, zoals een bever of een gave vogel ofzo. Van 'slagroommol' tot 'pluisduif'. |
![]() |
|
M'n beste vriendin noemt me als sinds ik haar ken "hoofdje", "ventje" of "mannetje". Geen idee waarom, kan me ook niet zoveel schelen
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
en prachtige koosnaampjes moet ik zeggen!
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
koosnaampjes in het engels Sangria | 11 | 24-06-2011 16:48 | |
Liefde & Relatie |
Wat vinden jullie van koosnaampjes voor vrienden? Loveangel90 | 6 | 09-11-2010 21:13 | |
De Kantine |
Geef de forumer boven je een fout koosnaampje trophus | 500 | 21-01-2008 09:32 | |
Liefde & Relatie |
Koosnaampje verzinnen, wie helpt? Jay_Snake | 16 | 11-11-2007 20:30 | |
Liefde & Relatie |
Koosnaampjes recycelen Xanatos | 48 | 15-06-2003 18:16 | |
Liefde & Relatie |
hoe noem je hem/haar...........koosnaampjes!! meastrecks | 45 | 28-03-2002 22:49 |