Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-07-2011, 16:18
Ljontje
Ljontje is offline
Zet hier neer hoe jij je vriend/vriendinnetje het liefst noemt

(of waarom je koosnaampjes zo iritand vind)

Ikzelf vind het 't leukst om haar voor de grap zotteke te noemen, of gewoon wat in me opkomt.
Oud 26-07-2011, 18:19
honkballertje
honkballertje is offline
Ik vind het altijd leuk om koosnaampjes te geven, zolang ze ze zelf ook maar leuk vindt .
Het zijn te veel koosnaampjes om op te noemen, ze veranderen nogal vaak.
Oud 27-07-2011, 15:48
AzN
AzN is offline
Ik geef niemand koosnaampjes, omdat dat niet bij me zou passen. Dat weten anderen, dus ze zouden me vierkant uitlachen als ik 't 'ns zou doen . Andersom vind ik 't niet erg om koosnaampjes te krijgen, daar kan ik meestal wel om lachen .
Oud 27-07-2011, 15:48
Verwijderd
poekie
Met citaat reageren
Oud 27-07-2011, 15:50
bierkoning
bierkoning is offline
Citaat:
poekie
haha jaja ! zotteke zal wel zo zijn omdat je belg bent waarschijnlijk ? In mij zou dat niet zo snel opkomen, meer schat, drol, parel etc
Oud 27-07-2011, 15:51
Verwijderd
Citaat:
haha jaja ! zotteke zal wel zo zijn omdat je belg bent waarschijnlijk ? In mij zou dat niet zo snel opkomen, meer schat, drol, parel etc
ik ben geen belg?
Met citaat reageren
Oud 27-07-2011, 15:54
bierkoning
bierkoning is offline
Citaat:
ik ben geen belg?
nee jij niet drol ! De TS zegt dat hij wel is zotteke zegt... Ik als nederlander zal dat niet zo snel zeggen
Oud 27-07-2011, 17:27
Verwijderd
Geen specifieke langdurige koosnaampjes hier behalve van die standaard dingen als lief en lieverd die er in glippen zelfs al doe je zo je best om het niet te doen. Maar ik heb er wel een handje van om tijdelijke suffe naampjes te verzinnen, vooral voor kinderen/honden maar het vriendje heeft daar ook last van. De tijdelijke hond was bijvoorbeeld Snorkie gedoopt en alle varianten daarop, Snorkydog en Minisnorky etc., maar het vriendje wordt vervolgens ook een Snorkie . En dan komt alles voorbij van Stinky tot Sexy tot Oepsieboemsie Maar eigenlijk mag niemand dat weten
Met citaat reageren
Oud 27-07-2011, 23:37
Tuinhek
Tuinhek is offline
Cutie, liefke en liefje
Met citaat reageren
Oud 28-07-2011, 01:17
Verwijderd
dikzak
Met citaat reageren
Oud 28-07-2011, 07:20
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
In het dagelijks leven zeggen we steeds 'honey' terwijl we daar eigenlijk allebei een hekel aan hebben. Dus nu is het een geforceerde 'hh..baby'. En ik geef hem verder alleen Duitse. Lieblings (want dat kun je mooi verlengen door Lieblingslieblingsliebling enzo ), Tiger, Meister, en natuurlijk op zijn New Kids: Muschi.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2011, 11:58
bierkoning
bierkoning is offline
Citaat:
dikzak
ijskoud hoor die Reverend! En? is ze meteen naar de sportschool gegaan
Oud 28-07-2011, 12:17
Verwijderd
Ik zeg het natuurlijk op een aardige manier. (en mijn evt vriendin is sowieso geen echte dikzak)
Met citaat reageren
Oud 28-07-2011, 12:24
bierkoning
bierkoning is offline
Citaat:
Ik zeg het natuurlijk op een aardige manier. (en mijn evt vriendin is sowieso geen echte dikzak)
gelukkig ik schrok al !
Oud 28-07-2011, 12:50
django023
django023 is offline
liefferdd of schatje of moppie gebruik ik meestal.
Oud 28-07-2011, 15:02
igfy
igfy is offline
ik gebruik alleen maar lief of lieverd eigenlijk. de hond noemen we vaak woefie
Oud 28-07-2011, 17:57
Diamera
Diamera is offline
Die van mij voor mijn vriend zijn nogal standaard: baby, hun, sweetheart, etc. Hij zegt vooral sweetie en hun maar ook wel eens my lioness, of, welke ik heel grappig vind: pumpkin
Met citaat reageren
Oud 28-07-2011, 18:21
Mimuna
Mimuna is offline
Schatje
Met citaat reageren
Oud 28-07-2011, 18:22
Verwijderd
We zeggen vooral veel sies of sieske tegen elkaar, in noordlimburg is dat een koosnaampje en in zuidlimburg betekent het piemel
Verder ook puimie of muipie, beiden afgeleid van poemie, dat weer is afgeleid van sjattepoemel. Zo noemde een cliënt op mijn stage me altijd. Ik verklein zijn naam vaak maar, wanneer we alleen zijn, noemt hij me eigenlijk nooit bij naam. Altijd sies, maedje, liefie of muipie. En ik noem hem vaak stinkie, maar dan ga ik -onbewust- scheel kijken dus moet ik dat niet teveel doen waar anderen bij zijn.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2011, 08:49
Verwijderd
Citaat:
nee jij niet drol ! De TS zegt dat hij wel is zotteke zegt... Ik als nederlander zal dat niet zo snel zeggen
Mijn broertje wel hij kijkt tegenwoortdig ook alleen maar belgische tvprogrammas. en daar haalt hij grappiger woorden uit.

ik geef niet zo snel koosnaapjes en hou er niet echt van.

Laatst gewijzigd op 29-07-2011 om 09:06.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2011, 08:51
Verwijderd
Citaat:
We zeggen vooral veel sies of sieske tegen elkaar, in noordlimburg is dat een koosnaampje en in zuidlimburg betekent het piemel
.
Wrom hoor ik het dan nooit in zuid-limburg. miss moet ik het toch maar eens gaan gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2011, 10:12
Verwijderd
Citaat:
In het dagelijks leven zeggen we steeds 'honey' terwijl we daar eigenlijk allebei een hekel aan hebben. Dus nu is het een geforceerde 'hh..baby'. En ik geef hem verder alleen Duitse. Lieblings (want dat kun je mooi verlengen door Lieblingslieblingsliebling enzo ), Tiger, Meister, en natuurlijk op zijn New Kids: Muschi.
Duitse ex zei altijd Süsse tegen mij en dat vond ik heeeel lief <3 En dan was hij Süsser natuurlijk. En Mausi, ook zo schattig. Maar mijn huidige vriendje wil niet dat ik hem koosnaampjes geef die ik van de Duitsers heb gejat en helemaal niet van mijn exvriendje
Met citaat reageren
Oud 29-07-2011, 11:08
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Duitse ex zei altijd Süsse tegen mij en dat vond ik heeeel lief <3 En dan was hij Süsser natuurlijk. En Mausi, ook zo schattig. Maar mijn huidige vriendje wil niet dat ik hem koosnaampjes geef die ik van de Duitsers heb gejat en helemaal niet van mijn exvriendje
Ja mijn vriendje noemt me altijd Mäuschen. Nouja, dat deed hij. Sinds de operette die ik heb uitgevoerd doet hij het op zijn oostenrijks: Mauserl. Stuk minder schattig
Met citaat reageren
Oud 29-07-2011, 11:19
Verwijderd
Citaat:
Wrom hoor ik het dan nooit in zuid-limburg. miss moet ik het toch maar eens gaan gebruiken.
Het schijnt wel vrij oud-limburg te zijn. Een vriendin woont in Sittard en haar vriend is vrij veel bezig geweest met oudlimburgs en heeft ook cursussen oud-sittards gehad enzo en hij kwam ermee aan
Met citaat reageren
Oud 29-07-2011, 11:22
blauw engeltje
blauw engeltje is offline
tijger en beebie
dat beebie is wel verwarrend, nu we een zoon hebben die we soms ook baby noemen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-07-2011, 12:55
Verwijderd
Citaat:
Het schijnt wel vrij oud-limburg te zijn. Een vriendin woont in Sittard en haar vriend is vrij veel bezig geweest met oudlimburgs en heeft ook cursussen oud-sittards gehad enzo en hij kwam ermee aan
Ah oke ik snap het.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2011, 13:03
Verwijderd
Wij hebben al bijna 11 jaar Poem(ie) als koosnaam voor elkaar, dat is stiekem gewoon hoe we elkaar altijd noemen. Ik noem 'm maar zelden bij z'n voornaam als ik hem roep, meestal roep ik;'Poooeeem!'. En omgekeerd ook. In gezelschap is het soms wel lastig om dan om te schakelen naar voornamen Ik vind het overigens ook heel gek hem met zijn voornaam aan te spreken, en andersom ook heel gek om door hem met mijn voornaam aangesproken te worden.
Naast Poem(ie), zijn er ook veel andere koosnaampjes, die veranderen per dag weer. Vaak iets met leuke dieren, zoals een bever of een gave vogel ofzo. Van 'slagroommol' tot 'pluisduif'.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2011, 13:11
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Ik vond/vind t altijd leuk als een bepaald iemand me schmoelof noemt .
Oud 29-07-2011, 13:36
Until My End
Until My End is offline
Mop en kleine was t meestal.
Oud 04-08-2011, 23:52
Verwijderd
eskimootje, ik heb geen idee hoe ik erop gekomen ben, maar ze vind het lief als iķ haar zo noem :}
Met citaat reageren
Oud 05-08-2011, 00:41
Akhlys
Akhlys is offline
M'n beste vriendin noemt me als sinds ik haar ken "hoofdje", "ventje" of "mannetje". Geen idee waarom, kan me ook niet zoveel schelen Zelf slinger ik meestal alleen met 'liefje', 'liefie', 'lekker ding', 'lieve schat' in het rond. Laatste 2 meestal gewoon naar vriendinnen toe en de eerste 2 bewaar ik meestal voor m'n vriendin. Ik gebruikte ook nog 'wijfie' (kom uit Den Haag, daar hoor je dat vrij vaak) maar dat viel slecht in de smaak hier, terwijl ik het helemaal niet denigrerend bedoel ofzo..
Oud 05-08-2011, 09:14
Verwijderd
Citaat:
M'n beste vriendin noemt me als sinds ik haar ken "hoofdje", "ventje" of "mannetje". Geen idee waarom, kan me ook niet zoveel schelen Zelf slinger ik meestal alleen met 'liefje', 'liefie', 'lekker ding', 'lieve schat' in het rond. Laatste 2 meestal gewoon naar vriendinnen toe en de eerste 2 bewaar ik meestal voor m'n vriendin. Ik gebruikte ook nog 'wijfie' (kom uit Den Haag, daar hoor je dat vrij vaak) maar dat viel slecht in de smaak hier, terwijl ik het helemaal niet denigrerend bedoel ofzo..
Hahah hoofdje zegt mijn vriendje ook nog wel tegen mij, omdat hij vind dat ik een grappig hoofdje heb
Met citaat reageren
Oud 05-08-2011, 16:42
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Mijn koosnaampjes zijn persoonsgebonden
Oud 05-08-2011, 17:36
bierkoning
bierkoning is offline
Citaat:
Wij hebben al bijna 11 jaar Poem(ie) als koosnaam voor elkaar, dat is stiekem gewoon hoe we elkaar altijd noemen. Ik noem 'm maar zelden bij z'n voornaam als ik hem roep, meestal roep ik;'Poooeeem!'. En omgekeerd ook. In gezelschap is het soms wel lastig om dan om te schakelen naar voornamen Ik vind het overigens ook heel gek hem met zijn voornaam aan te spreken, en andersom ook heel gek om door hem met mijn voornaam aangesproken te worden.
Naast Poem(ie), zijn er ook veel andere koosnaampjes, die veranderen per dag weer. Vaak iets met leuke dieren, zoals een bever of een gave vogel ofzo. Van 'slagroommol' tot 'pluisduif'.
respect voor de 11 jaar!
en prachtige koosnaampjes moet ik zeggen!
Oud 05-08-2011, 18:33
Pluis
Pluis is offline
Wij hebben miljoenmiljart koosnaampjes, maar de meestgebruikte zijn Schatje, lief en nom. De hele rits aan genante naampjes zal ik maar weglaten
Oud 05-08-2011, 19:44
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Oh, mijn vriendinnen hebben ook koosnaampjes. Zo is mijn ene huisgenootje 'buuf' en mijn andere 'duifje', flyaway is 'arie'.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2011, 02:03
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Overigens, als ik overdrijf, is het 'zon van mijn hart, liefde van mijn leven', en wel in die volgorde.

Doe ik meestal met collega's
Reageren

Regels voor berichten