![]() |
beste gitaristen alive?
Wat zijn volgens jullie de beste gitaristen die nog leven (nee, dat betekent dus niet jimi hendrix)
-Brian 'Buckethead' carrol (voorheen GnR, nu solo) -John Frusciante (voorheen RHCP, nu solo) -Saul 'Slash' Hudson (voorheen GnR, nu solo en Velvet Revolver) -Yngwie Malmsteen (solo) |
Buckethead was al lang en breed een solo-artiest voor hij in GnR kwam en heeft in een substantieel langere lijst bands/collaboraties gespeeld dan "GnR/solo".
|
Dat weet ik beste kerel, maar hij was het bekendst als GnR gitarist.
Ik noemde 2 dingen voor een snelle indruk, maar uiteraard heb je gelijk, alleen denk ik niet dat iedereen hier de band 'Deli Creeps' kent? Of Praxis? Of de korte samenwerking tussen Bucket en Serj Tankian? En ja okee, hij heeft met bijna iedereen wel projecten gedaan, maar als je bij bijv. Slash iedereen zou moeten opnoemen met wie hij een project gedaan heeft, ben je lang bezig. Maar om on-topic te blijven, ik heb net eens even naar het solo werk van Bumblefoot zitten luisteren, die kerel is toch wel een machtig goede tapgitarist. |
Tosin Abasi
Guthrie Govan John Petrucci Stanley Jordan Paco de Lucia Greg Howe Al di Meola Frederik Thorendahl Eric Johnson Albert Lee Misha 'Bulb' Mansoor Buckethead Allan Holdsworth Er zijn eigenlijk zo veel goede gitaristen die zo veel verschillende stijlen spelen dat het niet valt samen te vatten in een kort rijtje of te rangschikken. Muziek is sowieso geen competitie dus er is geen echte selectie van beste gitaristen of een beste gitarist. |
Santana?
|
Citaat:
|
Santana is ook Santana.
|
De enige gitarist die ik ken is Harry Sacksioni en ik houd echt helemaal niet van zijn muziek. :o
|
Brian May! (Van Queen)
En ik vind.. eeh.. hoe heet ze.. die gitariste van Michael Jackson ook heel goed! Ookal ben ik haar naam kwijt :P |
Matthew Bellamy is ook heel aardig.
|
Ik heb gehoord dat God niet kan sterven, dus ik zet Jimi Hendrix in dit rijtje. :)
|
John Frusciante is de man voor mij de laatste tijd. Vind het altijd erg leuk om naar zijn solo's te luisteren (maar dan wel in de tijd van RHCP). De beste gitarist qua skills is hij zeker niet, maar vind het wel erg aangenaam om naar te luisteren.
|
Uli Jon Roth
Glenn Tipton John McLaughlin Michael Schenker Allan Holdsworth Al Di Meola Randy Rhoads |
MATTHEW BELLAMY
Simon Neil Newton Faulkner |
ik verschiet ervan dat niemand josh homme heeft vernoemd. Ik speel zelf geen gitaar en ken maar weinig van de namen die jullie hebben vernoemd dus ik ken er weinig van, maar ik zou toch denken dat er weinig mensen zijn die zo'n geluiden de hele tijd door uit een gitaar kunnen persen(of de gitaar mishandelen, hoe je het maar bekijkt).
|
ik zeg:
Slash Jimi Hendrix en inderdaad zoals eerder genoemd ook Yngwie Malmsteen |
Oh, vergeet ik bijna Tommy Emmanuel. Misschien een andere stijl dan die andere gitaristen die hier genoemd zijn, maar technisch is ie misschien nog wel beter:
Ja, hij speelt de bas en de melodie tegelijk, op dat tempo. :D |
Wiek Heijmans
|
Citaat:
Begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind het leuk om naar solo's van Slash te luisteren, maar qua techniek is Jimi Hendrix toch wel van een heel ander niveau. |
Ik vind de titel van beste gitarist overigens betwistbaar. Want types als Slash kunnen wel leuke stoere solotjes afleveren maar ik vind het altijd nogal saai en niet getuigen van veel creativiteit of gevoel. Het gaat bij hem vooral om een stoere hardrocker zijn. Misschien komt het omdat ik zelf gitarist ben, maar ik heb meer respect voor een bluesgitarist die misschien simpele dingetjes speelt maar het wel lekker improviseert, dan een Slash. Jimi Hendrix daarentegen vind ik een goede gitarist maar zijn muziek is vaak niet om aan te horen.
En kijk, een Dan Auerbach (The Black Keys) speelt misschien technisch erg simpel maar heeft wel geweldige riffs uitgevonden. En Tommy Emmanuel heeft zowat een hele eigen stijl uitgevonden. Iedereen kan een Slash zijn. Niet iedereen kan een Tommy Emmanuel zijn. Op snel kunnen spelen moet je gewoon oefenen. Daar moet je gewoon wat tijd insteken, een boel, maar het is verder niet moeilijk of zo. Iedereen kan het leren. Creativiteit kan je niet leren. Zo, dat was dan mijn rant. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:14. |