Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik vind de titel van beste gitarist overigens betwistbaar. Want types als Slash kunnen wel leuke stoere solotjes afleveren maar ik vind het altijd nogal saai en niet getuigen van veel creativiteit of gevoel. Het gaat bij hem vooral om een stoere hardrocker zijn. Misschien komt het omdat ik zelf gitarist ben, maar ik heb meer respect voor een bluesgitarist die misschien simpele dingetjes speelt maar het wel lekker improviseert, dan een Slash. Jimi Hendrix daarentegen vind ik een goede gitarist maar zijn muziek is vaak niet om aan te horen.
En kijk, een Dan Auerbach (The Black Keys) speelt misschien technisch erg simpel maar heeft wel geweldige riffs uitgevonden. En Tommy Emmanuel heeft zowat een hele eigen stijl uitgevonden. Iedereen kan een Slash zijn. Niet iedereen kan een Tommy Emmanuel zijn. Op snel kunnen spelen moet je gewoon oefenen. Daar moet je gewoon wat tijd insteken, een boel, maar het is verder niet moeilijk of zo. Iedereen kan het leren. Creativiteit kan je niet leren. Zo, dat was dan mijn rant.
|
![]() |
|
|