![]() |
Geld i.p.v. studentenreisproduct
Hallo,
Zoals de titel al zegt: kan ik geld krijgen i.p.v. een studentenreisproduct? Ik woon namelijk buitenaf en er loopt geen bus of trein van mijn huis naar school. Ik ben dus sowieso gedwongen om te gaan fietsen (het is niet heel erg, is maar 15min fietsen). Ik heb dus helemaal niks aan het studentenreisproduct. Ik woon op mezelf en kan een beetje extra geld zeker goed gebruiken. Wie weet hier meer van en kan mij helpen? Alvast bedankt! |
Nee, dat kan niet. (bron)
(sorry, kort maar krachtig) |
Als je niet op tijd met het openbaar vervoer bij je school of universiteit kunt komen, heb je mogelijk wel recht op een vergoeding; zie deze pagina voor meer informatie.
|
Ik heb even op de site van 9292ov gekeken. Volgens die site ben ik dan 55 minuten bezig om met de bus op school te komen (met de fiets ben ik er binnen 15 minuten). Omdat het OV zo slecht is bij mij, zou ik dan ook recht hebben op die vergoeding? Of zou ik met deze vraag beter naar een IBgroep/DUO loket kunnen gaan?
|
Het lijkt me dat je daarmee wel op tijd op school kunt komen, en na school ook weer naar huis. Dan heb je dus geen recht op die vergoeding.
|
Jeetje, ik zou wíllen dat ik (over een jaar, maar toch) maar 15 minuten zou moeten fietsen! In plaats van, weet ik veel, iets wat je beter in uren kan uitdrukken (en dat naar de dichtstbijzijnste universiteit - en ik weet nog niet naar welke ik wil gaan ;)).
Oftewel: wees blij dat je zo snel op school bent! Dat is toch veel fijner dan wel gebruik moeten maken van het ov en er veeeel langer over doen, al is het nog zo gratis? En je kunt 'm vast nog wel genoeg gebruiken, is er niet een 'gratis in het weekend'-variant? |
Citaat:
Citaat:
Overigens heb je geen recht op deze vergoeding op basis van het niet op tijd op school kunnen komen (zoals hierboven genoemd), want dat geldt alleen als je bij je ouders woont. (En je geeft aan alleen te wonen.) |
Als ik jou was zou ik gewoon DUO bellen om te kijken of je in aanmerking komt.
|
Waarom doen ze dat eigenlijk niet trouwens? Als je naar het buitenland gaat, krijg je wel een vergoeding (want daar kan je je OV niet gebruiken). Waarom zou je dan niet ervoor mogen kiezen om geld te krijgen ipv OV?
|
Je kunt toch alsnog een OV aanschaffen? Wie weet waar je komend jaar allemaal wel niet naartoe gaat. Altijd handig toch?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:07. |