Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-09-2011, 13:45
speelgoedgitaar
speelgoedgitaar is offline
Hallo,

Zoals de titel al zegt: kan ik geld krijgen i.p.v. een studentenreisproduct? Ik woon namelijk buitenaf en er loopt geen bus of trein van mijn huis naar school. Ik ben dus sowieso gedwongen om te gaan fietsen (het is niet heel erg, is maar 15min fietsen). Ik heb dus helemaal niks aan het studentenreisproduct. Ik woon op mezelf en kan een beetje extra geld zeker goed gebruiken. Wie weet hier meer van en kan mij helpen?

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-09-2011, 13:53
ganralph
ganralph is offline
Nee, dat kan niet. (bron)
(sorry, kort maar krachtig)
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2011, 17:06
Tochjo
Avatar van Tochjo
Tochjo is offline
Als je niet op tijd met het openbaar vervoer bij je school of universiteit kunt komen, heb je mogelijk wel recht op een vergoeding; zie deze pagina voor meer informatie.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2011, 19:39
speelgoedgitaar
speelgoedgitaar is offline
Ik heb even op de site van 9292ov gekeken. Volgens die site ben ik dan 55 minuten bezig om met de bus op school te komen (met de fiets ben ik er binnen 15 minuten). Omdat het OV zo slecht is bij mij, zou ik dan ook recht hebben op die vergoeding? Of zou ik met deze vraag beter naar een IBgroep/DUO loket kunnen gaan?
Met citaat reageren
Oud 13-09-2011, 20:35
Tochjo
Avatar van Tochjo
Tochjo is offline
Het lijkt me dat je daarmee wel op tijd op school kunt komen, en na school ook weer naar huis. Dan heb je dus geen recht op die vergoeding.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2011, 20:42
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Jeetje, ik zou wíllen dat ik (over een jaar, maar toch) maar 15 minuten zou moeten fietsen! In plaats van, weet ik veel, iets wat je beter in uren kan uitdrukken (en dat naar de dichtstbijzijnste universiteit - en ik weet nog niet naar welke ik wil gaan ).

Oftewel: wees blij dat je zo snel op school bent! Dat is toch veel fijner dan wel gebruik moeten maken van het ov en er veeeel langer over doen, al is het nog zo gratis? En je kunt 'm vast nog wel genoeg gebruiken, is er niet een 'gratis in het weekend'-variant?
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 13-09-2011, 21:30
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Ik heb even op de site van 9292ov gekeken. Volgens die site ben ik dan 55 minuten bezig om met de bus op school te komen (met de fiets ben ik er binnen 15 minuten). Omdat het OV zo slecht is bij mij, zou ik dan ook recht hebben op die vergoeding? Of zou ik met deze vraag beter naar een IBgroep/DUO loket kunnen gaan?
Hoe ver fiets je in die 15 minuten? Als je meer de 6 km van school woont, is er wellicht een optie. (Dat is wel redelijk doorfietsen in 15 minuten.) Op het formulier (pdf) voor de vergoeding extra reiskosten staat bij punt 2 nog een extra optie:
Citaat:
Ik kan mijn onderwijsinstelling of stageadres niet bereiken met het openbaar vervoer. (De afstand tot je woonadres is minimaal zes kilometer.)
Dit is dus afhankelijk van de afstand en de vraag of DUO vindt dat je echt niet naar school kunt met het OV. Een lange reis met omweg is dus niet voldoende, vrees ik. Je kunt even kijken of het iets voor je is. (Maar dan gaat DUO ook naar je lesrooster kijken en alles, dus garantie heb je zeker niet.) Je kunt misschien even bellen voor meer info.

Overigens heb je geen recht op deze vergoeding op basis van het niet op tijd op school kunnen komen (zoals hierboven genoemd), want dat geldt alleen als je bij je ouders woont. (En je geeft aan alleen te wonen.)
__________________
Change the planet, or go home.

Laatst gewijzigd op 13-09-2011 om 22:03.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2011, 11:33
Verwijderd
Als ik jou was zou ik gewoon DUO bellen om te kijken of je in aanmerking komt.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2011, 14:22
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Waarom doen ze dat eigenlijk niet trouwens? Als je naar het buitenland gaat, krijg je wel een vergoeding (want daar kan je je OV niet gebruiken). Waarom zou je dan niet ervoor mogen kiezen om geld te krijgen ipv OV?
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 14-09-2011, 15:14
Steelpan
Avatar van Steelpan
Steelpan is offline
Je kunt toch alsnog een OV aanschaffen? Wie weet waar je komend jaar allemaal wel niet naartoe gaat. Altijd handig toch?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:40.