![]() |
zwanger zonder het te weten
Hallo allemaal.
Ik hoorde vandaag op tv iets over zwanger worden zonder het te weten. Je zou door de pil toch ongesteld kunnen worden en het dus niet weten. Nou had ik de vraag of je ook zwanger kunt zijn zonder het te weten zonder dat je aan de pil bent. Dus dat je ook nog steeds ongesteld word als je niet aan de pil bent terwijl je zwanger bent? Greetz |
Ook dat kan gebeuren. Maar een betere indicator is of je onveilige seks hebt gehad. Twijfel je, doe dan een test.
|
Ik twijfel niet omdat ik geen onveilige sex heb gehad. Ik zag het op tv en er werd dan gesproken van een kunstmatige menstruatie. Vandaar dat ik mij afvroeg of het ook kon als je niet aan de pil bent
|
Natuurlijk kun je ook zwanger worden als je niet aan de pil bent. En ook dan heb je weleens doorbraakbloedingen, ja.
|
Je word niet ongesteld als je zwanger bent, zoiets heet een bloeding. Maar als je aan de pil bent is de kans zo klein dat je zwanger word. En als je door slikt merk je vanzelf wel veranderingen aan je lichaam.
|
Je kán idd wat bloedverlies hebben ondanks dat je zwanger bent (in de situatie zonder pil). Maar die bloedingen zijn dan vaak toch wel anders dan een normale menstruatie hoor.
|
Mijn vriendin slikt ook de pil, maar is 2,5 jaar geleden toch zwanger geraakt en heeft dit 5 maanden niet door gehad... had ook bloedingen rond de tijd dat ze ongesteld zou moeten zijn en daarvoor de pil paar maanden doorgeslikt.... nu wel een lieve dochter ^^
|
Een nichtje van mij wist neit dat ze zwanger was, is gestopt met de pil in het begin van haar zwangerschap en heeft - vrij onregelmatig, dat wel, maar toch - evengoed bloedingen gehad. Dus ja, dat kan.
|
Vriendin van mij heeft ook niet doorgehad dat ze zwanger was tot een maand of 6, ze kreeg nog gewoon bloedingen op het moment dat het hoorde. Ze was niet aan de pil. Maar volgens mij is het wel heel uitzonderlijk.
Voor mijn eigen gemoedsrust doe ik elke maand een zwangerschapstestje. |
Citaat:
|
Citaat:
|
haha ok, zo veel informatie had ik ook weer niet :P!
|
Het prijsverschil is echt enorm :Y Terwijl de betrouwbaarheid dus meestal gewoon hetzelfde is... Maar ik heb zelf ook een keer 15 euro uitgegeven aan 1 hele fancy test met indicator en alles ;) Als je zwanger wíl zijn, zijn ze wel leuk, maar voor iedere maand een testje ter controle wanneer je niet zwanger wil zijn, is het al snel niet leuk meer voor dat geld :D
|
Elke maand is ook wel.. veel? :o Het duurt toch ook een paar weken voor je het via een test kunt vaststellen?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:14. |