Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-09-2011, 23:03
stylish91
stylish91 is offline
Hallo allemaal.

Ik hoorde vandaag op tv iets over zwanger worden zonder het te weten. Je zou door de pil toch ongesteld kunnen worden en het dus niet weten.

Nou had ik de vraag of je ook zwanger kunt zijn zonder het te weten zonder dat je aan de pil bent. Dus dat je ook nog steeds ongesteld word als je niet aan de pil bent terwijl je zwanger bent?

Greetz
Met citaat reageren
Oud 28-09-2011, 06:15
Verwijderd
Ook dat kan gebeuren. Maar een betere indicator is of je onveilige seks hebt gehad. Twijfel je, doe dan een test.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2011, 07:07
stylish91
stylish91 is offline
Ik twijfel niet omdat ik geen onveilige sex heb gehad. Ik zag het op tv en er werd dan gesproken van een kunstmatige menstruatie. Vandaar dat ik mij afvroeg of het ook kon als je niet aan de pil bent
Met citaat reageren
Oud 28-09-2011, 07:31
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Natuurlijk kun je ook zwanger worden als je niet aan de pil bent. En ook dan heb je weleens doorbraakbloedingen, ja.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2011, 07:33
Shebaa
Shebaa is offline
Je word niet ongesteld als je zwanger bent, zoiets heet een bloeding. Maar als je aan de pil bent is de kans zo klein dat je zwanger word. En als je door slikt merk je vanzelf wel veranderingen aan je lichaam.
Oud 28-09-2011, 09:09
Pluis
Pluis is offline
Je kán idd wat bloedverlies hebben ondanks dat je zwanger bent (in de situatie zonder pil). Maar die bloedingen zijn dan vaak toch wel anders dan een normale menstruatie hoor.
Oud 28-09-2011, 12:56
bierkoning
bierkoning is offline
Mijn vriendin slikt ook de pil, maar is 2,5 jaar geleden toch zwanger geraakt en heeft dit 5 maanden niet door gehad... had ook bloedingen rond de tijd dat ze ongesteld zou moeten zijn en daarvoor de pil paar maanden doorgeslikt.... nu wel een lieve dochter ^^
Oud 28-09-2011, 13:48
Verwijderd
Een nichtje van mij wist neit dat ze zwanger was, is gestopt met de pil in het begin van haar zwangerschap en heeft - vrij onregelmatig, dat wel, maar toch - evengoed bloedingen gehad. Dus ja, dat kan.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2011, 18:46
Volk
Volk is offline
Vriendin van mij heeft ook niet doorgehad dat ze zwanger was tot een maand of 6, ze kreeg nog gewoon bloedingen op het moment dat het hoorde. Ze was niet aan de pil. Maar volgens mij is het wel heel uitzonderlijk.

Voor mijn eigen gemoedsrust doe ik elke maand een zwangerschapstestje.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2011, 12:55
bierkoning
bierkoning is offline
Citaat:
Vriendin van mij heeft ook niet doorgehad dat ze zwanger was tot een maand of 6, ze kreeg nog gewoon bloedingen op het moment dat het hoorde. Ze was niet aan de pil. Maar volgens mij is het wel heel uitzonderlijk.

Voor mijn eigen gemoedsrust doe ik elke maand een zwangerschapstestje.
kost je toch zo'n €120 per jaar
Oud 29-09-2011, 13:27
Verwijderd
Citaat:
Als je overdreven testjes wil met digitale afleesschermpjes idd Je hebt ook hele simpele dipsticks die aanzienlijk goedkoper zijn. En de testen van Kruidvat zijn ook populair; 2 testen voor €5,-, dus dan ben je 30 euro per jaar kwijt. Die testen zijn net zo betrouwbaar als een test van €10.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2011, 13:57
bierkoning
bierkoning is offline
haha ok, zo veel informatie had ik ook weer niet !
Oud 29-09-2011, 16:08
Verwijderd
Het prijsverschil is echt enorm Terwijl de betrouwbaarheid dus meestal gewoon hetzelfde is... Maar ik heb zelf ook een keer 15 euro uitgegeven aan 1 hele fancy test met indicator en alles Als je zwanger wíl zijn, zijn ze wel leuk, maar voor iedere maand een testje ter controle wanneer je niet zwanger wil zijn, is het al snel niet leuk meer voor dat geld
Met citaat reageren
Oud 29-09-2011, 16:12
Verwijderd
Elke maand is ook wel.. veel? Het duurt toch ook een paar weken voor je het via een test kunt vaststellen?
Met citaat reageren
Oud 29-09-2011, 16:55
Verwijderd
Citaat:
Elke maand is ook wel.. veel? Het duurt toch ook een paar weken voor je het via een test kunt vaststellen?
Vanaf de dag dat je ongesteld moet worden kun je testen. Je kunt dus iedere maand aan het begin van je nieuwe cyclus (of wat dat zou moeten zijn iig) testen, mocht je dat een prettige bevestiging vinden.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2011, 21:54
Volk
Volk is offline
Citaat:
Nee, gelukkig niet. Ik haal die van de kruidvat, die zijn goedkoop en die 2,50 in de maand mis ik niet. En mocht het ooit raak zijn dan wil ik dat wel zo vroeg mogelijk weten.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten