![]() |
Kerst
Hoe vieren jullie kerst?
Met vrienden of familie? Met of zonder cadeautjes? Uiteten of thuis? Speciaal gekleed? Of vind je kerst helemaal niet leuk? Ik kijk er elk jaar weer naar uit, vind het zalige dagen gezellig met familie en cadeutjes onder de kerstboom, kaarsjes aan en muziek. |
Met een fles whisky en Tom Waits.
|
Met vrienden of familie? Familie
Met of zonder cadeautjes? Naarmate we ouder zijn geworden: zonder cadeautje's Uiteten of thuis? Meestal thuis, maar soms ook wel eens uiteten Speciaal gekleed? Tenzij we uiteten, niet. Of vind je kerst helemaal niet leuk? De tijd rond kerst (en oud en nieuw!) vind ik de mooiste tijd van het jaar, dus ik vind het héél leuk :D |
Citaat:
|
Citaat:
|
Wij vieren kerst eigenlijk altijd met familie. Op de ene dag gaan we naar mijn ene op en oma, waar we 's middags gaan lunchen. 's Avonds eten we dan uitgebreid met het gezin. Op de andere kerstdag doen we 's ochtends weinig en gaan we 's middags naar mijn andere opa en oma toe. Daar komt dan nog andere familie en dan gaan we 's avonds uren lang gourmetten. We eten dus eigenlijk altijd thuis of bij mijn opa en oma. En we vieren het met kleine cadeautjes, maar dat is vooral omdat mijn neefje en nichtje nog klein zijn en het dus leuk vinden om cadeautjes te geven en te krijgen. Zelf vind ik kerst altijd wel heel gezellig en leuk! Een kerstboom hebben wij thuis overigens niet, wel bij mijn opa en oma.
|
Ik zie geen speciale betekenis aan Kerst, echter mijn familie wel. Het is dan ook de periode waarop we altijd gezamenlijk naar de Kerk gaan en vervolgens vaak bij opa en oma of bij mijn andere ome op bezoek gaan. Ik vind dat je niet alleen met Kerst aandacht aan je familie moet steken, maar dat je dit héél het jaar door moet doen. Daarom zit er geen speciale betekenis aan Kerst voor mij.
|
Dinsdag 18 oktober 2011.
|
[QUOTE=girllovecars;32022434]
Met vrienden of familie?Tot nu toe met familie,maar denk dat het dit jaar met vrienden wordt. Met of zonder cadeautjes?Cadeutjes doen we met sinterklaas en oud en nieuw Uiteten of thuis?Meestal thuis Speciaal gekleed?Ja. [QUOTE] |
Met familie, cadeautjes en (meestal) eten uit eigen keuken. We proberen ons idd meestal wel 'n beetje feestelijk aan te kleden :D.
|
Niet. :)
|
Citaat:
Mag ik vragen waarom niet?:O |
Ik denk omdat Rivka er net zoals ik geen waarde inziet.
|
Cadeautjes met Sinterklaas en Nieuwjaar. Met Nederlands kerstmis is mijn oma jarig, die komt dan meestal bij ons of wij bij haar en dan gaan we vooral veel eten. Met orthodox kerstmis, eh. Naar de kerk. Als we/iemand zin hebben/heeft. :d En verder niet zoveel. Alleen als we naar familie in Frankrijk gaan, krijgen we cadeautjes met Kerst, maar vanwege wat datumissues zijn die dan zowel voor orthodox kerstmis, katholiek kerstmis als Nieuwjaar. Wacht, dat was een kromme zin. Nouja, zoiets. En ik vind kerstmis heel leuk! :y
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:21. |