Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-10-2011, 12:19
girllovecars
girllovecars is offline
Hoe vieren jullie kerst?

Met vrienden of familie?
Met of zonder cadeautjes?
Uiteten of thuis?
Speciaal gekleed?

Of vind je kerst helemaal niet leuk?

Ik kijk er elk jaar weer naar uit, vind het zalige dagen gezellig met familie en cadeutjes onder de kerstboom, kaarsjes aan en muziek.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-10-2011, 17:44
Verwijderd
Met een fles whisky en Tom Waits.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2011, 19:16
Silvano08
Silvano08 is offline
Met vrienden of familie? Familie
Met of zonder cadeautjes? Naarmate we ouder zijn geworden: zonder cadeautje's
Uiteten of thuis? Meestal thuis, maar soms ook wel eens uiteten
Speciaal gekleed? Tenzij we uiteten, niet.

Of vind je kerst helemaal niet leuk? De tijd rond kerst (en oud en nieuw!) vind ik de mooiste tijd van het jaar, dus ik vind het héél leuk
Met citaat reageren
Oud 17-10-2011, 21:21
Daantjer
Daantjer is offline
Citaat:
Hoe vieren jullie kerst?

Met vrienden of familie?
Uiteten of thuis?
Speciaal gekleed?

Ik kijk er elk jaar weer naar uit, vind het zalige dagen gezellig met familie en cadeutjes onder de kerstboom, kaarsjes aan en muziek.
Kerst = Kerstival in Zwolle met familie, met cadeautjes (als we weer terug zijn) niet speciaal gekleed, maar ladderzat.
Oud 18-10-2011, 08:20
Verwijderd
Citaat:
Hoe vieren jullie kerst?

Met vrienden of familie?
Uiteten of thuis?
Speciaal gekleed?

Kerstavond gaan we altijd samen met mijn opa en oma naar de kerk, waar ik tevens ook met koor moet zingen. als de mis afgelopen gaan we naar bij mij thuis wat vlaai/stol eten. 1e kerstdag of 2e gaan we naar mijn opa en oma eten dan komen ook mijn tante met haar vriend, waar we ook kerscadeautjes krijgen. 1e of 2e kerstdag ga ik met mijn vader, moeder en broertje uiteten. we hebben wel nieuwe kleren dan, maar meestal is dat uiteten voor mijn verjaardag en sommige kerstcadeaus want dat is ook diezelfde week.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2011, 08:46
Verwijderd
Wij vieren kerst eigenlijk altijd met familie. Op de ene dag gaan we naar mijn ene op en oma, waar we 's middags gaan lunchen. 's Avonds eten we dan uitgebreid met het gezin. Op de andere kerstdag doen we 's ochtends weinig en gaan we 's middags naar mijn andere opa en oma toe. Daar komt dan nog andere familie en dan gaan we 's avonds uren lang gourmetten. We eten dus eigenlijk altijd thuis of bij mijn opa en oma. En we vieren het met kleine cadeautjes, maar dat is vooral omdat mijn neefje en nichtje nog klein zijn en het dus leuk vinden om cadeautjes te geven en te krijgen. Zelf vind ik kerst altijd wel heel gezellig en leuk! Een kerstboom hebben wij thuis overigens niet, wel bij mijn opa en oma.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2011, 16:08
Verwijderd
Ik zie geen speciale betekenis aan Kerst, echter mijn familie wel. Het is dan ook de periode waarop we altijd gezamenlijk naar de Kerk gaan en vervolgens vaak bij opa en oma of bij mijn andere ome op bezoek gaan. Ik vind dat je niet alleen met Kerst aandacht aan je familie moet steken, maar dat je dit héél het jaar door moet doen. Daarom zit er geen speciale betekenis aan Kerst voor mij.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2011, 16:11
Thinus
Thinus is offline
Dinsdag 18 oktober 2011.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2011, 16:13
Verwijderd
[QUOTE=girllovecars;32022434]

Met vrienden of familie?Tot nu toe met familie,maar denk dat het dit jaar met vrienden wordt.
Met of zonder cadeautjes?Cadeutjes doen we met sinterklaas en oud en nieuw
Uiteten of thuis?Meestal thuis
Speciaal gekleed?Ja.

[QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 18-10-2011, 18:17
AzN
AzN is offline
Met familie, cadeautjes en (meestal) eten uit eigen keuken. We proberen ons idd meestal wel 'n beetje feestelijk aan te kleden .
Oud 18-10-2011, 19:51
Rivka
Rivka is offline
Niet.
Oud 19-10-2011, 15:13
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Niet.
Jullie vieren thuis helemaal geen kerst?
Mag ik vragen waarom niet?
Oud 19-10-2011, 16:41
Verwijderd
Ik denk omdat Rivka er net zoals ik geen waarde inziet.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2011, 17:08
The Larch
The Larch is offline
Cadeautjes met Sinterklaas en Nieuwjaar. Met Nederlands kerstmis is mijn oma jarig, die komt dan meestal bij ons of wij bij haar en dan gaan we vooral veel eten. Met orthodox kerstmis, eh. Naar de kerk. Als we/iemand zin hebben/heeft. En verder niet zoveel. Alleen als we naar familie in Frankrijk gaan, krijgen we cadeautjes met Kerst, maar vanwege wat datumissues zijn die dan zowel voor orthodox kerstmis, katholiek kerstmis als Nieuwjaar. Wacht, dat was een kromme zin. Nouja, zoiets. En ik vind kerstmis heel leuk!

Citaat:
Jullie vieren thuis helemaal geen kerst?
Mag ik vragen waarom niet?
Rivka is joods!
Reageren

Regels voor berichten