![]() |
Het zoveelste topic over wat je niet saaien kunt #1585
Zo!
|
Zo!
|
haha, dit is wel weer een goeie.
Het jaar van de ontwikkelingen column Rob Wijnberg http://www.speld.nl/wp-content/uploa...5154215782.jpg Door Rob Wijnberg • vrijdag 30 december 2011, 09:58 Hoe zouden de filosofen uit de Oudheid terugkijken op het jaar 2011? In het nu volgende gedachte-experiment zal ik pogen die vraag te beantwoorden. Het afgelopen jaar zal zonder twijfel de geschiedenis ingaan. Sinds de revoluties in de Arabische wereld hebben we een ontwikkeling gezien waarbij gebeurtenissen en personen steeds meer met elkaar te maken hebben. Het is interessant om te zien hoe de media daarmee omgaan. Ook dat is een ontwikkeling. Daarnaast was 2011 natuurlijk bij uitstek het jaar waarin de collectieve behoefte aan omstandigheden een nieuw mondiaal dilemma opwierp. Tijdens de eurocrisis werd duidelijk wat er gebeurt als je dat dilemma ontkent. Nederlandse politici bleken absoluut niet in staat hun eigen problemen te verbinden met de loop der dingen. In plaats daarvan holde iedereen weer vrolijk achter Geert Wilders aan, haastig onderweg van hype naar hype. In een wereld waarin de globalisering de individualisering heeft ingehaald, voeren populisten en anti-populisten een toneelstukje op, zonder de wetten van oorzaak en gevolg boven de werkelijkheid te plaatsen. Dit alles onder het alziend oog van Henk en Ingrid. Het gevaar hiervan is dat steeds meer mensen hun eigen persoonlijkheid gaan projecteren op zichzelf. Juist in 2011 is dat besef geen overbodige luxe. Want denken is het spreken van de ziel met zichzelf. Plato zei dit trouwens ook al. Rob Wijnberg is filosoof en hoofdredacteur van NRC Next |
Goede column. (Y)
|
Shoppen. :( Geld uitgeven. :'(
|
Citaat:
|
Lieve meneer van de verzekeringsdingen,
wees eens een lieve verzekeringsmeneer en regel al mijn verzekeringsdingen voor als ik 18 word! Kusjes, Miekje |
elmer in de ikea, hoe grappig is dat ::D:Dd:D:D;DD:d;:D
|
ik ben een kast aan het opruimen, maar daarvoor moest ik eerst een andere kast weghalen. En toen had ik mezelf ingesloten en vielen er allemaal dingen kapot :(
|
Citaat:
En wat is dat voor gedoe dat je die digiD moet activeren? Kan dat niet meteen ofzo, ik heb er toch een met sms-functie :confused:. Safety ftw ofzo? |
Hm. Als je van zorgverzekeraar wil wisselen, moet dat dan voor 31 dec? :o
|
Theodoor heeft inmiddels al drie keer een axe-set van mijn ouders gekregen met Sinterklaas.
En hij gebruikt sowieso al geen deo. |
mannen die geen deo gebruiken (y) ik vind het echt lekker om m'n neus in een oksel te duwen van een lekkere vent die geen deo gebruikt. Zweet, lichaamslucht (y)
|
Deodorant vind ik een beetje een inspiratieloos flutcadeau :o tenzij iemand er echt om vraagt.
|
Oh, dat met die DigiD werd ik ook echt gek van Mieke :P. Ik heb hem wel 6 keer aangevraagd voordat ik hem een keer op tijd heb geactiveerd.
|
Morgen hebben we voor 16 personen 25 naturel oliebollen, 25 rozijnen-oliebollen, 25 salami-oliebollen, 2 meditereane quiches, 2 notenquiches, 30 gehaktballetjes met een grote schaal knoflooksaus, een aantal wafels, een grote schaal salade, een rollade, een aantal gevulde paprika's, een leverworst, een knoflookworst, een metworst, een punt brie, een punt gorgonzola dolce, 40 minimozarellabolletjes, een stuk oude kaas, een schaal pigs-in-a-blanket en een grote pan soep. Zou het genoeg zijn? :bloos:
Oh en een schaal fruitsalade :Y |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ja.
|
Huisgenoot laatst: "Ik krijg een nieuw aquarium voor mijn verjaardag, maar die kan ik niet vullen in mijn kamer nu, dan zakt de vloer nog in!"
Huisgenoot nu: "Woah! Marktplaats dit en dat monstergroot aquarium! Alles erop en eraaaaan<33333" ik: "Je gaat hem toch niet vullen he?" Huisgenoot: "Hoezo?" ik: "De vloer, je was daar bang voor" Huisgenoot: "Dan moet ik dat gewicht testen met mensen, kijken of er dan wat fout gaat" -o- er gaat sowieso niks gebeuren maar dit.. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
En over monstergrote aquaria: ik heb er zelf een gekocht laatst (stiekem is het een bevalbad), en die weegt in gevulde staat 650 kilo. Dus ik durf hem niet op te zetten in de badkamer, beetje bang dat het huis dan afbreekt -o-
|
Citaat:
|
Lekker bier en Laphroaig whisky gedronken gister (Y) Boodschaptaim!
|
He Schrö, hoe ga jij O&N doorbrengen daar in het noorden?
|
Hmm vis is toch best wel duur, 28euro/kg voor een stukje tonijn.
|
Waarom worden de ouders van je partner schoonouders genoemd? waar komt dat 'schoon' vandaan? dat vroegen mijn collega en ik ons af op deze laatste werkdag van het jaar... iemand antwoord? :)
|
Een kilo noem ik geen stukje :o
|
Citaat:
|
Ik zou een boek moeten schrijven over mijn huisgenoten.
|
Citaat:
|
Citaat:
als hoffelijke aanspreekvorm kennelijk! |
Citaat:
Citaat:
|
<33333333333 Hoihoihoi <33333333333
|
Citaat:
|
Mijn vader gebruikt ook geen deo, dat vindt hij voor homo's.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Zal ik dan maar gaan voor de drie pathe-bioskoopkaartjes, of de wereldradio die helaas op batterijen gaat?
|
Citaat:
|
We zijn vandaag eten wezen kopen in mijn oude stad en het was zo grappig. :d Mijn pleegvader houdt heel veel van geld uitgeven en bij iedere winkel ging het ongeveer zo:
S (pleegvader): "Doet u maar vier vissen." G (pleegmoeder): "Vier!?" S: "Ja, of denk je dat dat te weinig is? Ja, je hebt wel gelijk. Vijf vissen!" G: "Nee, veel te veel." S: "Te veel? Hoe kan dat nou te veel zijn? Vis is lekker. En we moeten ook worst kopen." G: "Kat, zeg er wat van, misschien dat hij naar jou luistert." K: "Ja, we moeten zeker ook worst kopen." G: "Zie je wat een verstandig meisje. Doet u maar twee grote worsten." En zo kreeg hij steeds zijn zin. :d Het is zo'n held. En ik ben zo blij. En straks komen ze thuis, over vijf minuutjes ofzo, en dan gaan we taart eten (hij heeft er drie gekocht, 'een voor morgen, een voor vandaag en dan nog een voor je weet maar nooit') en koken enzo. <3333 |
Citaat:
|
In de context van mijn werkgever, die niet aan tradiotionele kerstpakketten doet, maar je een ''code'' geeft voor een site ''boordevol prachtige geschenken'', waar je dan iets uit mag zoeken. Het is allemaal zooi, zo triest. Van de > 100 items zijn dit de twee dingen die ik nog overweeg. -O-
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:40. |