![]() |
De bekendheid van Antonie van Leeuwenhoek
Hoi,
Ik ben een leerling van VWO5 en ik doe voor het vak ANW een onderzoek naar de bekendheid van Antonie van Leeuwenhoek. Ik vraag me af of hij hier net zo bekend is als in Amerika en Engeland. Om dit te onderzoeken heb ik een hele korte enquete, namelijk: 1. Weet je wie Antonie van Leeuwenhoek is? Reageer alsjeblieft, het maakt niet hoeveel je over hem weet. Dank jullie wel. |
Spoiler
Verder dan dit zou ik niet kunnen komen zonder wikipedia. Dan kom ik er bijvoorbeeld achter dat het zonder -e is.(Antoni) |
Spoiler
Oh haha, ik klikte de spoiler van degene voor mij hierna open en toen dacht ik 'ja, dat kan ook wel eens heel goed kloppen!' ;d;d Maar goed. Echt zo'n 'nu je het zegt!' :O
Spoiler
|
Antoni van Leeuwehoek is volgens mij een sterrenkundige van de 18e eeuw, naar zeker weten doe ik niet.
|
Citaat:
|
Antoni van Leeuwehoek heeft de eerste microscoop gemaakt.
|
Ja, ik kende hem wel. Niet persoonlijk trouwens.
|
Anthony van Leeuwenhoek was een Nederlandse (volgens mij uit Delft) onderzoeker die de eerste microscoop heeft gemaakt. Het was wel een ''primitieve'' microscoop.
Ook heeft hij zijn eigen zaad daarmee onderzocht. |
Ja, ik ken hem wel. Overigens vind ik dit soort enquêtes bijzonder triest. Als jij denkt dat je werkelijk een representatief beeld kan krijgen door te kijken naar hoeveel mensen reageren op jouw vraag op een forum voor scholieren in het subforum Huiswerkvragen: Exacte vakken, vind ik dat behoorlijk triest en ver onder vwo-niveau.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:26. |