Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-02-2012, 11:15
Zyennox
Zyennox is offline
Hoi,
Ik ben een leerling van VWO5 en ik doe voor het vak ANW een onderzoek naar de bekendheid van Antonie van Leeuwenhoek. Ik vraag me af of hij hier net zo bekend is als in Amerika en Engeland. Om dit te onderzoeken heb ik een hele korte enquete, namelijk:

1. Weet je wie Antonie van Leeuwenhoek is?

Reageer alsjeblieft, het maakt niet hoeveel je over hem weet.
Dank jullie wel.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-02-2012, 18:15
ThomasJu
ThomasJu is offline
Spoiler

Verder dan dit zou ik niet kunnen komen zonder wikipedia. Dan kom ik er bijvoorbeeld achter dat het zonder -e is.(Antoni)
Met citaat reageren
Oud 13-02-2012, 18:25
Em.
Em. is offline
Spoiler

Oh haha, ik klikte de spoiler van degene voor mij hierna open en toen dacht ik 'ja, dat kan ook wel eens heel goed kloppen!' ;d;d Maar goed. Echt zo'n 'nu je het zegt!'

Spoiler
Oud 15-02-2012, 19:15
DAH
DAH is offline
Antoni van Leeuwehoek is volgens mij een sterrenkundige van de 18e eeuw, naar zeker weten doe ik niet.
Oud 16-02-2012, 17:17
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Antoni van Leeuwehoek is volgens mij een sterrenkundige van de 18e eeuw, naar zeker weten doe ik niet.
Nee, het was een 17e-eeuwse lakenkoopman uit Delft die diverse microscopen bouwde. Hij schreef hier verhandelingen over die bij de Royal Society in het Engels werden vertaald.
Oud 16-02-2012, 17:24
Verwijderd
Antoni van Leeuwehoek heeft de eerste microscoop gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2012, 00:09
the economist
the economist is offline
Ja, ik kende hem wel. Niet persoonlijk trouwens.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2012, 09:41
nightrise
nightrise is offline
Anthony van Leeuwenhoek was een Nederlandse (volgens mij uit Delft) onderzoeker die de eerste microscoop heeft gemaakt. Het was wel een ''primitieve'' microscoop.
Ook heeft hij zijn eigen zaad daarmee onderzocht.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2012, 21:12
GezondVerstand
GezondVerstand is offline
Ja, ik ken hem wel. Overigens vind ik dit soort enquêtes bijzonder triest. Als jij denkt dat je werkelijk een representatief beeld kan krijgen door te kijken naar hoeveel mensen reageren op jouw vraag op een forum voor scholieren in het subforum Huiswerkvragen: Exacte vakken, vind ik dat behoorlijk triest en ver onder vwo-niveau.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten